فعال سازی 30 تا 100 درصدی رمز دوم پویا در بانک ها ، 153 هزار پرونده باز فیشینگ داریم

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، یک کارشناس بانکی با اشاره به 153 هزار پرونده باز فیشینگ، از فعال سازی 30 تا 100 درصدی رمز دوم پویا در بانک های مختلف اطلاع داد.

فعال سازی 30 تا 100 درصدی رمز دوم پویا در بانک ها ، 153 هزار پرونده باز فیشینگ داریم

به گزارش گروه مالی وبلاگ تجهیزات شبکه، عشرت عدالت با بیان این که تعداد پرونده های باز قضایی در حوزه سایبری افزایش یافته است، اظهار کرد: در حال حاضر 153 هزار پرونده باز قضایی در حوزه فیشینگ داریم و 60 درصد جرایم سایبری در یک سال گذشته نیست، مربوط به فیشینگ بوده است.

وی با اشاره به بیش از 16 میلیون تراکنش بدون حضور کارت در روز، توضیح داد: بانک مرکزی و بانک ها برای مقابله با موضوع فیشینگ و این دسته سوءاستفاده ها اقدام به راه اندازی سرویس رمز دوم پویا نموده اند که از خردادماه امسال به صورت اپلیکیشن تا حدودی اجرایی شد.

مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک توسعه صادرات افزود: با توجه به این که همه افراد گوشی هوشمند نداشتند و میزان استفاده از رمز دوم پویا در این مدت کمتر از سه درصد بود، بانک مرکزی سامانه هریم را برای ارسال رمز دوم پویا به طور پیامکی راه اندازی کرد.

به گفته عدالت، قرار است از هفته دوم دی ماه رمز دوم پیامکی به صورت پایلوت در بعضی بانک ها انجام گردد و انتظار بانک ها این است که با افزایش استفاده از این سرویس، مخاطرات تراکنش های بدون حضور کارت کاهش یابد.

وی درباره میزان استقبال مردم از سرویس رمز دوم پویا تا به امروز، گفت: این رقم در هر بانکی متفاوت است، برای مثال بعضی بانک ها ریسک ناشی از این امر را پذیرفتند و رمز دوم پویا را برای همه مشتریان خود فعال کردند و با ارسال پیامکی به آن ها متذکر شدند که برای هر مشتری شماره تلفن فعلی او به عنوان شماره تلفن تاییدشده تلقی می گردد و در غیر این صورت باید افراد اقدام به تغییر شماره تلفن خود نمایند.

این کارشناس بانکی افزود: فعال سازی در این بانک ها به صورت 100 درصدی صورت گرفته، اما برای سایر بانک ها، میزان فعال سازی به طور متوسط 30 تا 40 درصد است.

به گفته عدالت، پس از قطع سرویس رمز دوم ایستا، استفاده از رمز دوم پویا قطعا افزایش قابل توجهی خواهد یافت.

وی همچنین درخصوص استفاده از رمز دوم پویا در جهان، گفت: بیشتر بانک های جهان این مرحله را طی نموده و از آن گذشته اند و اکنون ابزار های بیومتریک را جایگزین آن نموده اند، اما تا سه چهار سال پیش بسیاری از بانک های اروپایی نیز از رمز دوم پویا استفاده می نموده اند.

مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک توسعه صادرات، اعلام کرد: با توجه به این که تکنولوژی به ایران معمولا با تاخیر وارد می گردد، مخاطرات آن نیز با تاخیر می آید و بر همین اساس ابزار های مبارزه با آن نیز کمی با تاخیر به اجرا در می آید، اما نکته مهم این است که این طرح در اروپا نیز به عنوان یکی از طرح های پیروز اجرایی شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "فعال سازی 30 تا 100 درصدی رمز دوم پویا در بانک ها ، 153 هزار پرونده باز فیشینگ داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعال سازی 30 تا 100 درصدی رمز دوم پویا در بانک ها ، 153 هزار پرونده باز فیشینگ داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید