با 70 میلیون چه ماشینی بخریم؟

روزنامه هفت صبح: می دانیم، حال جیبتان را خوب می دانیم. برای همین دنبال گزارش هایی هستیم که گزینه های متفاوت و جالبی را با مبلغ 70 میلیون تومان نصیب تان کند. قبلاً با این پول می شد چری آریزو 5 یا ام وی ام X22 خرید ولی حالا در این شرایط دامنه انتخاب تا حد زیادی محدود شده است.

با 70 میلیون چه ماشینی بخریم؟

این محدودیت البته تنها به سال ساخت خودرو ها منوط می شود و کارکرد بیشترشان. وگرنه که در همین دامنه قیمتی 70 تا 75 میلیون تومان آنقدر انتخاب زیاد است که باورتان نمی شود. با این مبلغ از انواع سدان ها و وانت های تویوتا و هیوندا در دو دهه قبل تا خودرو های صفر کیلومتر ایرانی و محصولات کم کارکرد چینی را می توان خرید. ما از بین آن همه، این هشت تا را به شما پیشنهاد می کنیم.

نیسان پاترول دو در مدل 1377

نیسان پاترول دو در مدل 1377 یکی از جذاب ترین انتخاب های خریداران علاقه مند به شاسی بلند در پایین ترین رده های قیمتی که جان سخت، مستحکم و خوش سیماست و تعمیر و نگهداری اش چندان سخت نیست. پاترول دو در که در زمینه آفرود حرف های زیادی برای گفتن دارد، تنها ایرادش مصرف بنزین در رنجی بیش از حد معمول است که البته با کنترل مداوم موتور، این موضوع قابل مدیریت است. خوشبختانه پاترول آن قدر ظرفیت فنی خوبی دارد که با مقداری پرداخت اضافه می توانید این جعبه ژاپنی جذاب را به خودرویی دلخواه برای هر شکل از عبور و مرور جاده ای تبدیل کنید.

سمند LX مدل 1396

قیمت:

69 میلیون تومان

اقتصادی ترین خودرو این روز های ایران خودرو که مثل 405 در ارزان ترین بخش بازار به رقابت می پردازد و مدت هاست از دوران اوج خود فاصله گرفته است. بزرگ ترین عیب سمند مسائل کیفی سیستم تعلیق جلو است که در برخی نمونه ها هزینه زیادی روی دست خریدارانش می گذارد. ولی موتور قدرتمند و پرکشش، کابین جادار و نسبتاً راحت، مصرف سوخت مناسب و تعادل بالا حین سواری از سمند یک سدان سایز قابل اعتماد ساخته است که هنوز مورد وثوق خانواده های ایرانی است. این نسخه 60 هزار کیلومتر کار کرده است.

تویوتا کریسیدا مدل 1993

قیمت:

71 میلیون تومان

سری GL کریسیدا که دقیقاً 25 سال پیش وارد بازار ایران شده و هنوز هم با صلابت در شهر و جاده خریدارانش را جابه جا می کند. خودرویی که با داشتن موتوری کم استهلاک و اتاقی آرام و بی صدا چیزی در حد سدان های وطنی 50 تا 70 میلیونی را به شما ارائه می کند و با وجود سیستم دیفرانسیل عقب، لذت رانندگی بالایی دارد. ربع قرن از عمر این کریسیدای خوش رنگ گذشته، اما چیزی از جلای رنگ بدنه یا رینگ های استیل خودرو کم نشده است. احتمالاً همین توضیح کوتاه درباره این سدان متوسط ژاپنی به خوبی چرایی توجه ما به این محصول را بازگو می کند.

ام وی ام 530 مدل 1393

قیمت:

71 میلیون تومان

نسخه اولیه سدان کوچک چری در ایران که به رغم ایرادات کیفی گسترده در بخش رنگ و تزئینات بیرونی، واقعاً خودرو جادار، پرکشش و جالبی است.

این خودرو که مخصوص خانواده های پرجمعیت است، نسبت به سمند استهلاک کمتر ولی هزینه نگهداری بیشتری دارد. فرم خودرو از مدل 2005 میتسوبیشی گالانت به عاریت گرفته شده که خب با دستکاری چری تناسب خود را مخصوصاً در بخش عقب از دست داده ولی ابداً به این چیز ها فکر نکنید. قیمت این خودرو با عمری کمتر از پنج سال واقعاً مناسب است.

سایپا کوییک مدل 1398

قیمت:

70 میلیون تومان

هاچ بک کراس ارزان قیمت سایپا که به سیاق بسیاری از خودرو های هم رده خود در ایران و جهان، به تزئینات ظاهری بیشتری در مقایسه با یک خودرو معمولی مثل تیبا 2 مجهز شده و امکاناتش در کابین قابل توجه است. این خودرو که دقیقاً چهار متر طول دارد، برای مصارف شهری گزینه ارزان تر و بی دردسرتری نسبت به برلیانس کراس و لیفان ایکس 50 است و از نظر ظاهری هم به نسبت تیبا 2 از فرم بصری بهتری برخوردار است. نسخه امسال کوییک با کارکرد 2000 کیلومتر اگر مجهز به دنده دستی باشد، بهایی نزدیک به 70 میلیون تومان خواهد داشت.

سیتروئن زانتیا مدل 1385

قیمت:

68 میلیون تومان

هنوز هم طرفدار دارد و در برخی بخش ها پیشرو است؛ گرچه خب ضعف ایمنی و مسائل استهلاکش را باید تحمل کنید. البته اگر کمی شانس بیاورید و راننده ماهر و متعادلی هم باشید، زانتیا 2000 یک خودرو بسیار جذاب و پرکشش است که سواری فراتر از انتظاری را برای تان به ارمغان می آورد.

واکنش خودرو به ناملایمات جاده! آنقدر خوب است که همه را به تحسین واداشته گرچه برای برخی فرم خاص بخش عقب خودرو قابل هضم نیست. کلاً زانتیا موافق و مخالف زیاد دارد و طیف میانی هم این وسط وجود ندارد.

برلیانس 230H مدل 1396

قیمت:

70 میلیون تومان

یک سدان مدرن چینی که ظاهری متفاوت، خشن و اسپورت دارد و بسیاری از علاقه مندان را دقیقاً به همین دلیل مجاب به خرید کرده است. اچ 230 که در فضای کابین دقیقاً از فرم دی اس 3 نسل قبل الگوبرداری کرده، در انواع ساده و فول به بازار عرضه شده که مدل 96 آن با حدود 28 هزار کیلومتر کارکرد، قیمتی در محدوده 70 میلیون تومان دارد.

مصرف سوخت به نسبت خوب، کابینی که جادار و پرنور است و البته یک سواری آرام و متعادل از مهم ترین نکاتی است که خریداران برلیانس H230 از تجربه خود بازگو می کنند.

پروتون GEN2 مدل 2008

قیمت:

72 میلیون تومان

دوست داشتنی تنها کلمه ای است که در توضیح این سدان لیفت بک مالزیایی می توان به کار برد. خودرویی با اصالت خرم آبادی که وقتی در نمایشگاه مشهد رونمایی شد، همه را محو خود ساخت. فرم کابین بسیار اسپورت و مینی مال که هنوز هم تازگی دارد.

در کنار عملکرد قابل تحسین موتور و گیربکس از این خودرو یک گزینه قابل تأمل ساخته که استهلاکش اندک است. لوتوس هم که زیرمجموعه پروتون بوده، حد نهایت مهندسی خود را به کار برده تا تعادل خودرو در سطحی عالی و موتور هم پرکشش باشد.

منبع: برترین ها

به "با 70 میلیون چه ماشینی بخریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با 70 میلیون چه ماشینی بخریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید