گنجاندن فیبر در رژیم غذایی کودک مهم است

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، فیبر به رشد و تکامل طبیعی کودک یاری می نماید. به گفته مرکز بهداشت بچه ها اورنج کانتی کالیفرنیا، فیبر به آن ها یاری می نماید تا مدت طولانی تری احساس سیری نمایند، سطح قند خون را کنترل می نماید، کلسترول را کاهش می دهد و حرکات منظم روده را تقویت می نماید.

گنجاندن فیبر در رژیم غذایی کودک مهم است

استفانی دی فیگلیا-پک، مشاور تغذیه در مرکز پزشکی بچه ها کوهن در نیویورک، می گوید: کودکی که هنوز گرسنه است به خوردن ادامه می دهد، بنابراین یک وعده غذایی سیرنماینده حاوی فیبر بالا، دوره غذا خوردن را زودتر به انتها می رساند.

به گفته محققان، بچه های که فیبر بیشتری دریافت می نمایند تمایل به خوردن غلات کامل، میوه ها، سبزیجات، کره آجیل و حبوبات به همراه چربی کمتر دارند.

بسیاری از اقلام با فیبر بالا حاوی پری بیوتیک هایی هستند که میکروبیوم روده را تغذیه می نمایند، سلامتی را تعدیل می نمایند، خطر بیماری را کاهش داده و آرامش روانی را افزایش می دهند.

به گفته محققان، بچه ها 1 تا 3 ساله به حدود 14 گرم فیبر در روز، بچه ها 4 تا 8 ساله به حدود 16 تا 20 گرم، بچه ها 9 تا 13 ساله به حدود 22 تا 25 گرم و سنین 14 تا 18 سال به حدود 25 تا 31 گرم احتیاج دارند.

غذا های غنی از فیبر برای بچه ها شامل میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و حبوبات است.

فیبر زیادی در غلاتی مانند بلغور جو دوسر، برنج قهوه ای، ماکارونی گندم و ذرت بو داده وجود دارد. حبوبات غنی از فیبر عبارتند از لوبیا چشم بلبلی، عدس، و لوبیا سیاه. لوبیا سویا و بادام هم حاوی فیبر زیادی هستند.

سبزیجات غنی از فیبر عبارتند از بروکلی، آووکادو و جیکاما. میوه هایی مانند تمشک، شاه توت، گلابی، پرتقال، موز و سیب نیز سرشار از فیبر هستند.

یک گلابی بزرگ با پوست 7 گرم فیبر، یک فنجان تمشک تازه 8 گرم فیبر، نصف یک آووکادوی میانه 5 گرم فیبر، 30 گرم بادام 3.5 گرم فیبر، نصف فنجان لوبیا سیاه پخته شده 7.5 گرم فیبر، 3 فنجان پاپ کورن 3.6 گرم فیبر و 2 قاشق غذاخوری دانه چیا 10 گرم فیبر دارد.

بعضی از منابع فیبر کمتر شناخته شده عبارتند از شکلات تلخ (70٪ یا بالاتر) و سیب.

منبع: فرارو

به "گنجاندن فیبر در رژیم غذایی کودک مهم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گنجاندن فیبر در رژیم غذایی کودک مهم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید