جدایی مدیر ارشد ایرانی از اپل خبرساز شد؛ علی فرهادی کیست؟

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، زومیت نوشت: علی فرهادی، رهبر پروژه یادگیری ماشین اپل، از این شرکت جدا شد. یادگیری ماشین یکی از فناوری های مهم استفاده شده در بسیاری از محصولات اپل است.

جدایی مدیر ارشد ایرانی از اپل خبرساز شد؛ علی فرهادی کیست؟

علی فرهادی، یکی از مدیران اصلی تیم یادگیری ماشین در اپل، این شرکت را برای تبدیل شدن به مدیرعامل مؤسسه هوش مصنوعی آلن (AI2) ترک کرد. ناگفته نماند که A12 را بنیان گذار فقید مایکروسافت احداث نموده است.

فرهادی در سال 2020 و پس از فروش استارتاپش (Xnor․ai) به اپل، به جمع کوپرتینویی ها ملحق شد. در آن موقع، رسانه ها گفتند که اپل برای خرید Xnor․ai حدوداً 200 میلیون دلار هزینه نموده است.

در خط مشی مؤسسه هوش مصنوعی آلن آمده است که این سازمان در پی ساخت سیستم های هوش مصنوعی با توانایی استدلال و یادگیری و خواندن است. این مؤسسه غیرانتفاعی در سال 2014 به دنیا آمد.

در ماه های اخیر، هوش مصنوعی به ترند برتر صنعت فناوری تبدیل شده است و با اینکه بسیاری از بزرگان ازجمله مایکروسافت و گوگل حضور پررنگی در این بازار دارند، اپل همچنان برنامه هایش را در خفا پیش می برد.

به نوشته 9to5Mac، علی فرهادی قرار است به عنوان مدیرعامل به مؤسسه هوش مصنوعی آلن ملحق گردد. پیوستن فرهادی به این مؤسسه اتفاق چندان عجیبی نیست؛ چون استارتاپ Xnor․ai به نوعی محصول مؤسسه هوش مصنوعی آلن محسوب می شد.

فرهادی فارغ التحصیل دانشگاه ایلینوی اِربانا-شَمپِین است و به عنوان استاد دانشگاه واشینگتن فعالیت می نماید. او می گوید:

پس از مواجهه با تغییراتی بی سابقه در توسعه و استفاده از هوش مصنوعی، اکنون برترین زمان برای بازگشت به AI2 به عنوان مدیرعامل بود. امروزه، جهان بیشتر از هر زمان دیگری به تحقیقات کاملاً باز و شفاف در حوزه هوش مصنوعی احتیاج دارد... به نظرم این رویکرد رادیکال برای ساخت نسل بعد هوش مصنوعی الزامی است.

-

طبق ادعای رسانه ها، علی فرهادی پروژه های نسل بعد یادگیری ماشین اپل را رهبری می کرد. یادگیری ماشین نقش پررنگی در بسیاری از محصولات اپل دارد؛ از قابلیت های سلامتی اپل واچ گرفته تا بعضی از سیستم های هوشمند آیفون و... .

227227

منبع: خبرآنلاین

به "جدایی مدیر ارشد ایرانی از اپل خبرساز شد؛ علی فرهادی کیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدایی مدیر ارشد ایرانی از اپل خبرساز شد؛ علی فرهادی کیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید