پرچمدار سامسونگ می تواند جانتان را نجات دهد!، عکس

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، زومیت نوشت: سامسونگ قابلیتی را به گلکسی واچ می آورد که می تواند ریتم نامنظم قلب را پایش کند.

پرچمدار سامسونگ می تواند جانتان را نجات دهد!، عکس

امروزه ساعت هوشمند با استفاده از امکانات پیشرفته ای که دارد، مانند آنالیز و نظارت مستمر بر اطلاعات مربوط به سلامت انسان، می تواند جان انسان ها را نجات دهد. این دستگاه ها می توانند به صورت مداوم علائم حیاتی مانند ضربان قلب، فشار خون و سطح اکسیژن خون را آنالیز نمایند و هشدارهای اولیه را در صورت وقوع شرایط اضطراری سلامت ارائه نمایند.

ساعت های هوشمند با تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده و با استفاده از الگوریتم های پیچیده، بی نظمی ها یا الگوهای غیرعادی در علائم حیاتی را تشخیص می دهند و فوراً آن را به کاربر یا اورژانس مراکز درمانی اطلاع می دهند. تا کنون بسیاری از مالکان ساعت های هوشمند به علت اطلاع رسانی به موقع این دستگاه ها، از خطر مرگ نجات پیدا نموده اند.

براساس گزارش گیزموچاینا یکی از ویژگی های فوق العاده در سری نو گلکسی واچ سامسونگ، ویژگی اعلان ریتم نامنظم قلب (IHRN) است که اخیراً تأییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا FDA و تأییدیه وزارت ایمنی غذا و دارو کره MFDS را دریافت نموده است. امکان استفاده از این ویژگی ابتدا در 13 کشورِ آرژانتین، آذربایجان، کاستاریکا، جمهوری دومینیکن، اکوادور، گرجستان، گواتمالا، هنگ کنگ، اندونزی، پاناما، امارات، کره و ایالات متحده ارائه خواهد شد. این ویژگی در آینده برای کشورهای بیشتری فعال خواهد شد.

ویژگی اعلان ریتم نامنظم قلب (IHRN)، با استفاده از آزمایش الکتروکاردیوگرام (ECG)، به مالکان ساعت های هوشمند این امکان را می دهد تا به صورت مداوم ریتم قلب خود را کنترل نمایند و در صورت مشاهده هر گونه بی نظمی، هشدارهای مربوطه را دریافت نمایند. این ویژگی برای افرادی که سابقه بیماری قلبی داشته اند، بسیار سودمند است؛ بعلاوه این ویژگی به افرادی که دارای مسائل قلبی و عروقی هستند اجازه می دهد تا به راحتی سلامت سیستم قلب و عروق خود را زیر نظر داشته باشند و احتمال وقوع مسائلی مانند سکته، نارسایی قلب و سایر مسائل قلبی و عروقی را به حداقل برسانند.

نرم افزار پایش سلامت Samsung Health، در حال حاضر پارامترهای سلامتی دیگری مانند دمای پوست، فشار خون و سطح اکسیژن خون را نیز کنترل می نماید. به طور کلی این نرم افزار جمع بندی کلی از شرایط سلامتی را به کاربر ارائه می دهد. البته باید به این نکته توجه داشت که چنین نرم افزارهایی قرار نیست جایگزینی برای تشخیص سلامتی به وسیله پزشک متخصص باشند؛ بنابراین اگر احساس ناخوشایندی دارید، توصیه می گردد همواره با پزشک متخصص مشورت کنید.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "پرچمدار سامسونگ می تواند جانتان را نجات دهد!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرچمدار سامسونگ می تواند جانتان را نجات دهد!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید