نقش گردشگری در پیشرفت اقتصاد ملی و ایجاد فرصت شغلی پایدار

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، فرماندار شهرستان ورامین عنوان نمود: شهرستان ورامین با دارا بودن بیش از 400 اثر و محوطه تاریخی، یکی از مناطق مهم گردشگری استان تهران محسوب می گردد که با زیرساخت های مناسب، پذیرای گردشگران متعددی از داخل و خارج از کشور است.

نقش گردشگری در پیشرفت اقتصاد ملی و ایجاد فرصت شغلی پایدار

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه ، حسین کاغذلو در حاشیه مراسم نواخته شدن زنگ گردشگری در مدارس شهرستان ورامین در جمع وبلاگ تجهیزات شبکه خاطر نشان کرد: از مجموع آثار تاریخی شهرستان ورامین، 78 اثر در فهرست آثار تاریخی ثبت شده اند که از مهمترین این آثار می توان به مسجد جامع تاریخی، برج آرامگاهی علاءالدوله، امامزاده یحیی(ع)، آب انبار قلعه بلند، یخچال های تاریخی، قلعه ها و مساجد قدیمی اشاره نمود که همیشه مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار دارند.

فرماندار شهرستان ورامین توضیح داد: طی سال گذشته، صدها گردشگر خارجی با حضور در شهرستان ورامین، از آثار شاخص تاریخی ورامین بازدید نموده اند.

کاغذلو گفت: علاوه بر آثار مهم تاریخی، ورامین از روستاهای هدف گردشگری، طبیعتی بکر، مزارع و گلخانه های متعدد کشاورزی، همجواری با کویر مرکزی، خانه های بوم گردی و کارگاه های صنایع دستی برخوردار است که هر یک از این ظرفیت ها می تواند در جذب گردشگر نقش مهمی ایفا نماید.

وی یادآور شد: هم اکنون عملیات احداث نخستین سافاری پارک استان تهران در جنوب ورامین و در حاشیه کویر مرکزی در حال انجام است و با بهره برداری از آن تا خاتمه سال جاری، بهترین فرصت برای جذب گردشگر از سراسر کشور فراهم می گردد.

فرماندار شهرستان ورامین اظهار کرد: صنعت گردشگری نقش موثری در پیشرفت اقتصاد ملی و ایجاد فرصت های شغلی پایدار ایجاد می نماید و شعار اقتصاد بدون نفت با توجه به این حوزه، محقق می گردد.

همزمان با هفته جهانی گردشگری، زنگ گردشگری در مدارس شهرستان ورامین نواخته شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "نقش گردشگری در پیشرفت اقتصاد ملی و ایجاد فرصت شغلی پایدار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش گردشگری در پیشرفت اقتصاد ملی و ایجاد فرصت شغلی پایدار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید