حساب های صندوق توسعه در بانک های خارجی بازگشایی می شود

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، محمد مهدی مفتح سخنگوی کمیسیون تلفیق در نشست خبری، مصوبات جلسه اخیر این کمیسیون را تشریح کرد.

حساب های صندوق توسعه در بانک های خارجی بازگشایی می شود

وی گفت: بر اساس قانون برنامه پنجم حساب های صندوق توسعه ملی باید در بانک مرکزی نگهداری گردد. کمیسیون تلفیق نیز در مصوبه ای اجازه داد حساب های صندوق توسعه ملی علاوه بر بانک مرکزی با تایید این بانک در بانک های خارج از کشور نیز نگهداری گردد.

کننده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی گفت: برای توسعه سرمایه گذاری و تحقق رشد اقتصادی مجوز اعطای 35 میلیارد دلار فاینانس برای دولت صادر شد، علاوه بر این مقرر شد مجوزهایی که تا به امروز نیز وجود داشته برای سال آینده تمدید گردد.

مفتح ادامه داد: علاوه بر این به دولت اجازه داده شد تا سقف 10 هزار میلیارد تومان صکوک و اوراق مشارکت منتشر کند.

وی اضافه کرد: همچنین برای اجرای طرح های آزادراه ها به وزارت راه نیز مجوز دادیم اوراق مشارکت به میزان 15 هزار میلیارد ریال با تضمین خود منتشر کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق همچنین از اعطای مجوز بانک مرکزی برای چاپ و انتشار ایران چک خبر داد.

وی گفت: هزینه صدور و تعویض گواهینامه در سال 94، 20 هزار تومان خواهد بود و به سازمان غذا و دارو نیز اجازه دادیم برای صدور مجوز حلال برای مواد آشامیدنی، خوراکی، آرایشی و بهداشتی مبلغ 5 میلیون تومان اخذ کند.

مفتح گفت: برای واردات اسباب بازی و عروسک نیز 10 واحد درصد به اقتصادیات بر ارزش اضافه کرده اضافه می گردد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: به سازمان گسترش و نوسازی و سازمان توسعه معادن اجازه دادیم به محل فروش اموال، سهم الشرکه و سهام سازمان 330 میلیارد تومان درآمد کسب کرده و برای مناطق محروم و تکمیل طرح های نیمه تمام و فناوری های نوین هزینه کند.

وی اضافه کرد: کمیسیون تلفیق همچنین مقرر کرد 500 میلیارد تومان از محل واگذاری ها برای افزایش سرمایه بانک های دولتی منظور گردد تا برای ارائه تسهیلات توانمند شوند.

مفتح ادامه داد: همچنین 7 هزار میلیارد تومان از بدهی شرکت های دولتی به بانک مرکزی که ناشی از تکالیف قانونی بود مقرر شد با پیشنهاد وزارت اقتصاد در تصویب دولت به عنوان بدهی دولت به بانک مرکزی تلقی گردد و افزایش سرمایه دولت در شرکت ها محسوب گردد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: به شرکت های تابعه وزارت نیرو، نفت، راه، دفاع، ارتباطات، صنعت، جهاد کشاورزی و سازمان انرژی اتمی می توانند با رعایت قانون اوراق مشارکت تا سقف 100 هزار میلیارد ریال با تضمین خود منتشر کند.

مفتح اضافه کرد: همچنین کمیسیون تلفیق به شهرداری ها اجازه داد تا سقف 70 هزار میلیارد ریال صکوک اسلامی و اوراق مشارکت با تضمین خودشان منتشر کنند.

وی گفت: تضمین سود اوراق قطارهای شهری نیز 50 درصد به عهده دولت و 50 درصد به عهده شهرداری ها گذاشته شد.

وی با اشاره به معافیت اوراق مشارکت و صکوک از اقتصادیات گفت: کمیسیون تلفیق به دولت اجازه داد 50 هزار میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی با سررسید یک تا 3 سال منتشر کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق در پایان گفت: بعد از تعطیلات 22 بهمن گزارش کمیسیون تلفیق در مورد لایحه بودجه سال 94 به صحن علنی مجلس ارسال شده و در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری مهر

به "حساب های صندوق توسعه در بانک های خارجی بازگشایی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حساب های صندوق توسعه در بانک های خارجی بازگشایی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید