رمان های ظهور فرانکشتاین و زوال رونمایی شدند

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، رضا ملکی و آنیتا یارمحمدی مترجمان این دو رمان تازه انتشار یافته در رده سنی نوجوان عصر روز یکشنبه 17 اردیبهشت با حضور در غرفه انتشارات پیدایش، ناشر این کتاب در مراسم جشن امضای این کتاب ها شرکت کردند.

رمان های ظهور فرانکشتاین و زوال رونمایی شدند

محمدرضا ملکی مترجم کتاب ظهور فرانکشتاین درباره این کتاب به وبلاگ تجهیزات شبکه گفت: ظهور فرانکشتاین یک کتاب دو جلدی است و مشتمل بر ماجراهایی است که در 16 سالگی برای شخصیت اصلی فرانکشتاین اتفاق می افتد. این کتاب در ژانر داستان های ترسناک جای می گیرد.

وی با بیان اینکه ترجمه این کتاب حدود 5 ماه طول کشیده است، اضافه نمود: جلد اول این کتاب عمدتا اتفاقاتی است که می توان آنها را با واقعیت هم تطبیق داد اما در جلد دوم سهم داستانهای تخیلی بیشتر است. جاذبه این کتاب ها برای مخاطب نوجوان بسیار زیاد است و تاکنون بازخورد مخاطبان خارجی که نسخه اصلی این کتاب را مطالعه نموده اند، بسیار مثبت بوده و من فکر می کنم که با توجه به جذابیت این داستانها و روایت تاثیرگذار آن از سوی نویسنده، مخاطب نوجوان ایرانی هم با آن ارتباط خوبی برقرار کند.

به گفته این مترجم، کنت آپل نویسنده کانادایی رمان ظهور فرانکشتاین از صندلی مناسبی در میان نویسندگان ژانر وحشت و تخیلی نویس برخوردار است و نقدنویسان آمازون هم غالبا آثار او را با گذاشتن ستاره های مثبت، تحسین می نمایند.

بر اساس این گزارش، کتاب یاد شده که هر دو جلد آن حدود 900 صفحه دارد در هزار نسخه و با بهای 29 هزار تومان از سوی نشر پیدایش منتشر و در سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه شده است.

همچنین آنیتا یارمحمدی مترجم کتاب زوال درباره این اثر به وبلاگ تجهیزات شبکه گفت: دلیل من در انتخاب این رمان برای ترجمه این بود که بر اساس رمان معروف ادگار آلن پو یعنی زوال خاندان عاشق نوشته شده است. این داستان در ژانر وحشت است و ماجرای قصری را در خانه قدیمی روایت می نماید و در واقع داستان خاندانی است نفرین شده.

وی اضافه نمود: داستان اصلی کتاب زوال خاندان عاشق از زاویه سوم شخص نوشته شده. راوی داستان خواهر شخصیت اصلی داستان است و من فکر می کنم از جذابیت های لازم برای مطالعه توسط مخاطب نوجوان برخوردار باشد.

یارمحمدی اضافه نمود: بر اساس ذهنیتی که من دارم، فکر می کنم این دسته از مخاطبان آثار ژانر وحشت را می پسندند چون ویژگی اصلی این قبیل داستان ها و از جمله همین کتاب، مرموز و معماوار بودن داستانهاست و این حس کنجکاوی نوجوانان را برای گشودن رازها و کشف معما بر می انگیزد.

این مترجم با اشاره به اینکه در کتاب زوال، این خانه است که خود به شخصیت اصلی رمان تبدیل شده و نوعی جان بخشی به مکان در این اثر بوجود آمده است درباره دیگر آثار در دست ترجمه خود گفت: من پیش از این کتاب نیروی برتر لاکی را با انتشارات پیدایش کار نموده بودم که جلد اول آن منتشر شد و هم اکنون در حال ترجمه دو جلد بعدی آن هستم.

رمان زوال در 396 صفحه و در شمارگان هزار نسخه و با بهای 31 هزار تومان از سوی انتشارات پیدایش منتشر و در نمایشگاه کتاب تهران عرضه شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "رمان های ظهور فرانکشتاین و زوال رونمایی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رمان های ظهور فرانکشتاین و زوال رونمایی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید