چتر حمایت هیئت خراقانی ها روی سر نیازمندان

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، کرونا علاوه بر جسم و روح شهروندان، پیکر مالی را هم نشانه رفته است. مغازه ها تعطیل شده اند و کسب و کارها کساد. در چنین شرایطی علاوه بر حافظان سلامت، انسان های خیر و نوعدوست چون اعضای هیئت خراقانی های مقیم مرکز که در مسجد امام حسین(ع) خیابان مولوی فعالیت می نمایند، پای کار آمده اند و برای جبران صدمات مالی، به نیازمندان وام می دهند.

چتر حمایت هیئت خراقانی ها روی سر نیازمندان

وبلاگ تجهیزات شبکه- فاطمه عسگری نیا: ویروس کووید 19 همه محاسبات زندگی را به هم ریخت و فصل جدیدی در زندگی شهفرایندان باز کرد. فصلی که شاید برای پشت سر گذاشتنش احتیاج به پشتکار و همت و البته صبوری زیادی احتیاج است. با تعطیلی مراکز تجاری و خرید و کسادی کسب و کارها، جراحت های زیادی به پیکر اقتصاد خانواده ها اعم از غنی و فقیر وارد شد. البته اقشار کم درآمد آسیب های جدی تری دیدند که جبرانش سخت است و سخت.

در چنین شرایط بحرانی، اقشار مستضعف، احتیاجمند دستگیری هستند. اعضای هیئت خراقانی های مقیم مرکز که از سال 1330 در مسجد امام حسین(ع) خیابان مولوی فعالیتشان را شروع نموده اند، چون سفیدپوشان خط مقدم سلامت، پا به عرصه نبرد با مسائل مالی گذاشته و برای یاری به احتیاجمندان آستین ها را بالا زده اند.

سید مجید حسینی، رئیس هیئت امنای مسجد، می گوید: یاری به همنوع از سفارشات دین اسلام است و در شرایط کنونی که بیماری کرونا مسائل عدیده مالی ایجاد نموده است، سکوت جایز نیست و باید از همه امکانات برای یاری به اقشار کم درآمد استفاده کرد.

او به صندوق انجمن خیران نیریج اشاره و عنوان می نماید: این صندوق به همت روستاییان نیریج از توابع استان قزوین راه اندازی شده است. اهالی روستا سالانه مبلغ مشخصی را به صندوق می دهند و عایدی صندوق به صورت وام کم بهره در اختیار خانواده ها قرار می گیرد.

به گفته حسینی، این فرایند ثابت صندوق است که با شیوع بیماری کرونا تغییراتی در فعالیت های صندوق داده شده است. رئیس هیئت امنای مسجد می گوید: این روزها خانواده ها دچار مسائل مالی شده اند. بنابراین عایدی صندوق انجمن خیران نیریج به خانواده هایی که به سبب بیماری کرونا کسب و کارشان کساد شده و برای امرار معاش دچار مشکل شده اند، اختصاص داده شده است.

به گفته حسینی، این وام، کم بهره است و زمان بازپرداخت آن توافقی مشخص می گردد: البته کوشش می کنیم این وام را در اختیار تعداد زیادی از خانواده های احتیاجمند قرار دهیم اما در مرحله نخست، احتیاجمندان شناسایی شده از سوی اعضای هیئت خراقانی ها و ساکنان روستای نیریج اولویت دارند.

  • وام به زوج های جوان

فعالیت صندق های قرض الحسنه مسجد امام حسین (ع)در خیابان مولوی به آنچه گفته شد ختم نمی گردد، صندوق باقی الصالحات یکی دیگر از صندوق های این مسجد است که با هدف یاری به زوج های جوان در این مسجد راه اندازی شده است .حسینی در باره این صندوق می گوید: عایدی این صندوق به همت خانواده های متوفیان تامین می گردد.

حسینی در شرح بیشتر می گوید: سال ها پیش بین اعضای هیئت توافق کردیم هزینه های مراسم سوم، هفتم، چهلم و سال متوفیان را داخل صندوقی با عنوان باقی الصالحات قرار دهیم. همه توافق کردند و این کار انجام شد و اکنون سال هاست از عایدی این صندوق برای تامین هزینه جهیزیه و رهن خانه زوج های جوان، وام بدون بهره پرداخت می گردد.

  • حمایت خانواده های احتیاجمند

نزدیک به 50 خانواده احتیاجمند از سوی اعضای هیئت خراقانی ها شناسایی شده اند و حمایت می شوند. سید مجید حسینی می گوید: در مسجد امام حسین(ع)، صندوق خیریه راه اندازی شده است که به وسیله یاری های جمع آوری شده در این صندوق به خانواده های احتیاجمند یاری های بلاعوض داده می گردد.

میزان یاری های بلاعوض از 250 هزار تومان تا 50 میلیون تومان است. رئیس هیئت امنای مسجد امام حسین(ع) می گوید: افراد احتیاجمند با مراجعه به مسجد، درخواست خود را ارائه می دهند و پس از انجام تحقیقات، البته با حفظ کرامت انسانی، وام در اختیار آنها قرار می گیرد. به گفته او هیچ محدودیتی در پرداخت یاری های بلاعوض وجود ندارد و احتیاجمندان می توانند از این وام بهره مند شوند.وام با یک ضامن معتبر به وسیله صندوق قرض الحسنه مسجد امام حسین(ع) به افراد داده می گردد: این وام تنها به افراد احتیاجمند ارائه نمی گردد. همه کسانی که بنا به دلایلی متقاضی وام هستند می توانند از این وام بهره مند شوند.

  • مراسم ختم برای فوت شدگان ناشی از کرونا

رئیس هیات امنای مسجد امام حسین در ادامه از برگزاری مجلس بزرگداشت یاد و خاطره متوفیان ناشی از ابتلا به بیماری کرونا در این مسجد خبر داده و می گوید: متوفیان کرونایی غریبانه و مظلومانه این جهان را ترک کردند و ما بنا داریم به محض بهبود شرایط مجلس یادبودی برای این عزیزان در مسجد امام حسین برگزار خواهیم کرد.

مسجد امام حسین(ع) در خیابان مولوی، ایستگاه سعادت قرار گرفته است.

منبع: همشهری آنلاین

به "چتر حمایت هیئت خراقانی ها روی سر نیازمندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چتر حمایت هیئت خراقانی ها روی سر نیازمندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید