نیازی به آغاز مجدد عملیات در سوریه نیست

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، وزارت دفاع ترکیه پس از پایان مهلت آتش بس موقتی که از 5 روز پیش آغاز شده بود گفت نیازی به آغاز مجدد عملیات در سوریه وجود ندارد.

نیازی به آغاز مجدد عملیات در سوریه نیست

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ تجهیزات شبکه، وزارت دفاع ترکیه، در سرانجام مهلت آتش بسی که از 120 ساعت پیش در شمال سوریه آغاز شده بود گفت که نیازی به آغاز مجدد عملیات در آن منطقه نیست.

مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا پنجشنبه (25 مهرماه) اعلام کرد آنکارا و واشنگتن به توافقی برای برقراری آتش بس پنج روزه در شمال سوریه دست پیدا کرده اند.

ترکیه عملیات موسوم به چشمه صلح را روز 17 مهرماه با چراغ سبز دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا آغاز کرد و مدعی شد که مأموریت نیرو های مسلح ترکیه ممانعت از ایجاد گذرگاه تروریستی در طول مرز های جنوبی است.

ترکیه روز سه شنبه هم به توافقی با روسیه در خصوص شمال سوریه دست پیدا کرد. مسکو و آنکارا در این توافق اعلام کرده اند اجازه هیچ برنامه تجزیه طلبانه ای در مرز سوریه را نخواهند داد.

وزیر دفاع ترکیه بامداد چهارشنبه (به وقت تهران) گفت: در این مرحله هیچ نیازی به انجام عملیات جدید نیست.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: به نظر می رسد خبر های خوبی در خصوص ترکیه، سوریه و خاورمیانه اتفاق می افتند. گزارش های بیشتری بعداً در راهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "نیازی به آغاز مجدد عملیات در سوریه نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیازی به آغاز مجدد عملیات در سوریه نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید