3 طرز تهیه سوپ لبو زنجبیل خوشمزه با گوشت و بدون گوشت

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، تا به حال طعم سوپ لبو زنجبیل را چشیده اید؟ این علاوه بر طعم فوق العاده، هم رنگ زیبایی دارد و هم سرشار از خواص مفید برای سلامتی است. در فصل پاییز و زمستان که لبو یا چغندر قرمز به وفور در دسترس است، تهیه غذاها، پیش غذاها یا دسرهای مختلف با این سبزی، حال و هوای دیگر دارد. در این مقاله از در ، طرز تهیه سوپ لبو زنجبیل را به 3 روش مختلف با گوشت و بدون گوشت، به شما آموزش خواهیم داد.

3 طرز تهیه سوپ لبو زنجبیل خوشمزه با گوشت و بدون گوشت

طرز تهیه سوپ لبو زنجبیل با شیر (روش اول)

زمان آماده سازی مواد: 15 دقیقه

زمان مورد احتیاج برای پخت سوپ لبو و زنجبیل: 40 دقیقه

مواد لازم برای تهیه سوپ لبو زنجبیل

لبو یا چغندر قرمز: 3 عدد درشت

سیر: 3 حبه

پیاز: 1 عدد درشت

پودر زنجبیل: 1 قاشق غذاخوری

شیر پرچرب یا شیر نارگیل: 500 میلی لیتر

عصاره قلم یا مرغ: 1 لیوان دسته دار فرانسوی

نمک: 1/2 قاشق چای خوری

فلفل سیاه: به اندازه لازم (نوک قاشق چای خوری)

روغن زیتون: 1 قاشق غذاخوری

مواد لازم برای تزیین و سرو سوپ لبو زنجبیل

جعفری تازه و خرد شده: به اندازه دلخواه

نان تست: به اندازه دلخواه

چغندر پخته و رنده شده: 3 قاشق غذاخوری

مراحل طرز تهیه سوپ لبو زنجبیل

سوپ لبو زنجبیلی یکی از سوپ های زمستانی و مفید برای و است. این سوپ سیستم ایمنی بدن را تقویت می نماید و یک پیش غذای خوشمزه و خوشرنگ به شمار میرود. برای مشاهده مراحل تهیه این سوپ خوشمزه، دستورالعمل زیر را انجام دهید.

مرحله اول: پیاز و سیر را با روغن تفت دهید

در اولین مرحله از طرز تهیه سوپ لبو زنجبیلی، پیاز را پوست بگیرید و به صورت خلالی باریک یا نگینی ریز خرد کنید. را هم پوست بگیرید و ریز خرد کنید یا با سیر له کن، آن را پوره کنید. در یک قابلمه مناسب، اندازهی روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا گرم گردد.

سپس پیاز را اضافه کنید و اجازه دهید سبک و طلایی گردد. بعد سیر را هم بیفزایید و تفت دهید، در حدی که عطر سیر خارج گردد.

مرحله دوم: ادویه و عصاره مرغ را اضافه کنید

در این مرحله، را به پیاز و سیر تفت داده شده اضافه کنید و تفت دهید تا از خامی بیفتد. می توانید برای عطر و طعم قوی تر، از زنجبیل تازه و رنده شده بهره ببرید. سپس عصاره مرغ یا را اضافه کنید. می توانید از هم بهره ببرید. تا زمانی که عصاره آغاز به جوشیدن کند، چغندرها را آماده کنید.

مرحله سوم: سبزیجات را آماده کنید

(چغندر قرمز) را به خوبی بشویید و ابتدا و انتهای آن ها را جدا کنید. بهتر است با پوست کن، پوست چغندرها را بگیرید. چغندرها را به میزان دلخواه برش بزنید و به قابلمه سوپ اضافه کنید. اندازهی آب جوش به قابلمه اضافه کنید، در حدی که روی چغندرها را بگیرد. سپس حرارت را کم کنید و اجاره دهید به مدت 20 تا 30 دقیقه لبوها بپزند و کاملا نرم شوند.

مرحله چهارم: مواد سوپ را پوره کنید

در این مرحله از طرز تهیه سوپ لبو زنجبیل، وقتی لبوها کاملا پخته شدند، حرارت را قطع کنید و اجازه دهید سوپ کمی از دما بیفتد. مواد داخل قابلمه را در میکسر یا مخلوط کن برقی بریزید و آنها را بزنید تا کاملا پوره شوند. می توانید از گوشتکوب دستی یا برقی هم برای له کردن چغندر ها بهره ببرید. باید در نهایت یک مخلوط خمیری شکل و نرم داشته باشید.

مرحله پنجم: بقیه مواد سوپ را اضافه کنید

در آخرین مرحله از طرز تهیه سوپ با لبو و زنجبیل، دوباره سوپ پوره شده را به قابلمه برگردانید و روی حرارت میانه قرار دهید. شیر پرچرب یا شیر نارگیل را به قابلمه اضافه کنید و بعد نمک و فلفل را بیفزایید. همه مواد را با هم مخلوط کنید و اجازه دهید سوپ به مدت 5 تا 10 دقیقه با شیر و چاشنی ها بپزد.

سپس شعله گاز را خاموش نموده و سوپ را در ظرف مناسب سرو کنید. روی سوپ را با جعفری خرد شده، لبوی رنده یا خلالی شده و نان تست تزیین و به صورت گرم، میل کنید.

طرز تهیه سوپ لبو زنجبیل با آب پرتقال (روش دوم)

زمان آماده سازی مواد: 15 دقیقه

زمان مورد احتیاج برای پخت سوپ لبو و زنجبیل با آب پرتقال: 45 دقیقه

مواد لازم برای تهیه سوپ چغندر قرمز با زنجبیل

پیاز: 1 عدد بزرگ

لبو: 3 عدد میانه

هویج: 2 عدد بزرگ

زنجبیل تازه رنده شده: 25 گرم

پرتقال: 1 عدد

استاک یا عصاره سبزیجات: 250 میلی لیتر

نمک و فلفل: به اندازه لازم

روغن: به اندازه لازم

مراحل طرز تهیه سوپ لبو با زنجبیل

در این روش از طرز تهیه سوپ لبو زنجبیلی، باید جداگانه لبوها و هویج ها را بپزید و خرد کنید. سپس لبوها و هویج های پخته شده را با پیاز تفت دهید و دیگر مواد را به آن بیفزایید. برای مشاهده جزییات تهیه این سوپ خوشرنگ و مقوی، مراحل زیر را انجام دهید.

مرحله اول: لبوها را بپزید

ابتدا برای تهیه سوپ لبو با زنجبیل و آب پرتقال، لبو ها را بشویید و ریشه و دم آن را جدا کنید. هویج ها را بشویید و خرد کنید. لبو ها را برای پخت سریع تر، به 4 قسمت خرد کنید و در قابلمه بریزید. روی لبو و هویج ها را به اندازه کافی، آب اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید تا آب آغاز به جوشیدن نمایند.

بعد از جوش آمدن آب حرارت را کم کنید و اجازه دهید هویج و لبو به مدت 30 دقیقه روی حرارت ملایم بپزند و نرم شوند.

مرحله دوم: لبو و هویج را پوره کنید

بعد از اینکه لبو ها پختند، پوست آنها را به راحتی جدا می گردد. این پوست را بگیرید. هویج و لبو های پخته شده را به همراه آبی که لبو ها در آن پخته شده اند، در مخلوط کن بریزید و بزنید. اضافه کردن آب لبو ها، باعث خوشرنگ تر شدن سوپ لبو زنجبیلی می گردد. البته قبل از ریختن لبو و هویج در میکسر، صبر کنید تا مواد از حرارت بیفتند و کمی سرد شوند.

مرحله سوم: پوره لبو را با بقیه مواد ترکیب کنید

در این مرحله از طرز تهیه سوپ لبو با زنجبیل، پوست پیاز را بگیرید و آن را به صورت نگینی ریز خرد کنید. پیازها را با اندازهی روغن تفت دهید تا کاملا سبک و طلایی شوند. لبو ها و هویج های پوره شده را در قابلمه بریزید.

آب پرتقال را بگیرید و هسته های آن را جدا کنید. می توانید را هم پوست بگیرید و بعد از جدا کردن هسته ها به همراه لبو ها در میکسر بیندازید تا آب آن گرفته گردد.

مرحله چهارم: سوپ لبو زنجبیل را دوباره بپزید

سپس زنجبیل تازه را بشویید و رنده کنید. زنجبیل را هم به قابلمه اضافه کنید. استاک سبزیجات، نمک و فلفل را هم به مواد اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید تا آغاز به جوشیدن نمایند. حرارت را کم کنید و اجازه دهید سوپ غلیظ گردد. بعد از این که سوپ لبو زنجبیل به طعم و غلظت دلخواهتان رسید، آن را در ظرف مناسب سرو و نوش جان کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سوپ لبو (برش روسی)

طرز تهیه سوپ لبو زنجبیل با مرغ چگونه است؟

در این روش، بدون استخوان یا فیله مرغ را باید با پیاز و ادویه ها آبپز کنید. بعد از پخت، آن را ریش ریش نموده و به سوپ اضافه کنید. بقیه مراحل را می توانید مانند روش اول یا روش دوم طرز تهیه سوپ لبو زنجبیلی انجام دهید و برای تزیین، اندازهی از مرغ ریش ریش شده را روی سوپ بریزید.

سوال متداول

چه کار کنیم که سوپ لبو با زنجبیل آبکی نباشد؟

برای اینکه سوپ لبو زنجبیلی غلیظ گردد، لبوها را بعد از پخت، در مخلوط کن پوره کنید. اگر می خواهید سوپتان غلظت زیادتری داشته باشد، استفاده از خامه یا شیر در مراحل پایانی پخت هم یاری نماینده خواهد بود.

می توانید به میزان 1 قاشق چای خوری آرد یا نشاسته را هم در آب حل کنید و در 10 دقیقه پایانی پخت، به مواد سوپ بیفزایید. ضمناً از سبزیجات دیگر مثل سیب زمینی هم می توانید برای غلیظ تر شدن آن در سوپ به کار ببرید.

منابع: cooking /worldofvegan

منبع: افق کوروش

به "3 طرز تهیه سوپ لبو زنجبیل خوشمزه با گوشت و بدون گوشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 طرز تهیه سوپ لبو زنجبیل خوشمزه با گوشت و بدون گوشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید