آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و دنیا ، تمدید شرایط اضطراری در ژاپن ، شرایط مرگ ومیر در ایران

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، شمار مبتلایان به ویروس کرونا بر اساس آمارهای رسمی به دست کم 3 میلیون و 600 هزار نفر رسیده است و حدود 250 هزار نفر جان باخته اند.

آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و دنیا ، تمدید شرایط اضطراری در ژاپن ، شرایط مرگ ومیر در ایران

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، وزارت بهداشت ایران در تازه ترین گزارش خود از شرایط شیوع ویروس کرونا و همه گیری بیماری کووید 19 از ثبت 74 مورد مرگ تازه ناشی از بحران سلامت جاری در این کشور اطلاع داد.

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز دوشنبه پانزدهم اردیبهشت گفت که طی 24 ساعت گذشته 1223 مورد جدید ابتلا به بیماری کووید 19 در کشور شناسایی شده و 74 نفر نیز به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بر این اساس، با احتساب آمار جدید ارائه شده از سوی وزارت بهداشت، شمار قربانیان ویروس کرونا در ایران به 6 هزار و 277 نفر افزایش می یابد.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت 2676 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری و تحت مراقبت ویژه قرار دارند.

یورونیوز آخرین اخبار و آمار شیوع این بیماری در روز چهارشنبه 5 مه 2020 مصادف با 15 اردیبهشت را منتشر نموده که در ادامه می خوانید.

  • ابراز نگرانی اسد از شیوع کرونا در سوریه: خطر فاجعه واقعی وجود دارد

بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه روز دوشنبه هشدار داد که این کشور در صورت افزایش موارد ابتلا به ویروس جدید کرونا با فاجعه ای واقعی روبه رو خواهد شد.

به گفته رئیس جمهوری سوریه شمار پایین موارد ابتلا به بیماری همه گیر کووید 19 به معنای خروج این کشور از چرخه خطر شیوع نوع جدید ویروس کرونا نیست. بشار اسد در خصوص آمار کنونی مبتلایان در سوریه گفت: این ارقام می تواند در عرض چند روز یا چند هفته افزایش یابد و ما خود را در مقابل فاجعه ای واقعی خواهیم یافت که رویارویی با آن از توان پزشکی و زیرساختی ما خارج است.

دولت سوریه یک ماه پیش پس از ثبت اولین مورد ابتلا به ویروس جدید کرونا مقررات رفت و آمد در این کشور جنگ زده وضع کرد. این در حالی است که بسیاری از شهروندان و منابع پزشکی دولت بشار اسد را به پنهانکاری درباره موارد ابتلا به کووید 19 متهم می نمایند.

بنا به آمار رسمی تا به امروز تست کرونای 44 نفر در سوریه مثبت بوده است. از این تعداد سه نفر جان خود را از دست داده اند.

  • شمار مبتلایان به کرونا در روسیه از 145 هزار نفر عبور کرد

روسیه که از آن به عنوان کانون جدید شیوع ویروس کرونا در اروپا نام می برند روز دوشنبه از ثبت بیش از 10 هزار مورد جدید ابتلا به ویروس خبر در میان شهروندان این کشور اطلاع داد.

منابع رسمی در روسیه با اعلام این مطلب توضیح دادند که طی 24 ساعت گذشته 10 هزار و 581 مورد جدید ابتلا به بیماری کووید 19 در این کشور مورد تایید قرار گرفته که با احتساب آمار جدید شمار مجموع مبتلایان به این بیماری در روسیه به 145 هزار و 268 نفر افزایش می یابد.

بر اساس این گزارش تا به امروز 1356 نفر نیز در روسیه به دلیل ابتلا به بیماری کووید 19 جان باخته اند. در حالی که اغلب کشورهای اروپایی در تدارک برچیدن تدریجی بساط قرنطنیه و تسهیل در محدودیت های اعمال شده هستند روسیه به تنها کشور این قاره تبدیل شده که سریع ترین نرخ شیوع و بالاترین میزان ابتلای روزانه به ویروس کرونا را ثبت می نماید.

  • شرایط اضطراری در ژاپن تمدید شد

ژاپن شرایط اضطراری وضع شده در پی شیوع ویروس کرونا و بیماری همه گیر کووید 19 را تا سرانجام ماه مه تمدید کرد.

شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن روز دوشنبه با اعلام این مطلب توضیح داد محدودیت های ناشی از شرایط اضطراری وضع شده در هفتم آوریل تا سرانجام ماه مه تمدید می گردد و تمام استان ها و فرمانداری ها در جریان این دستورالعمل قرار گرفته اند. خبرگزاری ان اچ کی ژاپن صبح روز دوشنبه از احتمال تمدید شرایط اضطراری در این کشور تا سرانجام ماه مه اطلاع داده بود.

منبع: همشهری آنلاین

به "آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و دنیا ، تمدید شرایط اضطراری در ژاپن ، شرایط مرگ ومیر در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و دنیا ، تمدید شرایط اضطراری در ژاپن ، شرایط مرگ ومیر در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید