کرونا و گردشگری در اروپا

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، همچنان که فصل گردشگری در اروپا به پایان خود نزدیک می شود، شرکت های هواپیمایی و برگزارکنندگان تورهای گردشگری خسارت هایی را که در این مدت متحمل شدند برآورد می کنند. در این بین درحالی که برخی از کشورها امیدوارند خسارت به وجودآمده را در فصل زمستان جبران کنند، برخی دیگر باید به دنبال راه های دیگری برای کاهش خسارت ها در حوزه گردشگری باشند.

کرونا و گردشگری در اروپا

به گزارش یورونیوز، کمیسیون اروپا اعلام نموده خسارت های بهوجودآمده برای هتل ها، رستوران ها، گرداننده های تورهای گردشگری، شرکت های هواپیمایی و قطار در نیمه اول 2020 حدودا 85 تا 90 درصد بوده است.

اروپا مهم ترین مقصد گردشگری جهان محسوب می شود و از آن جایی که صنعت گردشگری 10 درصد از تولیدات ناخالص داخلی اتحادیه اروپا را در برمی گیرد حوزه ای حیاتی برای اقتصاد اتحادیه اروپا به شمار می رود؛ از این رو اتحادیه اروپا سعی دارد از شرکت های کوچک و بزرگی که به دلیل محدودیت های سفری ناشی از ویروس کرونا دچار خسارت شده اند، حمایت کند.

حدود 2.4 میلیون کسب و کار در اروپا به گردشگری مربوط هستند که در این بین 90 درصد از این آمار کسب و کارهای کوچک و متوسط را دربرمی گیرد.

پیش بینی می شود از بین 23 میلیون شغل مرتبط با گردشگری در این اتحادیه، حدود شش میلیون شغل به دلیل بحران کرونا از بین رفته باشند.

در ماه می، اتحادیه از مجموعه ای تمهیدات برای احیای کسب و کارهای وابسته به گردشگری خبر داد.

با این حال رسیدگی به نیاز شدید مالی چیزی است که اعضای مجلس اروپا خواهان آن هستند.

کلودیا مونتریو از اعضای پرتغالی مجلس اروپا در گفتوگو با یورو نیوز اعلام نمود: کمیسیون اروپا باید هر چه زودتر به منظور رسیدگی به نیازهای حوزه گردشگری که به شدت دچار خسارت شده است، به اعضای اتحادیه کمک مالی ارسال کند.

او اضافه کرد: بازگشت به شرایط پیش از شیوع ویروس کرونا برای صنعت گردشگری در دو سال آینده بسیار سخت خواهد بود.

درحالی که فصل تابستانی گردشگری امسال برای کشورهای وابسته به گردشگری خوشایند نبوده این دوره برای مسافران نیز چندان بدون دردسر نبوده است.

کشورهایی با آمار بالای ابتلا به ویروس کرونا در طول فصل گردشگری امسال با محدودیت های مسافرتی از سوی اعضای اتحادیه اروپا روبرو شدند.

برخی از کشورهای اتحادیه اروپا همچون مجارستان اخیرا مرزهای شان را به روی گردشگران خارجی کشورهایی که از شرایط نارنجی به قرمز تغییر کرده اند، بستند.

مطمئنا صنعت گردشگری پس از دوران کرونا با تغییراتی روبرو خواهد شد و به نظر می رسد چند سال سخت را پیش رو خواهد داشت.

منبع: عصر ایران

به "کرونا و گردشگری در اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا و گردشگری در اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید