آیا می توانید بگویید کدام روجلد این مجله، یک عکس فراوری شده به وسیله هوش مصنوعی است و کدام، یک عکس عادی است؟

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، یک مجله عکس فرانسوی تصویری فراوری شده با هوش مصنوعی (AI) را بر روی جلد خود منتشر نموده است تا آگاهی را در خصوص توانایی این فناوری در جعل عکس های معتبر افزایش دهد.

آیا می توانید بگویید کدام روجلد این مجله، یک عکس فراوری شده به وسیله هوش مصنوعی است و کدام، یک عکس عادی است؟

Réponses Photo یک پرتره منتشر نموده که با Midjourney فراوری شده تا تأکید کند که این فناوری در یک زمان کوتاه چقدر پیشرفت نموده است.

کدام عکس واقعی است؟

در شماره مارس 2023 نشریه Réponses عکسی از یک ملوان پیر در شب هنگام در مقابل قایقش دیده می گردد که در واقع فراوری هوش مصنوعی است.

ولی جلد ژانویه/فوریه 2023 عکسی به وسیله ریموند دپاردون در شیلی گرفته شده است.

این مجله در واقع اعلام نمی نماید که تصویر روی جلد جلوی آن هوش مصنوعی است، بلکه تصمیم گرفته است که یک دیدگاه عمیق درباره مبدل های متن به تصویر در داخل نشریه بنویسد.

تیبو گوده، سردبیر این صفحه شرح می دهد: در پشت ماجرای این صفحه اول، ما می خواستیم نشان دهیم که این فناوری ها در چند ماه گذشته چقدر پیشرفت نموده اند.

آنقدر که اکنون می توانی خیلی راحت فریب بخوری. زمانی که خواننده متوجه این موضوع گردد، معمولاً بلافاصله متوجه نمی شوند که تصویر به وسیله هوش مصنوعی ساخته شده است.

گوده می گوید که برای ایجاد صفحه اول 300 آزمایش نموده.

او می گوید: می خواستم تصویری بسازم که شبیه عکس های نمادینی باشد که معمولاً روی جلد استفاده می کنیم و باید ویژگی اصلی این موضوع را در خصوص چالش های تازه عکاسی در شب نشان دهد.

گودته می پذیرد که هنوز محدودیت هایی برای این فناوری وجود دارد.

او می گوید: Midjourney هنوز برای درک حالت چشم ها و بعلاوه قرار دادن تعداد مناسب انگشتان روی دست مشکل دارد.

ولی نتایج با این وجود شگفت انگیز هستند و من فکر می کنم که در آینده، رسانه های ما ممکن است فریب چنین نتایجی را بخورند. Réponses Photo اغلب مسابقات عکس را سازماندهی می نماید و مدت زیادی طول نمی کشد که گسی با ارسال یک تصویر فراوری شده به وسیله هوش مصنوعی در رقابتی برنده گردد.

از بهار 2022 مولدهای عکس. همراه با مدل زبان هوش مصنوعی ChatGPT، پیشرفت زیادی نموده اند و بعضی می پرسند که آیا ما در یک طلوع فناوری تازه هستیم یا خیر.

با این حال، مدل های هوش مصنوعی بدون بحث نیستند:

تازه ترین خبر این است که Getty Images، بزرگترین کتابخانه عکس دنیا، از Stable Diffusion به علت نقض حق نشر 1.8 میلیارد دلار دلار شکایت نموده است.

منبع: یک پزشک

به "آیا می توانید بگویید کدام روجلد این مجله، یک عکس فراوری شده به وسیله هوش مصنوعی است و کدام، یک عکس عادی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا می توانید بگویید کدام روجلد این مجله، یک عکس فراوری شده به وسیله هوش مصنوعی است و کدام، یک عکس عادی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید