آنکارا: نمایندگان ترکیه برای مذاکره درباره ادلب به مسکو می فرایند

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، وزیر امور خارجه ترکیه گفت به زودی هیأتی از آنکارا به مسکو خواهند رفت تا درباره موضوع آتش بس در ادلب به مذاکره بپردازند.

آنکارا: نمایندگان ترکیه برای مذاکره درباره ادلب به مسکو می فرایند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ تجهیزات شبکه، مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه روز چهارشنبه خاطرنشان کرد طی روزهای آینده هیأتی از آنکارا جهت گفت وگو درباره ادلب به مسکو سفر خواهد کرد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، چاوش اوغلو که به آلبانی سفر کرده است گفت: نمایندگان ترکیه به مسکو خواهند رفت. پیش تر نیز نمایندگان روسیه دوبار به آنکارا رفته و ملاقات هایی صورت گرفته است.

وی افزود: به همکاری با روسیه ادامه می دهیم تا اطمینان یابیم آتش بس دوام خواهد داشت. اما اگر نتیجه ای هم از این فرایند نگیریم عزم ما همچنان واضح است. هر کاری که لازم باشد انجام خواهیم داد.

کرملین امروز (چهارشنبه) در بیانیه ای خاطرنشان کرد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در خصوص افزایش تنش ها در استان ادلب با یکدیگر گفت وگوی تلفنی برقرار کردند.

تماس تلفنی رئیس جمهور ترکیه با همتای روس خود در شرایطی صورت گرفته است که مقام های ترکیه در هفته های اخیر در مناسبات مختلف، تهدیداتی را علیه دولت سوریه به دلیل عملیات علیه تروریست ها در ادلب مطرح کرده اند.

در یکی از جدیدترین این موارد، اردوغان امروز طی سخنرانی در جمع نمایندگان پارلمانی حزب عدالت و توسعه در آنکارا مدعی شد: ارتش سوریه با کمک نیروهای روس و نیروهای مورد حمایت ایران، به حمله علیه غیرنظامیان ادامه می دهند.

تهدیدهای ترکیه در حالی است که ستاد کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه چند روز پیش با انتشار بیانیه ای خبر داد در ادامه پیشروی ها ضد تروریست ها در استان ادلب، بیش از 600 کیلومتر مربع را در این منطقه و حلب آزاد کرده و کنترل ده ها شهرک، روستا و ارتفاع راهبردی را به دست گرفته اند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "آنکارا: نمایندگان ترکیه برای مذاکره درباره ادلب به مسکو می فرایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنکارا: نمایندگان ترکیه برای مذاکره درباره ادلب به مسکو می فرایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید