تابستانی به شدت خشک در انتظار اروپاست

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، مجیب لطیف پژوهشگر محیط زیست در دانشگاه کیل آلمان به رادیو دویچلندفونک گفته است تنها بارش بی وقفه در ماه های مارس و آوریل می تواند از خشکسالی در تابستان جلوگیری کند. در غیر این صورت خطر بالای آتش سوزی جنگل ها وجود دارد و در کشاورزی نیز باید منتظر کاهش شدید محصولات بود.

تابستانی به شدت خشک در انتظار اروپاست

لطیف بعلاوه درباره یک بحران انرژی نیز هشدار می دهد چرا که در تابستان تاسیسات اتمی فرانسه به علت کم آبی فعالیت شان یا به شدت کاهش می یابد و یا به طور کامل متوقف می گردد.

این پژوهشگر دعوت می نماید تا در سطح جهانی یک تغییر بینش در مقابله با گرمایش زمین به وجود آید و تاکید می نماید تنها در صورت کاهش جهانی گاز های گلخانه ای می توان جلوی گرمایش زمین را گرفت.

او شرایط کنونی فرانسه و شمال ایتالیا را طرحی برای آنچه آلمان را نیز در صورت تداوم خشکسالی تهدید می نماید، توصیف کرد.

به گزارش سازمان هواشناسی آلمان، ماه های زمستان در این کشور بسیار خشک بودند به صورتی که برای دوازدهمین بار متوالی زمستانی گرم ثبت شد.

در فرانسه از شروع امسال میلادی بیش از 30 روز به طور متناوب هیچ بارشی صورت نگرفته است. همینطور در ایتالیا، سوییس و بخش هایی از اتریش نیز تهدید خشکی گسترده وجود دارد.

سازمان محیط زیستی لگام بینت گوشزد می نماید که در کوه های آلپ در ماه های گذشته 53 درصد کمتر از حد میانه سال های گذشته برف باریده است.

منبع: دویچه وله

منبع: فرارو

به "تابستانی به شدت خشک در انتظار اروپاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تابستانی به شدت خشک در انتظار اروپاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید