کشف فسیل کاملا سالم جنین یک دایناسور در چین!

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، جنین دایناسور فوق العاده نادر و کاملاً حفظ شده ای در داخل یک تخم فسیل شده در انبار موزه ای در چین بود، پیدا شد. این نمونه متولد نشده که تصور می گردد بین 66 تا 72 میلیون سال سن داشته باشد، ارتباط باورنکردنی بین دایناسور ها و پرندگان مدرن را نشان می دهد.

کشف فسیل کاملا سالم جنین یک دایناسور در چین!

به گزارش خبرآنلاین، تخمین زده می گردد که این موجود از تخم بیرون نیامده متعلق به گروهی از تروپود های پردار و بی دندان به نام اویراپتوروسور ها حدود 27 سانتی متر طول داشته باشد و اولین کشف جنین دایناسور است که حالتی را نشان می دهد که نمونه ای از جنین های پرندگان امروزی است.

نویسندگان مطالعه با گزارش کشف خود در مقاله ای در سال 2021 شرح می دهند که نمونه آن ها - با نام مستعار Baby Yingliang - در حالی پیدا شد که سرش به سمت بدن، با پا ها در دو طرف، و پشت خمیده در امتداد قطب صاف تخم مرغ قرار داشت.

تصور می گردد که جابجایی نقشی حیاتی در فرآیند جوجه آوری پرندگان ایفا می نماید و آن هایی که پیروز به اتخاذ این موقعیت نمی شوند، احتمال زنده ماندن از فرار از تخم بسیار کمتر است. به نظر می رسد که بچه یینگلیانگ همان حالت را اتخاذ نموده است، نشان می دهد که این پدیده ممکن است ابتدا در میان اجداد تروپود های باستانی پرندگان مدرن تکامل یافته باشد.

پروفسور استیو بروسات، نویسنده این مطالعه، در بیانیه ای گفت: این دایناسور کوچک قبل از تولد دقیقاً شبیه بچه پرنده ای است که حلقه زده است، و این شواهد بیشتری نشان می دهد که بسیاری از ویژگی های پرندگان امروزی برای اولین بار در اجداد دایناسورشان تکامل یافته است.

منبع: iflscience

منبع: فرارو

به "کشف فسیل کاملا سالم جنین یک دایناسور در چین!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف فسیل کاملا سالم جنین یک دایناسور در چین!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید