جنجال آزار و شکنجه حیوانات در شرکت ایلان ماسک

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، مهر نوشت: شرکت نورا متعلق به ایلان ماسک به علت نقض احتمالی حقوق حیوانات با تحقیق از سوی دولت فدرال روبرو شده است.

جنجال آزار و شکنجه حیوانات در شرکت ایلان ماسک

این در حالی است که کارمندان در داخل شرکت از تسریع انجام آزمایش روی حیوانات که به آزار و مرگ و میر آنها منجر شده بود، شکایت داشتند.

شرکت نورا مشغول توسعه یک ایمپلنت مغزی است که در آینده به افراد معلول یاری می نماید دوباره راه بروند و بعلاوه درمانی برای بیماری های عصبی دیگر فراهم می نماید.

تحقیق فدرال از این شرکت در ماه های اخیر و به وسیله بازرس کل وزارت کشاورزی آمریکا شروع شده است. بعلاوه به گفته منابع مطلع این تحقیق بنابر درخواست دادستان فدرال صورت گرفته و تمرکز اصلی آن نیز نقض قانون رفاه حیوانات است . قانون مذکور بر رفتار محققان با حیوانات و بعضی آزمایش ها روی آنها نظارت دارد.

تحقیق در حالی انجام می گردد که تعداد زیادی از کارمندان نورا درباره فرایند تست روی حیوانات ناراضی هستند از جمله آنکه در بعضی شکایت های داخلی کارمندان ذکر نموده اند فشار ایلان ماسک مدیر ارشد اجرایی برای تسریع در توسعه تراشه به خراب شدن آزمایش ها منجر شده است.

خبرگزاری رویترز با آنالیز چند سند و مصاحبه با بیش از 20 کارمند فعلی و سابق نورا این اطلاعات را اعلام نموده است. به گفته کارمندان آزمایش های شکست خورده بارها تکرار شدند و در نتیجه تعداد حیواناتی که تحت آزمایش قرار گرفتند و کشته شدند نیز بیشتر شد.

اسناد مربوط شامل پیغام های گزارش نشده، فایل های صوتی و ایمیل های متعدد است. در این میان ماسک و دیگر مدیران ارشد نورا به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخی نداده اند.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "جنجال آزار و شکنجه حیوانات در شرکت ایلان ماسک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنجال آزار و شکنجه حیوانات در شرکت ایلان ماسک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید