اردوغان آمریکا را تهدید کرد، در مورد سرخپوستان آمریکایی مگر می شود صحبت نکرد؟

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، ایسنا نوشت رئیس جمهوری ترکیه در یک مصاحبه تلویزیونی با بیان اینکه روسیه و آمریکا نتوانستند نیروهای یگان های مدافع خلق کرد (ی.پ.گ) را از شمال سوریه اخراج کنند شرح داد: ضرورت که ایجاب کند پایگاه های نظامی اینجرلیک و کوره جیک را تعطیل می کنیم.

اردوغان آمریکا را تهدید کرد، در مورد سرخپوستان آمریکایی مگر می شود صحبت نکرد؟

از سفر با تور پاتایا لذت ببرید.

به گزارش آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه طی سخنانی در برنامه مشترک شبکه های تلویزیونی A Haber-ATV در دفتر دلماباغچه در استانبول اظهار کرد: در صورت ضرورت پایگاه های نظامی اینجرلیک و کوره جیک را تعطیل می کنیم.

وی در ادامه درباره طرح پیش نویس توافق ترکیه با لیبی گفت: این اقدام را با هدف وارونه کردن معاهده سور انجام داده ایم.

اردوغان افزود: طرح پیش نویس توافق همکاری های امنیتی و نظامی ترکیه با لیبی به مجلس ارائه شده و پس از تصویب اجرایی خواهد شد. اگر از سوی مقامات لیبی تقاضایی برای اعزام سرباز به این کشور دریافت کنیم، کشورمان تصمیم خواهد گرفت که چه ابتکاری باید به خرج دهیم.

وی همچنین با بیان اینکه در مدیترانه شرقی ذخایر بسیار زیادی از منابع هیدروکربنی وجود دارد، گفت: در روزهای اخیر گزارش هایی به ما می رسند که برخی شرکت ها در این منطقه منابع هیدروکربنی اکتشاف می کنند. ممکن است برخی شرکت های معتبر در عرصه بین المللی در این خصوص از ترکیه حمایت کنند.

رئیس جمهوری ترکیه همچنین در رابطه با قطعنامه مجلس سنای آمریکا در تایید حوادث سال 1915 به عنوان نسل کشی ارامنه اظهار کرد: متاسفانه شاهد آن هستیم که قطب بندی های سیاسی در آمریکا به ضرر ما تمام می شوند و برخی ، از تحولات در رابطه با کشورمان به عنوان ابزاری برای تضعیف دونالد ترامپ استفاده می کنند. این اقدامات در تناقص با روحیه هم پیمانی بوده و با توافق حاصله میان ترکیه و آمریکا درباره سوریه در 17 اکتبر نیز مغایرت دارد.

اردوغان افزود: آنها این گونه اقدامات را انجام می دهند، ما هم بیکار ننشسته ایم. خیلی واضح و روشن بگویم در مورد سرخپوستان آمریکایی مگر می شود صحبت نکرد؟ تاریخ سرخپوست ها لکه ننگی بر پیشانی آمریکا است.

وی تاکید کرد: این تصمیمات کاملا سیاسی هستند و برای ما هیچ اهمیتی ندارند. اجتناب آمریکا از انجام اقداماتی که ممکن است به روابط دو کشور خسارات جبران ناپذیری وارد کند، برای دو طرف بسیار مهم است.

اردوغان با بیان اینکه معتقدیم که مبارزه علیه پ.ک.ک نیز باید همانند مبارزه علیه داعش قاطعانه و به صورت مشترک انجام شود، گفت: از نظر من معرفی تروریست های ی.پ.گ-پ.ی.د به بیان کرد بی احترامی به کردهاست. ما با این تروریست ها چه در سنجار و چه در منطقه ای دیگر شناسایی کنیم، مبارزه خواهیم کرد و این مبارزه را تا زمانی که پ.ک.ک به طور کامل نابود شود ادامه خواهیم داد.

وی شرح داد: نه آمریکا و نه روسیه نتوانستند گروه تروریستی ی.پ.گ/پ.ی.د را از شمال شرق سوریه اخراج کنند. اما به ما قول داده بودند که این کار را انجام خواهند داد. از آنجا که آنها این کار را انجام ندادند، بنابراین ما خود این اقدام را انجام خواهیم داد.

رئیس جمهوری ترکیه اشاره کرد: تروریست ها همچنان در منبج هستند و قبایل محلی خواستار کمک ترکیه برای رهایی از شر آنها شده اند.وی فاش کرد، کشورش به آمریکا پیشنهاد ایجاد منطقه امن در شمال سوریه را با تکیه بر درآمدهای نفتی سوریه داده است.

اردوغان شرح داد: ما گفتیم بیایید نفت سوریه را اینجا بفروشیم و منطقه امن را با تکیه بر درآمدهایی که از این راه بدست خواهیم آورد، ایجاد کنیم. ما طرح را تهیه کرده و طرح های عملیاتی را تنظیم کردیم و همه چیز آماده بود تا از صفر منطقه امن ایجاد کرده و آوارگان را به آنجا منتقل کنیم.

رئیس جمهوری ترکیه اشاره کرد، روسای جمهوری آمریکا ترامپ و باراک اوباما این پیشنهاد را رد کردند که منجر به ادامه سرازیر شدن آوراگان سوریه به ترکیه شد که در حال حاضر حدود چهار میلیون تن از جنگ سوریه گریخته اند.

به گفته اردوغان، نیروهای کرد در حال حاضر بر میادین نفتی در استان دیر الزور در شرق سوریه مسلط هستند و آن را به نظام سوریه می فروشند.

اردوغان همچنین اظهار کرد: ما به عنوان ترکیه دغدغه مان نفت نیست، بلکه نگران آن هستیم که در سوریه امنیت و آرامش شهروندان چگونه برقرار خواهد شد به نفع ترکیه است که اوضاع در خاک سوریه به حالت عادی بازشود.

اردوغان همچنین گفت: فردا ساعت 16.00 با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان به صورت تلفنی گفت وگو خواهم کرد.

وی در سرانجام اظهار کرد که تاریخ برگزاری انتخابات در کشور، ژوئن 2023 است و برگزاری انتخابات غیر از این تاریخ مطرح نیست.

31223

منبع: خبرآنلاین

به "اردوغان آمریکا را تهدید کرد، در مورد سرخپوستان آمریکایی مگر می شود صحبت نکرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان آمریکا را تهدید کرد، در مورد سرخپوستان آمریکایی مگر می شود صحبت نکرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید