خدنگ به مار کبرا ثابت کرد با یک استاد شکار طرف است

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، شجاعت این خدنگ کوچک شگفت آور است. بالاخره چه کسی می خواهد با مار کبرا وارد مسابقه کشتی گردد؟

خدنگ به مار کبرا ثابت کرد با یک استاد شکار طرف است

به گزارش ساناپرس، خدنگ ها از خانواده Herpestidae هستند و این نام بر اساس کلمه یونانی برای توصیف حیواناتی است که روی هر چهار پا راه می روند یا می خزند. در حال حاضر حدود 34 گونه خدنگ از جمله خدنگ خاکستری هندی و خدنگ مصری وجود دارد. از نظر روابط حیوانی، آن ها در راسته گوشتخواران هستند که با گربه ها و سگ ها مشترک هستند. با این حال، آن ها بیشتر به viverrids مانند civets، genets و linsangs مرتبط هستند.

خدنگ ها می توانند از یک پا تا سه فوت طول داشته باشند، بدنی براق و کشیده، پا های کوتاه و پوزه های نازک داشته باشند. آن ها به قدری شبیه راسو هستند که گاهی اوقات این دو حیوان گیج می شوند.

حقایق جالب در خصوص مانگوز

بسیار تعجب آور است که چنین حیوان کوچکی کاملاً شناخته شده است و رابطه دیرینه ای با انسان هایی دارد که مجذوب آن ها هستند. رابطه ما با خدنگ ها را می توان حداقل به دوران مصر که حیوانات خانگی معمولی بودند ردیابی کرد. بقایای مومیایی شده آن ها در مقبره های مصری پیدا شده است. آن ها بعلاوه در ادبیات جاودانه شده اند و یک خدنگ خاکستری هندی به نام Rikki-Tikki-Tavi در کتاب معروف بچه ها کتاب جنگل نوشته رودیارد کیپلینگ ظاهر می گردد.

احتمالاً قابل توجه ترین ویژگی خدنگ ها تمایل آن ها برای مقابله با مار های سمی است که در این کلیپ می بینیم. چندین علت برای این وجود دارد. خدنگ ها سریع و چابک هستند و اساساً به دور و بر خود می پرند! این امر باعث می گردد که هدف گرفتن دقیق یک مار بسیار سخت باشد. بعلاوه، آن ها دارای پوست سخت و مو های ضخیم هستند که نفوذ مار به پوست آن ها را سخت تر می نماید.

با این حال، چشمگیرترین ویژگی از همه، مصونیت جزئی آن ها در برابر سم مار است. این به این علت است که گیرنده های استیل کولین آن ها کمی جهش یافته اند و باعث می گردد سم به آن ها متصل گردد و اثر سمی خود را اعمال کند. این باعث می گردد مار کبرا بسیار سردرگم و با دردسر زیادی روبرو گردد!

منبع: فرارو

به "خدنگ به مار کبرا ثابت کرد با یک استاد شکار طرف است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خدنگ به مار کبرا ثابت کرد با یک استاد شکار طرف است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید