100 ثانیه تا نیمه شب، ساعت قیامت 20 ثانیه به جلو کشیده شد

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، ساعت قیامت روز پنجشنبه 23 ژانویه 20 ثانیه جلو کشیده شد تا انسان ها بدانند که با نابودی کامل و تمام عیار کره زمین فاصله چندانی ندارند.

100 ثانیه تا نیمه شب، ساعت قیامت 20 ثانیه به جلو کشیده شد

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه به نقل از سی ان ان نیمه شب در ساعت قیامت به معنای سرانجام دنیا است و هر سال بولتن دانشمندان اتمی تصمیم می گیرد که آن را در چه زمانی تنظیم کند. سال پیش این ساعت روی 11:58 تنظیم شده بود: یعنی دو دقیقه یا 120 ثانیه مانده تا نابودی دنیا.

این بولتن در وب سایتش نوشت: ساعت قیامت طرحی است که به ما هشدار می دهد با تکنولوژی های دست ساز خودمان چقدر داریم به نابود کردن دنیا مان نزدیک می شویم. این ساعت یک استعاره است برای یادآوری مخاطراتی که اگر قرار است روی این سیاره زنده بمانیم، باید با آنها رویاروی شویم.

راشل برانسون، رئیس بولتن می گوید تهدید سلاح های اتمی و تغییرات اقلیمی کره زمین عوامل اصلی نزدیک شدن ساعت قیامت به نیمه شب هستند.

هنگامی که ساعت قیامت در سال 1947 ایجاد شد، بزرگترین تهدید برای انسانیت جنگ اتمی در میانه مسابقه تسلیحات هسته ای میان ایالات متحده و اتحاد شوروی بود.

برانسون گفت: اما در سال 2007 ما دیگر نمی توانستیم تهدید تغییرات اقلیمی کره زمین را نادیده بگیریم.

به گفته برانسون، هیات دانشمندان بولتن و سایر کارشناسان در سال های اخیر شروع به توجه به سایر تکنولوژی های مختل کننده مانند هوش مصنوعی، ویرایش ژن و تهدیدات سایبری نموده اند.

برانسون می گوید، با وجود اینکه تغییرات اقلیمی و تهدید هسته ای عوامل اصلی باقی می مانند، بولتن جنگ های سایبری و اخبار جعلی را هم به عنوان عواملی تهدیدکننده شناسایی نموده اند.

برانسون اضافه کرد: محیط اطلاعاتی پیچیده شده است و به طور فزاینده ای جدا کردن واقعیت از تخیل دارد مشکل می گردد و این شرایط همه تهدیدهای دیگر را تشدید نموده است.

ساعت قیامت در سال 2018 در عدد 11:58 تنظیم شد و در طول سال 2019 در میانه تهدید سلاح های هسته ای کره شمالی و تغییرات اقلیمی در همین حد ماند.

اکنون در شروع سال 2020 بولتن دانشمندان اتمی با توجه تشدید خطر سلاح های هسته ای و بدتر شدن شرایط تغییرات اقلیمی ساعت را 20 ثانیه جلو کشیده و در عدد 11:58:20 قرار داده است.

  • عقربه های یک ساعت ویژه؛ پنج دقیقه به نیمه شب

  • دو و نیم دقیقه مانده به نیمه شب آقای ترامپ

  • دو دقیقه مانده به نیمه شب: ساعت رستاخیز 30 ثانیه به نیمه شب نزدیک شد

منبع: همشهری آنلاین

به "100 ثانیه تا نیمه شب، ساعت قیامت 20 ثانیه به جلو کشیده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "100 ثانیه تا نیمه شب، ساعت قیامت 20 ثانیه به جلو کشیده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید