کانکس فروشگاهی چیست و چه کاربردی دارد؟

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، حتما شما هم در فضای مدارس، بیمارستان ها، ادارات، باشگاه های ورزشی و حتی در خیابان شاهد فروشگاه هایی بوده اید که از کانکس ساخته شده اند. در واقع یک راه کم هزینه برای راه اندازی یک کسب وکار، استفاده از کانکس است. در این نوشته قصد داریم شما را با کانکس فروشگاهی، کاربردها و مزایایی که در اختیارتان قرار می دهد بیشتر آشنا کنیم.

کانکس فروشگاهی چیست و چه کاربردی دارد؟

کانکس فروشگاهی چیست؟

کانکس فروشگاهی در واقع کیوسکی است که صاحبان از آن برای فروش محصولات یا ارائه ی خدمات استفاده می نمایند. این سازه را می توان یکی از برترین دستاوردهای عمران و معماری دانست که توانسته ایجاد یک فروشگاه کوچک را ساده تر از همواره کند. انواع متفاوتی از این کانکس ها وجود دارد و در ساخت آن ها طرح و رنگ های گوناگونی به کار گرفته می گردد تا بتوان برای کاربری های گوناگون مورد استفاده قرار داد.

فرق این کانکس با سایر انواع کانکس در این است که سازنده آن را قفسه بندی نموده تا دسترسی به وسایل مختلف به سادگی صورت پذیرد. بعلاوه اغلب آن ها به شکل سیار هستند تا اگر بیزنس در یک موقعیت مکانی قادر به کسب موفقیت نشد، بتوان به سادگی آن را جابجا کرد.

از کانکس مغازه ای برای چه کارهایی می توان استفاده کرد؟

در گذشته از کانکس فروشگاهی صرفا برای تنقلات یا فروش بلیط و روزنامه استفاده می شد. اما این روزها انواع به مراتب باکیفیت تری از این کانکس ها به وجود آمده اند که باعث شده اند کاربردهای آن به مراتب افزایش یابد. از جمله ی این کاربردها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • فروشگاه های موقتی: اصولا در شهرک های سازمانی و محله هایی که در حال ساخت است و احتیاج به یک فروشگاه مواد غذایی موقتی مانند سوپرمارکت دارد، از این کانکس ها استفاده می گردد.
  • ساندویچی: یکی از مهم ترین کاربردهای کانکس های مغازه ای، صنایع غذایی است. هم اکنون شاهد این هستیم که در مجاورت پارک ها و منطقه ها گردشگری، تعداد زیادی از همین کانکس ها وجود دارند که یک کسب وکار مربوط به تغذیه در آن ها مشغول به فعالیت است.
  • بوفه ها: اصولا بوفه ی بیمارستان ها، مدارس، ادارات، مجتمع های ورزشی و … از کانکس استفاده می نمایند.

مزیت استفاده از کانکس برای فروشگاه چیست؟

قطعا کانکس های فروشگاهی از مزایای بسیاری برخوردارند که توانسته اند تا این حد محبوبیت داشته باشند. یکی از مهم ترین مزیت های آن قابلیت جابجایی است. اگر یک کسب وکار راه اندازی کردید اما به دلایل گوناگون مانند کم بودن جمعیت محل، نتوانستید فروش چندانی را تجربه کنید، به راحتی می توانید کانکس فروشگاهی خود را جابجا کنید و فعالیت خود را در محل جدیدی شروع نمایید.

مزیت دیگر این کانکس ها این است که راه اندازی کسب وکار شما با هزینه ای به مراتب کمتر صورت می گیرد. دیگر احتیاجی نیست که هزینه های سنگین مربوط به ساخت یا اجاره ی یک واحد تجاری را بپردازید. در نتیجه اگر کسب وکارتان با شکست روبرو گردد، سرمایه ی زیادی را از دست نخواهید داد.

بعلاوه به خاطر هزینه ی کم و هواداران زیادی این که کانکس ها دارند امکان فروش و واگذاری آن در هر زمان وجود دارد. به طور کلی افراد بیشتری قادر به اجاره یا خرید این کانکس ها هستند و سرمایه ی شما ارزش خود را حفظ خواهد نمود.

شما می توانید کانکس فروشگاهی را در مکان های پرتردد که پتانسیل های مالی فراوانی در آن نهفته راه اندازی کنید و عایدی بالایی به دست آورید. بعلاوه طراحی های مختلفی از آن وجود دارد که تنوع هنری را بالا می برد.

حین خرید کانکس های فروشگاهی به چه نکاتی توجه کنیم؟

اگر قصد خرید کانکس فروشگاهی داشته باشید، قطعا نکاتی وجود دارد که باید به آن توجه کنید. در اینجا تعدادی از این نکات را با یکدیگر آنالیز خواهیم کرد:

ابعاد

طبیعی است که کانکس های فروشگاهی نیز در ابعاد گوناگون ساخته شوند. در واقع محدودیتی در خصوص ابعاد وجود ندارد و کانکس ها می توانند بسیار کوچک یا بزرگ باشند. اگر ابعاد کانکس بسیار بزرگ باشد ممکن است متریال مورداحتیاج به محل برده شده و عملیات ساخت در محل صورت گیرد. توجه داشته باشید که یک کیوسک مقاوم بایستی از تیرآهن های سنگین نمره 16 و پروفیل های آهنی که 2 میلی متر ضخامت دارند برخوردار باشد.

جوشکاری و ضدزنگ

همانطور که گفتیم، کانکس های فروشگاهی از آهن به وجود می آیند. در نتیجه شیوه ی جوشکاری بایستی به حرفه ای ترین شکل ممکن انجام گردد. بعلاوه ضروری است که از ضد زنگ برای جلوگیری از پوسیدگی استفاده گردد.

عایق صدا و حرارت

یکی از نکاتی که باید حین خرید کانکس فروشگاهی به آن توجه کنید، این است که آیا عایق صدا و حرارت هست یا نه؟ عموما کانکسی که از پلی استایرن به عنوان عایق صدا و حرارت استفاده می نماید، گزینه ی مناسبی است.

قابلیت شست وشو

هنگامی که دیوارهای کانکس فروشگاهی را لایه ی ضد آب پوشش دهد به راحتی می توان آن را شست. بنابراین حین خرید به این نکته توجه داشته باشید. نمای کامپوزیت آلومینیومی یا ترمو-وود ها گزینه ی مناسبی هستند.

کف کانکس

پوشش کف کانکس می تواند از کفپوش های مختلفی باشد. اصولا این کفپوش ها دارای قابلیت شست وشو هستند. اگر احتیاجی به جابجایی کانکس وجود ندارد می توانید از سرامیک نیز استفاده کنید.

سخن پایانی

اگر شما هم قصد راه اندازی یک کسب وکار کوچک و کم هزینه را دارید، می توانید به کانکس فروشگاهی به عنوان یکی از محتمل ترین گزینه ها که هزینه ی بسیار کمی دارد و قابلیت جابجایی را هم به شما عرضه می نماید، فکر کنید. بنیان کانکس یکی از تولیدنماینده های معتبر کانکس در ایران است که می توانید برای خرید این سازه از آن استفاده کنید.

منبع: اتاق

به "کانکس فروشگاهی چیست و چه کاربردی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانکس فروشگاهی چیست و چه کاربردی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید