بنا به اعلام سازمان جهانی بهداشت، سویه های تهاجمی تر کرونا در راه است

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه به نقل از پایگاه اینترنتی بیزینس اینسایدر مدیرکل سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که همه گیری کووید-19 هنوز به خاتمه نرسیده است و احتمال بروز انواع نو ویروس کرونا وجود دارد.

بنا به اعلام سازمان جهانی بهداشت، سویه های تهاجمی تر کرونا در راه است

تدروس آدهانوم گبریسوس، به شرکت کنندگان در کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان گفت که واکسیناسیون و اینکه اومیکرون یک سویه کم خطر است، روایت خطرناکی را ایجاد می نماید که همه گیری انتها یافته است.

آدهانوم اضافه کرد: اما این گونه نیست. چراکه هفته ای 70 هزار نفر از یک بیماری قابل پیشگیری و قابل درمان جان خود را از دست می دهند.

اعلام انتها همه گیری برای زمانی که 83 درصد از مردم آفریقا هنوز یک دوز واکسن کرونا دریافت کردند و زمانی که نظام های سلامتی همچنان تحت فشار و شکست سنگین شمار زیاد مبتلایان به این بیماری قرار دارند و نیز زمانی که یک ویروس بسیار قابل انتقال تقریباً کنترل نشده در گردش است و نظارت بسیار کمی برای ردیابی تکامل آن وجود دارد، درست نیست.

وی بعلاوه هشدار داد که دنیا باید برای رویارویی بالقوه با ظهور سویه های بیشتر آماده گردد. در واقع، شرایط برای ظهور انواع خطرناک تر و قابل انتقال تر کرونا ایده آل است.

براساس داده های دانشگاه جانز هاپکینز، بیش از 65 درصد از کل جمعیت آمریکا به طور کامل در برابر ویروس کرونا واکسینه شده اند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا، تزریق واکسن کووید-19 را برای سنین پنج سال به بالا توصیه می نماید.

پنجاه و هشتمین کنفرانس امنیتی مونیخ (MSC) 2022 با حضور بیش از 30 رئیس کشور، 100 وزیر و روسای اتحادیه اروپا، ناتو و سازمان ملل متحد، در مونیخ آغاز به کار کرد و امروز 20 فوریه 2022 به کار خود انتها می دهد.

منبع: خبرکانادا

به "بنا به اعلام سازمان جهانی بهداشت، سویه های تهاجمی تر کرونا در راه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بنا به اعلام سازمان جهانی بهداشت، سویه های تهاجمی تر کرونا در راه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید