چالش ها و راهبرد های توسعه مهندسی نقشه برداری در کشور شناسایی شد

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، پنل تخصصی مدیریت فناوری در حوزه ژئوماتیک با عنوان چالش ها و راهبرد های توسعه ژئوماتیک در کشور در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران برگزار گردید.

چالش ها و راهبرد های توسعه مهندسی نقشه برداری در کشور شناسایی شد

به گزارش گروه فناوری وبلاگ تجهیزات شبکه به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، همزمان با کنفرانس بین المللی اطلاعات مکانی 2019 که در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در حال برگزاری است، نخستین پنل تخصصی مدیریت فناوری در حوزه ژئوماتیک با عنوان چالش ها و راهبرد های توسعه ژئوماتیک در کشور برگزار گردید.

این پنل به همت گروه ژئوماتیک ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری و با حضور فعالان حوزه ژئوماتیک شامل شرکت های دانش بنیان، انجمن ها و قطب های علمی، اساتید و دانشجویان و سازمان های بهره بردار برگزار گردید.

از جمله مهمترین موضوعاتی که در این پنل به بحث و گفتگو گذاشته شد می توان به چالش ها و پتانسیل های ژئوماتیک در کشور، راه چاره ها و راهبرد های توسعه ژئوماتیک در کشور، موازی کاری سازمان ها در حوزه ژئوماتیک، اقدامات اولویت دار در توسعه ژئوماتیک در کشور و توسعه کسب و کار دانش بنیان حوزه ژئوماتیک اشاره نمود.

یاسر ابراهیمیان قاجاری، رئیس گروه ژئوماتیک ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری، مهمترین اقدامات اولویت دار در راستای توسعه ژئوماتیک در کشور را تدوین اسناد بالادستی، ترویج و فرهنگ سازی و حمایت از استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان حوزه ژئوماتیک دانست.

وی ضرورت فراوری نقشه های پایه توسط سازمان های متولی را از احتیاج های مبرم دولت به ویژه برای اهداف استراتژیک دانست و بر تقویت صندلی سازمان های متولی تاکید نمود.

ابراهیمیان ضمن تایید پتانسیل های بالای موجود در کشور در حوزه ژئوماتیک، گفت: حمایت از نیروی انسانی متخصص و توسعه فعالیت های دانش بنیان، راه چاره اساسی ایجاد تحول در حوزه ژئوماتیک کشور است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "چالش ها و راهبرد های توسعه مهندسی نقشه برداری در کشور شناسایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالش ها و راهبرد های توسعه مهندسی نقشه برداری در کشور شناسایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید