پای فیفا را به انتخابات باز کرده اند، با آقای ایکس که توپ هایش یک وری می شد قرارداد بستند

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، مدیرعامل پیشین ذوب آهن با انتقاد شدید از شرایط فوتبال ایران می گوید برخی پای فیفا را وسط کشیدند تا در انتخابات فدراسیون فوتبال یک نفر را از آستین شان بیرون بیاورند.

پای فیفا را به انتخابات باز کرده اند، با آقای ایکس که توپ هایش یک وری می شد قرارداد بستند

خسرو ابراهیمی مدیرعامل پیشین ذوب آهن در گفت وگو با وبلاگ تجهیزات شبکه، درباره انتخابات فدراسیون و تاخیر احتمالی در برگزاری آن به درخواست فیفا، اظهار کرد: این روزها می گویند بر اساس دستورالعمل فیفا، فدراسیون باید اینطور یا آنطور باشد، یا می گویند وزارت ورزش دخالت می کند. سال هاست از این حربه استفاده می کنند و فوتبال ما را به کثافت کشیده اند. هر زمانی که قرار بوده اتفاقی بیفتد عده ای فیفا را وسط کشیدند و گفته اند فوتبال ایران دولتی است.

او ادامه داد: اصلا چه کسی گفته فوتبال ما خصوصی است؟ تمام باشگاه های ما دستشان در جیب دولت است و دولت هم کننده ملت است و هزینه های فوتبال از جیب من و شما در می آید. پس چرا برخی ها می گویند دولت نباید دخالت کند؟ دولت باید دخالت کند. کسی که پول می دهد باید حرف بزند.

ابراهیمی افزود: عده ای سال های سال از این حربه استفاده کردند و با آقای ایکس برای توپ هایی که با یک شوت یک وری می شد یا لباس های آنچنانی، قراردادهای آنچنانی بستند. خیلی کارها در فدراسیون فوتبال انجام شد. بیشتر باشگاه های ما دولتی هستند. حتی آن کسی را هم که می خواهد خودش برای باشگاهش هزینه کند، از مالیات معاف می کنند که باز همان دولتی می شود.

مدیرعامل پیشین ذوب آهن با اشاره به اینکه برخی از این شگرد فیفا استفاده می کنند، گفت: پس وقتی که در فدراسیون هزار اتفاق می افتد، فیفا اطلاع ندارد؟ چطور شده که الان همه بحث اساسنامه را پیش کشیده اند؟ چطور آن زمانی که به ناحق علیه افراد و باشگاه ها رای می دهند فیفا کاری ندارد. همه می دانند چه پشت صحنه هایی وجود دارد. چطور فیفا کاری به همه دلال بازی ها ندارد اما به اینکه ما بر اساس اساسنامه رای گیری می کنیم یا نه، ایراد گرفته است.

ابراهیمی ادامه داد: دولت باید ورزش به این شکلی که هست و این لیگ را تعطیل کند. بگوید یک ریال هم دیگر به ورزش نمی دهم، آن وقت ببینیم چه کسی می تواند فوتبال را در این مملکت اداره کند. مگر پول ذوب آهن، سپاهان، نفت، سایپا، استقلال و پرسپولیس را دولت نمی دهد؟ مگر می شود به یک نفر پول بدهی که برایت کار کند، بعد وقتی حرف زدی بگوید فضولی نکن؟ این چه وضعی است واقعا؟ در فوتبال را گل بگیرند تا زمانی که درست شود.

او ادامه داد: یک بیت از حافظ برای شما می گویم. یکی از عقل می لافد یکی طامات می بافد بیا کاین داوری ها را به پیش داور اندازیم. یک نفر می گوید من درست می گویم، یک نفر دیگر هم می گوید نه، من درست می گویم. هر دو نفر هم می دانند که اشتباه می گویند و نیت دارند. یک نفر باید از بیرون بیاید تا معلوم شود چه خبر است. فدراسیون زمانی که رییس داشت چه کار می کرد که حالا که ندارد بخواهد بکند؟ فوتبال ما به انحراف، دلال بازی و کثافت کشیده شده است. من کاری ندارم اصلا چه کسی می خواهد رییس شود یا اساسنامه مشکل دارد یا خیر. آقای رییس قوه قضاییه چطور دست روی دست گذاشته است. دائم بحث دستگیری متخلفان را منتشر می کنند پس یک راهکاری هم برای ورزش پیدا کند.

ابراهیمی همچنین گفت: با یک بازیکن برای 50 هزار دلار صحبت می کنند اما قرارداد 300 هزار دلاری می بندند. همه هم می دانند. بازیکن را از لیگ یک می آورند و با خودش با مبلغ 100 میلیون توافق می کنند اما قراردادش یک میلیارد است. چه کسی این پول را می دهد؟ مگر غیر از این است که دولت می دهد؟ دولت هم از جیب من و شما برمی دارد. یک الف بچه را به لیگ می آورند و قرارداد یک میلیارد و 500 میلیونی با او می بندند و 500 میلیونش را به خودش می دهند. او اصلا بلد نیست این پول را خرج کند. اول هم یک ماشین مدل بالا می خرد و در خیابان ویراژ می دهد یا با یک نفر تصادف می کند یا باعث حسرت دیگران می شود. ما این همه جوان بیکار داریم که با 5 میلیون تومان می توانند یک شغل راه بیندازند. چطور قراردادهای پنج میلیاردی یا 10 میلیاردی بسته می شود؟ فدراسیون اینجا چه کاره است؟ چه کسی باید جلوی این ها را بگیرد. متاسفانه صدا و سیما هم همراه این افراد می شود. باید به روزی برسیم که آن نفری هم که در دورترین نقطه سیستان و بلوچستان است بتواند از امکانات فوتبال استفاده کند. چرا آن ها یک جفت کفش ندارند اما کفش یک بازیکن 15 میلیون قیمت دارد؟ مگر این ها چه کاری کردند؟ این ها از کجا آمده اند؟ مگر برای همین آب و خاک نیستند؟

او با بیان اینکه قراردادهای فوتبالی ما باید بر اساس سرانه درآمد کشور بسته شود، توضیح داد: یک فوق لیسانس دانشگاه شریف با این همه زحمتی که کشیده ماهی پنج میلیون تومان حقوق می گیرد، تازه اگر کار به او بدهند. مگر ما با فوتبال کجا را گرفته ایم؟ درآمد برزیل از فوتبالیست هایش از درآمد نفت ما بیشتر است. نزدیک به دو هزار برزیلی خارج از این کشور فوتبال بازی می کنند و به کشورشان پول برمی گردانند. چه زمانی چنین پولی به فوتبال ما آمده است؟ ای کاش این مصاحبه من را به رییس قوه قضاییه می دادید تا وارد این قضایا شود. اصلا آقای رییسی من را بخواهد تا اطلاعات دقیق بدهم.

مدیرعامل پیشین ذوب آهن ادامه داد: از یک نفر پرسیدند قلیه را با ق می نویسند یا با غ؟ جواب داد که با گوشت های داخلش معلوم می شود این غذا قلیه است یا قورمه. مهم نیست که اساسنامه فدراسیون چیست، ما باید کارمان را درست انجام دهیم. باید ببینیم پشت این بحث جدید اساسنامه چه چیزی است. احتمالا عده ای می خواهند یک نفر دیگر را از آستین بیرون بیاورند. دولت باید حرف بزند. وقتی پول می دهد چرا نباید حرف بزند؟ دولت باید به بنگاه های خودش مثل ذوب آهن و فولاد و شرکت های نفتی، سایپا بگوید کاری که من می گویم را انجام بدهیم و مثلا قرارداد بالای صد میلیون نباید ببندید. دیوان محاسبات و بازرسی کل کشور کسی که بیشتر از این رقم هزینه کند را بیچاره می کنند. اصلا این اعداد و ارقام میلیاردی در این مملکت چه معنایی دارد؟ من هم در ورزش همگانی بودم و هم در فوتبال. ما آمدیم یک اتحادیه بین شرکت های صنعتی درست کنیم که قراردادهای خودمان را درست ببندیم و ارقام از یک سقف مشخص بالاتر نرود اما ما را برداشتند. پشت صحنه فوتبال آنقدر کثیف و مسموم است که من و شمای خبرنگار به تنهایی نمی توانیم کاری کنیم ولی باید حرف مان را بزنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "پای فیفا را به انتخابات باز کرده اند، با آقای ایکس که توپ هایش یک وری می شد قرارداد بستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پای فیفا را به انتخابات باز کرده اند، با آقای ایکس که توپ هایش یک وری می شد قرارداد بستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید