اپل se را گران کرد

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، زومیت نوشت: اپل در اقدامی که احتمالاً واکنش مستقیم به کاهش ارزش پوند دربرابر دلار و افزایش تورم در بریتانیا است، قیمت گوشی آیفون SE نسل سوم را افزایش داد.

اپل se را گران کرد

در همین حین که توجهات به آیفون 14 جلب شده، اپل قیمت مناسب ترین مدل از گوشی های سری آیفون را در بازار بریتانیا افزایش داده است. آیفون SE نسل سوم تا پیش از برگزاری رویداد Far Out با قیمت 419 پوند فروخته می شد، اما اکنون برچسب قیمت 449 پوند را یدک می کشد. این یعنی اپل قیمت گوشی موردبحث را 30 پوند افزایش داده است.

براساس آنچه 9to5Mac می نویسد، بالا رفتن قیمت آیفون SE نسل سوم در بریتانیا احتمالاً به علت افزایش تورم در این کشور، اجرا شده است. افزون بر این موضوع، ارزش واحد پول بریتانیا یعنی پوند بیشتر از هر زمان دیگری به ارزش دلار آمریکا نزدیک شده.

افزایش قیمت این چنینی در اروپا و بریتانیا اتفاقی غیرمعمول است، اما منطقه ها دیگر جهان مثل برزیل و ترکیه و هند به این موضوع عادت نموده اند. ظاهراً افزایش قیمت در بریتانیا صرفاً شامل آیفون SE نسل سوم می گردد و سایر گوشی های سری آیفون را در بر نمی گیرد.

آمار نشان می دهد فروش آیفون SE نسل سوم در اروپا بهتر از آمریکا است. گزارش جدیدی از سوی مؤسسه تحقیقاتی Counterpoint Research اعلام می نماید در فصل دوم امسال میلادی ابعاد بازار موبایل اروپا با افت سالانه 11 درصد و افت فصلی 13 درصد روبرو شده و به 40 میلیون واحد رسیده است. این نخستین بار از فصل دوم 2022 تا به امروز است که تعداد گوشی های عرضه شده در یک فصل در بازار اروپا از مرز 40 میلیون واحد عبور نمی نماید.

البته در فصل دوم امسال دو شرکت سامسونگ و اپل توانستند تعداد گوشی هایی را که در بازار اروپا عرضه نموده اند نسبت به فصل دوم 2021 افزایش دهند. خروج سامسونگ و اپل از بازار روسیه باعث شد آمار فروش گوشی های این شرکت ها نسبت به فصل اول 2022 کاهش یابد.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "اپل se را گران کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل se را گران کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید