اگر یک انسان به داخل آتشفشان بیفتد چه اتفاقی می افتد؟

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، اگر یک انسان به داخل آتشفشان بیفتد چه اتفاقی می افتد؟

اگر یک انسان به داخل آتشفشان بیفتد چه اتفاقی می افتد؟

فیلمی باورنکردنی لحظه ای را به تصویر کشیده است که مردی با پرتاب یک جسم به داخل آتشفشان آن را بیدار کرد.

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، این ویدئو دو مرد را نشان می دهد که بالای یک آتشفشان فعال ایستاده اند. لحظاتی بعد یکی از آن ها یک شیء بزرگ را بالا به داخل پرتاب می نماید. این شیء مرموز به شدت به پایین گودال سقوط می نماید و پوسته گدازه ها را می شکند.

با پشت سر گذاشتن یک حفره کوچک، فوراً انفجار های گدازه رخ می دهد و شعله های کوچکی را بیرون می ریزد.

سوراخ ایجاد شده آغاز به دود می نماید و امواج مذاب بیشتری را به بیرون می فرستد و در عرض چند ثانیه کل آتشفشان بیدار می گردد.

معلوم شد که مردان بالای آتشفشان برای ماجراجویی دست به انجام این کار خطرناک نزده اند، بلکه بخشی از یک پروژه تحقیقاتی بودند که آزمایش می کردند اگر انسانی از چنین ارتفاعی به گدازه بیفتد، چه اتفاقی می افتد.

آن ها این آزمایش را در آتشفشان ارتا آله در اتیوپی، یک آتشفشان سپر بازالتی که به طور مداوم فعال است، انجام دادند.

این تیم می خواست دریابد که آیا فردی که از ارتفاعات بلند سقوط می نماید می تواند به طور بالقوه از پوسته سطحی عبور کند یا خیر؛ و خوشبختانه، آن ها مواد آلی را به جای یک شخص واقعی، با استفاده از زباله های اردوگاه در یک جعبه مقوایی انتخاب کردند.

این آزمایش به وسیله محقق آلمانی ریچارد روسکو انجام شد که از یک کیسه 30 کیلوگرمی به جامانده غذا و سایر مواد آلی در حدود وزن انسان استفاده کرد و آن را از ارتفاع 80 متری به داخل آتشفشان انداخت.

او نوشت: مکرراً بحث می گردد که آیا ممکن است در گدازه غرق شویم یا خیر. به علت تراکم بالای آن، عموماً انتظار می رود که فرد روی سطح بماند. در واقع، اگر لباس حرفه ای محافظ در برابر گرما پوشیده شده باشد، می توان برای مدت کوتاهی روی انواع خاصی از گدازه راه رفت.

با این حال، این ویدئو نشان می دهد که سقوط از ارتفاع، یک جسم بزرگ و در نتیجه یک فرد می تواند به پوسته دریاچه نفوذ کند و در آن غوطه ور گردد.

منبع: فرارو

به "اگر یک انسان به داخل آتشفشان بیفتد چه اتفاقی می افتد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر یک انسان به داخل آتشفشان بیفتد چه اتفاقی می افتد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید