خرید کیبورد مقرون به صرفه قیمت؛ انتخابی که لزوماً پشیمان تان نمی کند

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، فرهنگ مصرف گرایی برای بسیاری از کاربران این دیدگاه را به وجود آورده که کیبورد های مالی تجربه مجذوب کنندهی ارائه نمی نمایند و بهتر است برای تجربه بهتر و مجذوب کننده تر از بین کیبورد های گران قیمت دست به انتخاب بزنید. ولی آیا واقعا چنین چیزی صحت دارد یا اینکه در واقعیت مدل های مختلف کیبورد مقرون به صرفه قیمت برای بیشتر کاربران کافی هستند؟ در این مطلب به همین موضوع می پردازیم.

خرید کیبورد مقرون به صرفه قیمت؛ انتخابی که لزوماً پشیمان تان نمی کند

چرا کیبورد های گران قیمت برای کاربران جذابیت زیادی دارند؟

کیبورد های گران قیمت به خصوص بین حرفه ای ها و خوره های تکنولوژی همیشه پرطرفدار بوده اند. معمولا برای این افراد، کاربردی بودن و کیفیت ساخت کیبورد ها اهمیت بسیار زیادی دارد. بنابراین اگر در پی استفاده از یک کیبورد خوش ساخت مبتنی بر مواد درجه یک هستید، طبیعتا باید هزینه بالایی بپردازید.

از سوی دیگر باید به بعضی کیبورد های بسیار تخصصی اشاره کنیم که مثلا ممکن است تاخیر بسیار پایین و طراحی ارگونومیک ارائه نمایند. این نوع کیبورد های تخصصی ممکن است بهره وری افراد حرفه ای را افزایش دهد و گیمرهای حرفه ای با بهره گیری از چنین کیبورد هایی احتمالا می توانند تجربه بهتری برای بازی ها داشته باشند.

اما در واقعیت، بعضی کاربران صرفا به علت پر زرق و برق بودن کیبورد های گران قیمت به سمت آن ها جذب می شوند و بعضی دیگر فقط به علت اینکه سلبریتی های مشهور مثلا در حوزه گیمینگ از کیبورد های خاص استفاده می نمایند، تصمیم می گیند یکی از همان مدل ها را خریداری نمایند. ذهنیت مقرون به صرفه بد است و گران خوب است در دنیای فناوری-به خصوص در حوزه گیمینگ-طرفداران زیادی دارد و بعضی کاربران فکر می نمایند هرچقدر کیفیت تجهیزات آن ها بالاتر باشد، سطح مهارت آن ها هم افزایش پیدا می نماید.

اما در این میان باید بگوییم که تمام کیبوردها-صرف نظر از قیمت آن ها-کار اصلی خود را به طور یکسان انجام می دهند. طبیعتا یک کیبورد مقرون به صرفه قیمت پر زرق و برق نیست و نمی توانید عکس ها و ویدیو های جذابی را در اینترنت منتشر کنید. اما همین کیبورد مقرون به صرفه قیمت می تواند برای انواع و اقسام کاربردها وظیفه اصلی خود را به خوبی انجام دهد.

برترین کیبورد مدلی است که کار می نماید

به راحتی می توانید خودتان را متقاعد کنید که یک کیبورد نو و پر زرق و برق احتیاج دارید. تقریبا تمام افراد مشهور در حوزه فناوری همیشه می گویند که کیبورد مقرون به صرفه قیمت اصلا خوب نیست و حتی گیمرها هم کیبورد دیگر افراد را به سخره می گیرند. اما اگر با کیبورد فعلی خود راحت هستید و کار خود را به درستی انجام می دهد، پس هیچ لزومی به خرید یک کیبورد نو وجود ندارد. حتی اگر زمان ارتقای کیبورد فرا رسیده، اصلا لازم نیست از بین مدل های گران قیمت دست به انتخاب بزنید.

اما در خصوص دوام یک کیبورد مقرون به صرفه قیمت، این موضوع تا حد زیادی به شرکت سازنده برمی گردد. به عنوان مثال در بازار جهانی، کیبورد لاجیتک K120 یکی از کیبورد های مالی به شدت مشهور به شمار میرود. البته طبیعتا به علت شرایط مالی بازار ایران، همین کیبورد برای بعضی کاربران ایرانی کیبورد گران قیمتی محسوب می گردد. اما در همین بازار ایران هم می توانید انواع کیبورد مقرون به صرفه قیمت با عمر طولانی پیدا کنید.

طبیعتا ویژگی هایی مانند نور پس زمینه و ارتباط بی سیم منجر به افزایش قیمت کیبورد می گردد. از سوی دیگر بعضی کیبورد ها دارای کلیدهای مبتنی بر بافت خاصی هستند که چربی انگشت ها را چندان جذب نمی نمایند. چنین ویژگی هایی قیمت کیبورد را افزایش می دهند. با وجود اینکه بعضی از برترین کیبورد های مالی از نوع بی سیم هستند، ولی بیشتر آن ها سیم دارند. بعضی کاربران علاقه زیادی به استفاده از کیبورد های بی سیم نشان نمی دهند و برای این دسته از افراد، کیبورد های سیمی جذابیت بیشتری دارند.

به کیبورد های مکانیکی مالی هم توجه کنید

کیبورد های مالی معمولا قیمت بالاتری دارند ولی حتی در بین این کیبورد ها هم گزینه های مالی خیلی خوبی وجود دارد. فقط در این مورد توصیه می کنیم از بین برندهای شناخته شده دست به انتخاب بزنید و از سوی دیگر نسبت به ویژگی های ارائه شده از طرف کیبورد واقع گرا باشید.

به عنوان مثال اگر می خواهید یک کیبورد مکانیکی مالی باکیفیت بخرید، بهتر است ویژگی هایی مانند نورپردازی حرفه ای و ارتباط بی سیم برای شما اهمیت زیادی نداشته باشد. در خصوص ارتباط بی سیم باید تاکید کنیم که به طور کلی کیبورد های بی سیم چندان برای گیمینگ مناسب نیستند زیرا گزینه های مالی تاخیر بالایی دارند. اگر هم امکان تعویض کلیدها به سادگی امکان پذیر باشد، بهتر است. زیرا می توانید به راحتی کلیدها را تعویض کنید.

در خصوص این نوع کیبورد ها باید تاکید کنیم که قبل از خرید، بهتر است چند مدل کیبورد مکانیکی امتحان کنید تا ببینید اصلا با آن ها کنار می آیید یا نه. در چند سال گذشته کاربران زیادی صرفا به علت افزایش معروفیت این نوع کیبورد ها، به بهره گیری از آن ها روی آورده اند ولی در واقعیت لذت چندانی از کیبورد مکانیکی نمی برند.

یک کیبورد مقرون به صرفه قیمت باید چه ویژگی هایی داشته باشد

همانطور که در این مطلب گفتیم، ویژگی هایی مانند بدنه فلزی، نور پس زمینه و نور RGB حرفه ای معمولا در کیبورد های مقرون به صرفه قیمت با کیفیت دیده نمی شوند. از طرف دیگر با وجود اینکه بعضی کیبورد های مالی از نوع بی سیم هستند، ولی این مشخصه هم اهمیت زیادی ندارد. بنابراین اگر می خواهید بین گزینه های مالی دست به انتخاب بزنید، باید به چه ویژگی هایی توجه کنید.

در این میان بار دیگر باید به اهمیت انتخاب از بین مدل های مشهور اشاره کنیم. با توجه به شرایط بازار ایران و کاهش قدرت خرید افراد، طبیعی است بعضی برندهای مشهور در ایران، در بسیاری از کشورها چندان مشهور نیستند یا اصلا حضور ندارند. در این زمینه، بعضی کیبورد های مناسب کارهای اداری معمولا گزینه های بسیار خوبی هستند. زیرا این نوع کیبورد ها برای استفاده طولانی مدت ساخته شده اند و طراحی ساده ای دارند.

از بین ویژگی های مفید، اول از همه توصیه می کنیم یک کیبورد فول سایز بخرید تا به بخش اعداد در سمت راست کیبورد دسترسی داشته باشید. از سوی دیگر وجود کلیدهای مربوط به کم و زیاد کردن صدا و دیگر موارد این چنینی هم برای کاربران اهمیت زیادی دارد. اگر شیب داشتن کیبورد اهمیت زیادی برای شما دارد، باید ببینید آیا کیبورد موردنظر دارای پایه هست یا نه.

خوشبختانه در وبلاگ تجهیزات شبکه می توانید از بین انواع و اقسام کیبورد ها دست به انتخاب بزنید و قبل از خرید کافی است نظرات خریداران را هم مطالعه کنید تا بتوانید برترین خرید ممکن را داشته باشید.

منبع: ReviewGeek

سوالات متداول

یک کیبورد مقرون به صرفه قیمت باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

برای کیبورد مقرون به صرفه قیمت بهتر است به ویژگی هایی مانند نورپردازی RGB و اتصال بی سیم توجه نکنید و در عوض نام شرکت سازنده و کیفیت خود محصول را در مرکز توجه قرار دهید.

آیا کیبورد های مکانیکی مالی هم در بازار ایران وجود دارند؟

طبیعتا مدل های مالی کیبورد های گیمینگ بسیار گران تر از کیبورد های مالی معمولی هستند ولی در هر صورت با پرداخت مبلغ نه چندان بالایی می توانید این کیبورد ها را بخرید.

منبع: دیجیکالا مگ

به "خرید کیبورد مقرون به صرفه قیمت؛ انتخابی که لزوماً پشیمان تان نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید کیبورد مقرون به صرفه قیمت؛ انتخابی که لزوماً پشیمان تان نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید