ثبت اختراع بین المللی بر مدار صعودی ، راه چاره های نو مسائل فنی را برطرف می نماید

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، کانون پتنت با حمایت بیش از 90 درصدی خود برای ثبت اختراع در دفاتر معتبر خارجی گامی تاثیرگذار در زمینه توسعه اکوسیستم اختراع در کشور برداشته است.

ثبت اختراع بین المللی بر مدار صعودی ، راه چاره های نو مسائل فنی را برطرف می نماید

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ تجهیزات شبکه، کانون پتنت با حمایت بیش از 90 درصدی خود برای ثبت اختراع در دفاتر معتبر خارجی گامی تاثیرگذار در زمینه توسعه اکوسیستم اختراع در کشور برداشته است. کانون در دو مرحله اولیه و محتوایی درخواست های ارسالی برای ثبت اختراع را آنالیز می نماید. خودافشایی مخترع، رعایت حق تقدم، الزام بر ارائه تنها یک اختراع در هر درخواست ارسالی و قابل ثبت بودن موضوع اختراع بعضی مواردی است که در مرحله اولیه آنالیز می گردد. پس از آن هم در مرحله محتوایی مواردی همانند نوآوری، قابلیت پیاده سازی اختراع مورد ارزیابی قرار می گیرد. البته امکان درآمدزایی هم یکی از معیار هایی است که کانون آن را آنالیز می نماید.

اما چه موضوعاتی مورد حمایت برای ثبت اختراع قرار می گیرد. نخست موضوعاتی که از نظر قانون ثبت اختراع قابلیت ثبت شدن داشته باشند. بعلاوه این موضوعات نباید محدود به جغرافیای ایران یا یک منطقه جغرافیایی خاص باشند. البته روش های درمانی، نظریه ­های روانشناسی و روش ­های درمان در این حوزه، امور هنری، فرمول­ های علمی و طرح ­های صنعتی، مورد حمایت قرار نمی گیرند. به طور کلی پروتکل های نو پیچیده انتقال داده، موارد مربوط به معماری سیستم و کدنویسی، شامل حمایت نمی شوند.

بسیاری از مخترعان برای ارسال درخواست خود به کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با این سوال روبرو می شوند که تایید اختراع در داخل کشور به منزله تایید در کانون است. کانون قابلیت پتنت شدن یک اختراع را با روش های استاندارد ادارات معتبر ثبت اختراع خارجی ارزیابی می نماید. پس تایید اختراع در داخل به معنای تایید آن در ادارات خارج از کشور نیست. زیرا نحوه ارزیابی و شرایط احراز پتنت فرق دارد.

پس داشتن اظهارنامه یا گواهی اختراع تایید شده در ایران شرط آنالیز درخواست در کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیست.

اختراع ها راهکاری نو و نو برای یک مشکل فنی هستند. پس افزایش تعداد آن ها گامی موثر برای حل مسائل و برطرف احتیاج ها با راه چاره فناورانه است. اقدامات و حمایت های کانون هم منجر به توسعه ثبت اختراع خارجی شده است. زیرا در این جهت حمایتی پیچیدگی های ثبت اختراع برای مخترع کم رنگ شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ثبت اختراع بین المللی بر مدار صعودی ، راه چاره های نو مسائل فنی را برطرف می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت اختراع بین المللی بر مدار صعودی ، راه چاره های نو مسائل فنی را برطرف می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید