نگاه کارمندی به هنرمند خلاقیت را نابود می نماید

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، ملیحه سعیدی، داور ساز قانون در جشنواره ملی موسیقی جوان می گوید: اگر رویکرد مناسبی برای ادامه فعالیت منتخبان این جشنواره ها اتخاذ نشود، می تواند تبعات نامناسبی ایجاد کند و این استعدادها مانند آب راکد خواهند شد. چون اگر این جوانان بعد از انتخاب در جشنواره ها نتوانند به طور تخصصی در زمینه موسیقی فعالیتی انجام بدهند، استعدادشان به هدر خواهد رفت.

نگاه کارمندی به هنرمند خلاقیت را نابود می نماید

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه به نقل از روابط عمومی پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، ملیحه سعیدی، داور بخش قانون جشنواره ملی موسیقی جوان که چندین دوره داوری این بخش را برعهده داشته با بیان این نکته که جوانان از سراسر کشور در این جشنواره شرکت می نمایند و حتی از نقاط دور افتاده هم کسانی در جشنواره حضور دارند، تاکید نمود: این ویژگی جشنواره را باید قدر دانست و از آن برای بهبود شرایط موسیقی بهره برد. ولی برترین ها در رقابت های این جشنواره شناسایی و معرفی می شوند اما بعد از جشنواره مورد حمایت نهادها و سازمان های مربوطه قرار نمی گیرند.

داور بخش قانون پانزدهمین جشنواره موسیقی جوان توضیح داد: رها شدن برگزیدگان جشنواره سبب می گردد، انگیزه ای برای ادامه فعالیت نداشته باشند و به آینده شغلی شان امیدوار نباشند.

ملیحه سعیدی درباره کیفیت آثار و داوری شرکت نمایندگان ساز قانون در این دوره از جشنواره گفت: شرکت نمایندگان در جشنواره موسیقی جوان، سطح کیفی متفاوتی دارند اما نکتۀ قابل توجه برای او حضور پُررنگ شرکت نمایندگان شهرستانی است که قابل توجه است.

وی اظهار کرد: برای داشتن هنرمند خوب در عرصه موسیقی باید مدیران فرهنگی به هنرمندان آزادی عمل بدهند و نگاه کارمندی به هنرمند نداشته باشند. وقتی مدیران، هنرمندان را کارمندان اداری قلمداد نمایند، امکان خلاقیت را از آنها می گیرند.

این نوازنده موسیقی دان، ضمن اظهار ناامیدی و تاسف از شرایط موسیقی کشور، تاکید نمود که برگزاری جشنواره موسیقی جوان، اقدام ارزشمندی است و باید تداوم پیدا کند اما ضروری است مسئولان نگاهشان را به هنر و هنرمند تغییر بدهند و درباره موانع کار حرفه ای، مسائل مالی و محدودیت های این عرصه اطلاع داشته باشند.

سعیدی در ادامه بیانکرد: در گذشته گروه هایی وجود داشتند که امثال من می توانستیم با عضویت در این گروه ها فعالیت حرفه ای و عایدی مکفی داشته باشیم و در عین حال در راه اعتلای هنر قدمی برداریم اما متاسفانه در شرایط فعلی، اوضاع نابسامان موسیقی این امر را غیر ممکن می نماید و در نتیجه موقعیت جوانان نگران نماینده است.

داور بخش قانون پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان در سرانجام گفت: شاید در مقطعی از زمان با برپایی جشنوارهایی مانند جشنواره ملی موسیقی جوان، هنرمندانی شناسایی و شکوفا شوند اما تعداد آن ها اندک و کارشان مداوم نیست. به نظرم این جشنوارها باعث بالا رفتن انگیزۀ فعالان موسیقی خواهد شد اما به شرط آنکه بتوان شرایط را کمی تسهیل کرد.

داوری مرحله مقدماتی پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان در حال اجرا است که با اتمام ارزیابی آثار به وسیله هیات های داوری، اسامی راه یافتگان به مرحله نهایی از سوی دبیرخانه جشنواره اعلام می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "نگاه کارمندی به هنرمند خلاقیت را نابود می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاه کارمندی به هنرمند خلاقیت را نابود می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید