می خواهید وزن کم کنید؟ این خوراکی مفید را بخورید

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، هویج یکی از سبزیجات بسیار مغذی است که فواید بسیاری برای سلامت بدن دارد. مصرف منظم این سبزی در بهبود هضم غذا نقش دارد، عملکرد ایمنی بدن را تقویت می نماید، نقش پیشگیرانه از بروز بیماری های قلبی عروقی دارد و در حفظ سلامت پوست نیز موثر است.

می خواهید وزن کم کنید؟ این خوراکی مفید را بخورید

به گزارش بهداشت نیوز، به علاوه خوردن هویج برای هواداران رژیم لاغری و تناسب اندام نیز توصیه می گردد زیرا جزء خوراکی های کم کالری محسوب می گردد و یک فنجان آن به صورت رنده شده فقط 52 کیلوکالری دارد. از همین رو، میان وعده مناسبی است و حتی می توان به طور خام یا پخته در انواع غذاها و دسرها از آن استفاده کرد.

هویج حاوی میزان فراوان فیبر است که به افزایش احساس سیرکنندگی و پرهیز از ضعف بین وعده های غذا یاری می نماید. هویج را می توان خوراکی ضدگرسنگی طبیعی دانست که در کنار بهبود عملکرد دستگاه گوارش، مانع از تمایل مکرر فرد به ریزه خوری می گردد. بعلاوه، خوردن هویج عملکرد روده ها را نیز تنظیم می نماید و مانع از یبوست می گردد. به علاوه، فیبرهای حل شدنی هویج برای حفظ قند خون مفید است. از همین رو، هویج برای مبتلایان به دیابت توصیه می گردد تا در کنار دیگر اصول کنترل بیماری، قند خون به خوبی کنترل گردد.

هویج، علاوه بر اینکه سرشار از ویتامینA است و برای سلامت پوست، چشم ها و سیستم ایمنی ضروری خواهد بود، منبع غنی از پتاسیم و منیزیم نیز شناخته می گردد. پتاسیم برای تنظیم فشار خون و حفظ سلامت قلب ضروری است و منیزیوم نیز در بسیاری از عملکردهای بدن از جمله تنظیم قند خون و تشکیل توده های استخوانی نقش دارد.

منبع: فرارو

به "می خواهید وزن کم کنید؟ این خوراکی مفید را بخورید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "می خواهید وزن کم کنید؟ این خوراکی مفید را بخورید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید