پارک ملی دریاچه های پلیتویک ، برترین پارک ملی اروپای مرکزی

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، پارک ملی دریاچه های پلیتویک Plitvice Lakes National Park یکی از زیبا ترین و شگفت انگیز ترین نقاط دنیا است و برترین پارک در اروپای مرکزی به شمار می رود. این پارک که در حدود 300 کیلومتر مربع مساحت دارد، آنچنان بزرگ و مبهوت نماینده است که به ندرت می توانید یک منطقه طبیعی محافظت شده در مقدار های آن پیدا کنید. این پارک، قدیمی ترین و بزرگ ترین پارک ملی کشور کرواسی است و دارای 16 دریاچه است که مملو از آبشار های مختلف هستند؛ به همین علت، یک چشم انداز طبیعی منحصر به فرد را خلق نموده اند که مشابه آن در هیچ جای قاره اروپا یافت نمی گردد.این پارک بعد از این که بعلت زیبایی طبیعی و خیره نماینده خود علاوه بر اینکه برترین پارک ملی اروپای مرکزی است، در سال 1979 در لیست میراث دنیای یونسکو نهاده شد، شاهد شدت بسیار زیاد در محبوبیت و تعداد توریستان آن بوده است. می توانید از قبل طوری برنامه ریزی کنید که قبل از انبوه جمعیت توریستان به این منطقه بیایید و از سکوت و منظره ها طبیعی بدون توریست مانند دریاچه ها، رودخانه ها و آبشار ها لذت ببرید. بهتر است بدانید سالانه بیش از 1.2 میلیون توریست از این پارک بازدید می نمایند؛ بنابراین بهتر است همه چیز را از قبل برنامه ریزی نمایید. در این نوشتار، نکات مهمی که می بایست در بازدید از این پارک استثنایی رعایت کنید برایتان شمرده می گردد. با خبرنگاران و مطلبی همراه باشید :

پارک ملی دریاچه های پلیتویک ، برترین پارک ملی اروپای مرکزی

نکاتی درباره بازدید از پارک ملی دریاچه های پلیتویک: صبح زود برای بازدید بروید

هر چقدر در خصوص اهمیت این نکته بگوییم، کم گفته ایم. اگر بخواهیم خلاصه کنیم، بهتر است آنقدر زود به بازدید از این پارک بیایید که قبل از تور های گروهی و انبوه توریستان از آن بازدید کنید. تور های گروهی در بعضی از سفر ها بسیار مناسب هستند؛ اما بازدید از این پارک در این لیست نمی گنجد. تور های توریستی در حدود ساعت ده صبح به این پارک می رسند. بنابراین شما می بایست بین ساعات 7 تا 8 صبح و حتی شاید زودتر خودتان را به آنجا برسانید. اگر چنین کنید قادر خواهید بود یکی از مسیر های طولانی این پارک را بپیمایید و به تنهایی یا در کنار معدود توریستان سحرخیز دیگر از زیبایی های آن لذت ببرید. آفتاب در این زمان از صبح قدرت زیادی ندارد و به راحتی می توانید در هر نقطه پارک عکس بیاندازید و نگران وجود چندین نفر دیگر در عکستان و خراب شدن آن نباشید.

نکاتی درباره بازدید از برترین پارک ملی اروپای مرکزی: ناهار و مقدار زیادی آب همراه داشته باشید

بهتر است مواد غذایی مغزی و ناهار همراه خود ببرید. پیمودن مسیر ها احتیاج به انرژی و مقدار زیادی آب دارد. البته نقاطی در پارک وجود دارند که انواع غذا ها را ارائه می نمایند؛ اما گران قیمت هستند و از هم خیلی فاصله دارند. ممکن است برای این که از یکی از این نقاط به نقطه بعدی برسید، مجبور باشید ساعت ها در مسیر پیاده روی کنید. پس آماده باشید. در حالی که یک پیک نیک کوچک برگزار می کنید از دیدنی منظره ها لذت ببرید؛ تنها مراقب باشید که مسیر دیگران را مسدود ننمایید.

نکاتی درباره بازدید از پارک ملی دریاچه های پلیتویک: احترام بگذارید و شکیبا باشید

گاهی اوقات این پارک به صورت دیوانه واری شلوغ می گردد. هزاران توریست هر روزه به این پارک می آیند. بعضی از مسیر های پارک آنقدر پر می شوند که شما با افتادن در یکی از دریاچه های خارق العاده آن، تنها چند سانتی متر فاصله دارید. بخصوص که اغلب دو گروه افراد در این منطقه بسیار دیده می شوند؛ افراد بالای پنجاه سال و زیر 12 سال. خودتان تصور کنید که چقدر این گروه افراد سرعت کمی در جابجایی دارند.

نکاتی درباره بازدید از برترین پارک ملی اروپای مرکزی: از ورودی دوم وارد شوید

ورودی دوم در بخش پشتی پارک قرار گرفته است. ترافیک و انبوه جمعیت در این بخش کمی سبک تر است و اگر صبح زود به این قسمت بروید، می توانید بدون هیچ مزاحمتی از بیشتر بخش های پارک دیدن کنید.

نکاتی درباره بازدید از پارک ملی دریاچه های پلیتویک: خرید کردن را به بعد موکول کنید

هر دو ورودی های پارک دارای فروشگاه های سوغاتی هستند. بنابراین قبل از این که در پارک گردش نموده اید دست به خرید کردن نزنید. اگر این کار را بکنید، مجبور خواهید شد بار زیادی را در طول بازدید با خود حمل نمایید. بعد از این که پاهایتان درد گرفتند و از گشت و گذار در پارک خسته شدید، وقت زیادی برای خرید کردن خواهید داشت.

نکاتی درباره بازدید از برترین پارک ملی اروپای مرکزی: اگر می توانید آرام حرکت کنید

برترین راه برای بازدید از این پارک این است که آرام حرکت کنید و دست از عجله کردن بردارید. حتی وقتی دور و برتان شلوغ باشد نیز می توانید به آرامی در پارک قدم بزنید و منظره های خارق العاده آن را دیدن کنید. در یک گوشه زیبا بنشینید، ساندویچتان را بخورید و به دیدنی آبشار ها مشغول شوید. بدین گونه نه تنها از منظره های خیره نماینده پارک لذت خواهید برد، بلکه پاهای خسته تان هم استراحت خواهند کرد.

نکاتی درباره بازدید از پارک ملی دریاچه های پلیتویک: از وسایل حمل و نقل درون پارک بهره ببرید

درون پارک، ون ها و قایق های رایگانی وجود دارند که میهمانان را از یک طرف پارک به طرف دیگر آن می برند. اما اگر از دسته افراد واقعا ماجراجو و جویای هیجان باشید، با گشت و گذار در پارک به صورت پیاده بیشتر لذت خواهید برد. اگر به مقدار کافی شجاع باشید، می توانید از مسیر هایی غیر از مسیر های اصلی بهره ببرید؛ البته بهتر است قوانین و محدودیت ها را نیز در نظر بگیرید.

نکاتی درباره بازدید از برترین پارک ملی اروپای مرکزی: مراقب آب و هوا باشید

پارک ملی دریاچه های پلیتویک Plitvice Lakes National Park از 16 دریاچه و تعداد بی شمار آبشار ها، رودخانه ها، نهر ها و استخر ها تشکیل شده است. فقط تصور کنید وقتی بارش باران در این پارک شروع گردد، چه اتفاقی می افتد! مراقب بارش سنگین باران باشید؛ زیرا بعضی از بخش های پارک به علت سیلاب بسته می شوند. بهتر است به این نکته که تمامی مسیر ها در فاصله چند سانتی متری از آب هستند دقت کنید و بیشتر مراقب باشید.

نکاتی درباره بازدید از پارک ملی دریاچه های پلیتویک: حافظه، فیلم و الکتریسیته همراه داشته باشید

هر چقدر هم با خودتان حافظه گوشی و لوازم الکترونیکی شارژ شده همراه داشته باشید، به سرعت تمام خواهند شد. این یک حقیقت است که باید آن را در نظر بگیرید. بنابراین بهتر است یک باطری اضافی و کارت حافظه همراه داشته باشید. و اگر فکر می کنید که می توانید لپ تاپ خود را ببرید و وقت خواهید کرد عکس ها را روی لپ تاپ بریزید، باید گفت اشتباه می کنید؛ به هیچ وجه وقتی برای این کار نخواهید داشت.

نکاتی درباره بازدید از برترین پارک ملی اروپای مرکزی: لباس های راحت به تن کنید

توصیه می گردد به جای لباس های نخی از لباس های نایلونی بهره ببرید. بخصوص جوراب هایتان، بهتر است نایلونی باشند. وقتی در حال اجرا فعالیت خاصی در این پارک هستید، هرگز لباس صد در صد نخی نپوشید. لباس های نخی عرق را جذب می نمایند. یک کاپشن کوچک همراه داشته باشید. دمای هوا در این پارک، بسته به این که کجای آن باشید، به طور مداوم تغییر می نماید. بعلاوه آنقدر به آبشار ها نزدیک خواهید شد که ناخودآگاه ممکن است کمی مرطوب یا خیس شوید. کفش های تازه نپوشید. بهتر است کفش هایی به پا داشته باشید که قبلا مورد استفاده قرار گرفته و جواب پس داده اند. بعضی ممکن است به شما توصیه نمایند چکمه یا کفش کوهنوردی بپوشید؛ اما اگر قرار است تنها در مسیر های مشخص شده پارک که همه در آن حرکت می نمایند قدم بردارید، این کار اصلا ضروری نیست. امکان این که هنگام رد شدن از نهر ها کمی خیس شوید وجود دارد؛ اما به طور کل، مسیر های این پارک بسیار آسان هستند.

نکاتی درباره بازدید از پارک ملی دریاچه های پلیتویک: دست از عکس گرفتن بردارید

همانطور که حرکت خود را آرام تر می کنید تا از منظره ها لذت ببرید، دوربین خودتان را هم کنار بگذارید. گاهی احتیاج پیدا می کنید که یک عکس ذهنی از یک مکان زیبا و خیره نماینده ثبت کنید. قدر جایی که در آن هستید و زمانی که در آن بسر می برید را بدانید. این پارک یکی از زیبا ترین پارک های ملی در دنیا است. از بودن در این پارک و دیدنی منظره ها خارق العاده آن لذت ببرید.

منبع: همگردی

به "پارک ملی دریاچه های پلیتویک ، برترین پارک ملی اروپای مرکزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک ملی دریاچه های پلیتویک ، برترین پارک ملی اروپای مرکزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید