کشف نقاشی و حکاکی هایی متعلق به 2400 سال پیش در یک غار در نزدیکی والنسیا

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، ایلنا/ براساس خبرهای واصله، کشف نقاشی و حکاکی هایی متعلق به 2400 سال پیش در یک غار در نزدیکی والنسیا صورت گرفت.

کشف نقاشی و حکاکی هایی متعلق به 2400 سال پیش در یک غار در نزدیکی والنسیا

باستان شناسان بیش از 110 نقاشی و حکاکی ماقبل تاریخ مربوط به حداقل 24000 سال پیش را در نزدیکی والنسیا اسپانیا کشف کردند.

این تیم درباره این یافته گفت: این نقاشی های دوره پارینه سنگی یا عصر حجر مسلماً از مهمترین کشف های اجرا شده در سواحل ایبری شرقی در اروپا است.

مردم محلی و کوهنوردان مدتها در خصوص کووا دونز که غاری به طول 1640 فوت (500 متر) است، داستان هایی مطرح می کردند. اگرچه یافته های عصر آهن از غار شناخته شده بود، آثار هنری پارینه سنگی تا زمانی که محققان آن را در سال 2021 کشف کردند، مستند نبود.

هر چند اسپانیا دارای بیشترین مکانهای کشف نقاشی های غارهای پارینه سنگی در دنیا است اما در ایبری شرقی تا به امروز کمترین تعداد از این آثار بدست آمده بود. در میان نقاشی های بدست آمده حکاکی و آثاری از طرح ماده گوزن قرمز، گاو کوهان دار و… دیده می گردد. در واقع، آثار پارینه سنگی به علت تعداد زیاد نقوش و تکنیک های بکار رفته در ساخت آنها برجسته می گردد. این غار حتی ممکن است بیشترین نقوش عصر حجر را در میان غارهای اروپا به نمایش بگذارد.

در مطالعه نو، محققان حداقل 19 تصویر از حیوانات از جمله اسب، ماده گوزن قرمز، آئوروچ و گوزن را ثبت کردند. هنر دیگر شامل نشانه هایی مانند مستطیل، خطوط جدا شده و خطوطی با شیار کم عمق است که با کشیدن انگشتان یا ابزارها روی یک سطح نرم ایجاد می گردد. به گفته محققان، بسیاری از نقوش با استفاده از خاک رس قرمز و غنی از آهن ساخته شده اند؛ تکنیکی که به ندرت در هنر پارینه سنگی دیده می گردد.

باستان شناسان در این خصوص گفته اند: حیوانات و نشانه ها به سادگی با کشیدن انگشتان و کف دستهای پوشیده شده با خاک رس روی دیوارها به تصویر کشیده شده اند. محیط مرطوب غار باعث شد تا نقاشی ها به آرامی خشک شوند و از ریزش سریع بخش هایی از خاک جلوگیری شده است، در حالی که بخش های دیگر به وسیله لایه های کلسیتی پوشیده شده بود که تا امروز آنها را حفظ نموده است. بعلاوه بعضی از حکاکی ها با خراشیدن سنگ آهک روی دیواره های غار ساخته شده اند.

منبع: همگردی

به "کشف نقاشی و حکاکی هایی متعلق به 2400 سال پیش در یک غار در نزدیکی والنسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف نقاشی و حکاکی هایی متعلق به 2400 سال پیش در یک غار در نزدیکی والنسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید