آیفون SE 3 شاید بسیار ارزان تر از نسل قبل باشد

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، گفته می شود اپل در تاریخ 8 مارس (17 اسفند) یک رویداد برای معرفی محصولات نو خود برگزار می کند که در این میان شاهد رونمایی از آیفون SE 3 خواهیم بود. اگرچه این گوشی از نظر طراحی هیچ تفاوتی با نسل قبلی ندارد، اما از طرف دیگر به دلیل ارتقاهای سخت افزاری گزینه بسیار جذابی برای کاربران خواهد بود. حالا یکی از تحلیلگران اعلام کرده که گویا این گوشی 100 دلار از آیفون SE 2 ارزان تر خواهد بود.

آیفون SE 3 شاید بسیار ارزان تر از نسل قبل باشد

این تحلیلگر در نوترین گزارش خود به نقل از منابع آگاه نوشته که به نظر می رسد اپل برای مدل پایه این گوشی قیمت 299 دلار را در نظر گرفته و این در حالی است که در سال 2020 نسل دوم آیفون SE با قیمت 399 دلار معرفی گشت. اما یکی دیگر از تحلیلگران بر این باور است که این گوشی هم بار دیگر با قیمت 399 دلار راهی بازار می شود ولی از طرف دیگر احتمال کاهش قیمت آن را رد نکرده است.

فارغ از درست بودن یا نبودن این کاهش قیمت، تحلیلگران می گویند که این گوشی به لطف ویژگی های مجذوب کننده و قیمت مناسب می تواند میلیون ها کاربر گوشی های اندرویدی را به سمت اکوسیستم اپل جذب کند و از طرف دیگر شمار زیادی از کاربران گوشی های قدیمی آیفون هم آن را خریداری خواهند کرد. در زمینه بازار گوشی های میان رده، شرکت هایی مانند سامسونگ و شیائومی حرف زیادی برای گفتن دارند ولی حالا احتمالا آیفون SE 3 نسبت به نسل قبلی با استقبال بیشتری از طرف کاربران روبه رو خواهد شد.

در رابطه با ویژگی های کلیدی آیفون SE 3 به زبان ساده می توانیم به طراحی قدیمی، چیپست پرچم دار و پشتیبانی از اینترنت 5G اشاره کنیم. مدل فعلی از اینترنت 4G استفاده می کند و قلب تپنده آن هم تراشه A13 است. بر اساس گزارش های منتشر شده از طرف منابع مختلف، مدل نو همراه با چیپست A15 راهی بازار می شود که برای یادآوری باید بگوییم که این همان چیپست استفاده شده برای سری آیفون 13 است.

همچنین باید به بهره گیری از دوربین اصلی بهتر هم اشاره کنیم. نسل قبلی با دوربین 12 مگاپیکسلی موجود در آیفون 11 راهی بازار شد و دوربین سلفی آن هم از سنسور 7 مگاپیکسلی بهره می برد. بنابراین باید ببینیم اپل برای آیفون SE 3 از دوربین اصلی آیفون 12 استفاده کرده یا دوربین آیفون 13.

از نظر طراحی هم همان طور که گفتیم با تغییر خاصی روبه رو نمی شویم و مانند نسل قبلی و البته آیفون 8، بار دیگر با نمایشگر 4.7 اینچی LCD سروکار داریم که در بخش پایینی آن دکمه تاچ آی دی قرار گرفته است. البته طبق برخی شایعه ها، اپل برای نسل بعدی این گوشی که قرار است سال 2023 از راه برسد، طراحی کاملا نوی را در نظر گرفته است.

اپل هنوز تاریخ برگزاری نوترین رویداد خود را اعلام نکرده ولی گویا در تاریخ 17 اسفند یک مراسم آنلاین برای معرفی آیفون SE 3 در کنار یک آیپد ایر و حداقل یک مک نو برگزار می شود. گفتنی است در آخرین مراسم اپل نسل سوم ایرپاد و مدل های نو مک بوک پرو معرفی گشتند.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "آیفون SE 3 شاید بسیار ارزان تر از نسل قبل باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون SE 3 شاید بسیار ارزان تر از نسل قبل باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید