برترین مسیرهای طبیعت گردی در سنگاپور

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، سنگاپور فقط شهری از آسمان خراش ها و مراکز خرید نیست، بلکه فضاهای سبز زیادی هم در آن وجود دارد که منتظر کشف شدن به وسیله علاقه مندان به طبیعت هستند. این شهر پارک های متعددی را در خود جای داده است که با پیمودن مسیرهای طبیعت گردی اش، می توانید از چشم اندازهای دیدنی لذت ببرید. بدون شک طبیعت سنگاپور یکی از نقاط قوت این کشور در زمینه گردشگری است. با ما همراه باشید تا در این مقاله از خبرنگاران به معرفی مسیرهای طبیعت گردی در سنگاپور بپردازیم.

برترین مسیرهای طبیعت گردی در سنگاپور

ذخیره گاه مک ریچی - MacRitchie Reservoir

این پارک علاوه بر درختان سبز و دریاچه، پل معلقی هم دارد که به شما این امکان را می دهد که پارک را از ارتفاع ببینید! در این پارک یک تجربه طبیعت گردی خاص در انتظارتان است چون روی پل معلق قدم می زنید و 250 متر راه می روید. از روی این پل که 25 متر بالاتر از زمین است، چشم انداز ها جنگل و طبیعت سنگاپور را به صورت پاناروما مشاهده می کنید. با پیمودن مسیرهای این پارک در محاصره جنگل های بارانی قرار می گیرید. هر زمان خسته شدید می توانید درون آلاچیق ها استراحت کنید و دوباره در کنار درختان حرکت کنید.

اینجا 7 کیلومتر طبیعت گردی تماشای برای شما آماده است که 3 تا 4 ساعت زمان می برد. اگر علاقه مند به تماشا پرندگان رنگین هستید مسیری را انتخاب کنید که به برج هفت طبقه جلوتونگ برسید. در بالای این برج پرندگان زیادی را مشاهده می کنید و حتی اگر در زمانی به این برج رفتید که هیچ پرنده ای ندیدید باز هم لذت ببرید چون چشم انداز فوق العاده ای از حفاظتگاه مک ریچی در جلوی چشمتان است.

سادرن ریج - The Southern Ridges

اگر قصد دارید به مسیر سادرن ریج که 10 کیلومتر طول دارد و چشم انداز ها زیبایی را نشان می دهد بروید، دوربین را از قلم نیاندازید! این مسیر از نزدیک ایستگاه قطار هاربر فرانت آغاز می گردد پس نگران وسیله نقلیه خود برای رسیدن به اینجا نباشید چون با سوار شدن به این قطارهای سریع السیر در چند دقیقه به اولین نقطه این مسیر می رسید. در اینجا با طبیعت سنگاپور که پر از تپه است روبرو می شوید پس آماده باشید؛ کفش و آب خوردن از لوازم لازم است. در این طبیعت گردی 4 تا 5 ساعته، چندین پارک و تپه را همزمان مشاهده می کنید.

این مسیر هیجان دیگری هم برای شما دارد! تماشا شهر سنگاپور از بالا! این تجربه ای است که خیلی ها به دنبالش هستند. حالا تصور کنید که در یک مسیر پیاده روی هم شهر را ببینید و هم طبیعت سنگاپور که بکر و سرسبز است را! دوست دارید عکس خوبی برای شبکه های اجتماعی بگیرید؟ به Henderson Waves بروید که بلندترین پل پیاده روی سنگاپور است. این پل چوبی و فلزی جای عالی برای گذراندن یک شب رمانتیک است چون از ساعت 7 شب با ال ای دی های درخشان نورانی می گردد و جلوه جادویی به خود می گیرد. قبول داریم که این مسیر طبیعت گردی کمی طولانی است ولی در عوض چشم انداز ها متفاوت زیادی را به شما نشان می دهد. در پارک تلوک، پرندگان مجذوب نماینده و رنگین را با می توانید با چشم خود ببینید.

ذخیره گاه تالاب سونگی - Sungei Buloh Wetland Reserve

طبیعت گردی ای شگفت انگیز و هیجان انگیز! تصور کنید که روی یک مسیر چوبی که روی تالاب واقع شده است قدم بزنید و جانورانی مثل خرچنگ و مارمولک را ببینید. البته اگر علاقه مند به حیات وحش نباشید و حتی از تماشا آن ها می ترسید شاید این مسیر برای شما مجذوب نماینده نباشد! این مسیر پیاده روی دقیقا کنار مرکز تالاب است و می توانید بعد از عبور از روی این پل به آسمان نگاه کنید و پرواز گروهی پرندگان مهاجر را دنبال کنید. البته این ها فقط بخشی از حیات وحش این مسیر طبیعت گردی بود. اگر واقعا دوست دارید حیات وحش و طبیعت سنگاپور را از نزدیک ببینید در سفر به این کشور به این مسیر سر بزنید.

تالاب Chek Jawa

اگر گرمتان شده است و عرق می کنید به سمت جزیره Pulau Ubin بروید. این جزیره مشهور ترین جزیره سنگاپور است و همین که وارد آن شوید قبل از اینکه طبیعت گردی تان را آغاز کنید با تماشا طبیعت زیبایش انرژی می گیرید. از اسکله یوبین 40 دقیقه پیاده روی کنید و یا از روستای مرکزی با ون و یا دوچرخه به این تالاب برسید. اگر می خواهید خرس های وحشی و مکاک دم دراز را که گاهی در این ناحیه مشغول گشت و گذار هستند ببینید به این تالاب بروید. در مسیر رسیدن به این تالاب یک مسیر چوبی یک کیلومتری هست که راه رفتن روی آن یعنی لذت بردن از هیجان و طبیعت سنگاپور!

حفاظتگاه طبیعی بوتیک تیماه - Bukit Timah Nature Reserve

این مسیر خیلی معروف نیست اما شما را به جنگلی سبز و پر از درخت می برد. در اینجا به جامانده های روستاهای تاریخی مالایی هست که علاقه مندان به تاریخ خیلی دوستش دارند و جاذبه های زیبای زیادی مثل یک چاه سنگی را می بینید که تماشاش در کنار طبیعت بکر همان چیزی است که هر طبیعت گردی از مسیرهای طبیعت گردی می خواهد. در صورتی که به طبیعت سنگاپور علاقه خاصی دارید به شما پیشنهاد می کنیم حتما سری به این حفاظتگاه بزنید.

پارک Fort Canning

اینجا جایی است که زمانی پادشاه در آن زندگی می کرد پس خودتان را برای یک تاریخ شناسی جالب همراه با گردشی لذت بخش در طبیعت سنگاپور آماده کنید. به تورهای یک روزه بروید و همه بخش های این پارک را ببینید. در مسیر، جنگل های بارانی زیادی هست که تماشا حیوانات استوایی روی آن ها از آن چشم انداز ها خیره نماینده است که هر جایی نمی توانید ببینید. تماشا دریاچه های تماشای و میمون ها روی درختان فقط برای کسانی ممکن است که این مسیر طولانی را پیاده روی نمایند.

نکات ایمنی در حین طبیعت گردی در سنگاپور

سنگاپور کشوری است که پر از مسیرهای طبیعت گردی زیبا و متنوع است. از جنگل های بارانی تا تالاب ها و پارک ها، این شهر به شما فرصت می دهد که به طبیعت سنگاپور نزدیک شوید و از چشم انداز ها خیره نماینده لذت ببرید. اما برای یک طبیعت گردی لذت بخش و ایمن، باید به چند نکته توجه کنید. در این مطلب، به شما چند نکته ایمنی را معرفی می کنیم که قبل و در حین طبیعت گردی در سنگاپور به آن ها رعایت کنید.

برنامه ریزی کنید قبل از رفتن به هر مسیر طبیعت گردی، باید با مسیر و شرایط آب و هوایی آشنا باشید. بدانید که مسیر از کجا آغاز و تمام می گردد و کجا خروج های اضطراری وجود دارد. اگر قصد دارید به جنگل بروید، بهتر است صبح زود بروید و شبانه نروید. از دوستان یا طبیعت گردان دیگر که به تازگی به آن مسیر رفته اند، در خصوص شرایط مسیر سوال کنید. ممکن است درختان ریخته شده یا موانع دیگری در راه باشد.

بعلاوه بهتر است تنها به جنگل نروید. یک دوست - ترجیحا کسی که با مسیر آشنا باشد - یا یک راهنمای با تجربه را با خود ببرید. به خانواده خود بگوئید که قصد دارید به کجا بروید و چه زمانی قرار است برگردید، تا در صورت گم شدن بتوانند شما را پیدا نمایند. شماره تلفن آن ها را در دسترس داشته باشید. اپلیکیشن های رایگان مثل Strava, All Trails و Runkeeper برای ردیابی مسیر خود مناسب هستند.

  • چگونگی طبیعت گردی برای چند ساعت در سنگاپور

اگر قصد طبیعت گردی برای چند ساعت دارید، لوازم سبک ببرید. بسته به طول و سختی مسیر طبیعت گردی در سنگاپور، ممکن است بخواهید دستکش، چراغ قوه یا چراغ سر، شارژر قابل حمل تلفن، چاقوی جیبی بقا، و یا چوب های پیاده روی ببرید. بعلاوه خوب است که یک کیت یاری های اولیه کوچک، ضد آفتاب، عینک آفتابی، نقشه یا قطب نما، سوت در صورت اضطرار، تنقلات مثل نوار انرژی، و آب یا نوشیدنی های ورزشی همراه داشته باشید.

جمع بندی طبیعت گردی در سنگاپور

سنگاپور کشوری است که پر از برج های بلند و مراکز خرید است، اما این یعنی که فقط کشوری مخصوص پاساژ گردی است؟ خیر. سنگاپور بعلاوه دارای فضای سبز و طبیعت زیبایی است که می توانید با پیاده روی و طبیعت گردی از آن لذت ببرید. از باغ های بوتانیک تا سادن ریچ به شما فرصت می دهد که از طبیعت سنگاپور و چشم انداز ها خیره نماینده آن لذت ببرید. در این مطلب، به شما چند مسیر طبیعت گردی را در سنگاپور معرفی کردیم که می توانید با پای پیاده یا دوچرخه به آن ها بروید.

منبع: الی گشت

به "برترین مسیرهای طبیعت گردی در سنگاپور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین مسیرهای طبیعت گردی در سنگاپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید