خبرنگاران هر 2 ساعت یک نفر در خوزستان به کرونا مبتلا می گردد

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، اهواز - خبرنگاران - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: هر 2 ساعت یک نفر در استان خوزستان به ویروس کرونا مبتلا می گردد و در هر 15 ساعت یک نفر به دلیل ابتلا به این ویروس جان خود را از دست می دهند.

خبرنگاران هر 2 ساعت یک نفر در خوزستان به کرونا مبتلا می گردد

فرهاد ابول نژادیان شامگاه پنجشنبه با حضور در برنامه تلویزیونی افق حدیث از شبکه استانی خوزستان اعلام نمود: کارکنان کادر بهداشت و درمان استان خوزستان تمام کوشش خود را برای جلوگیری از شیوع این ویروس بکار می گیرند.

وی با اشاره به لزوم همکاری مردم گفت: مطابق گزارش های ارائه شده بازارهای مناطقی مانند کیانپارس زیتون و سلمان فارسی امروز شاهد جمعیت زیادی بودند که این آمار نگران نماینده است و نتیجه این گونه رفتارها در هفته آینده معین می گردد.

ابول نژادیان گفت: همه هتل ها و مهمان پذیرها از ارائه امکانات و خدمات به مسافران نوروزی خودداری نموده اند اما از سوی دیگر مردم نیز باید از دید و بازدیدهای نوروزی پرهیز نمایند.

وی اضافه نمود: درحال حاضر شهرستانهای اهواز، شوشتر، اندیمشک، دزفول و آبادان به لحاظ ابتلا به ویروس کرونا جزو شهرهای قرمز ما هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در غرب اهواز 60 بیمار، در شرق اهواز 65، اندیمشک 27، مسجدسلیمان10، ماهشهر 25، شوشتر 26، دزفول 38، آبادان 33، شادگان 16 و خرمشهر 25 بیمار در بیمارستان ها بستری هستند.

وی خواهان جلوگیری از ورود و خروج مردم شد و اضافه نمود: مردم باید همکاری نمایند تا شهرهایی که میزان آلودگی در آنها کمتر است دچار مسائل بعدی نشوند.

ابول نژادیان اعلام نمود: از سوی دیگر در کوشش هستیم تا تمام مبادی استان خوزستان بسته شوند و هیچ مسافری امکان ورود به استان را نداشته باشد از سوی دیگر باید تردد در مسیرهای بین شهری هم مدیریت گردد.

وی اضافه نمود: از تمام افراد درخواست می گردد که نوروز سال جاری به ملاقات پدر و مادر خود نروند زیرا امکان انتقال بیماری به آنها وجود دارد، جوانان و بچه ها ممکن است بدون آنکه بدانند حامل این بیماری به افراد مسن باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به اینکه 85 درصد مبتلایان به ویروس کرونا بیماری زمینه ای داشتند اعلام نمود: خانواده های دارای افراد مسن، بیماری های زمینه ای مانند فشار خون و دیابت، نقص ایمنی بدن، پیوند استخوان و آسم از پذیرش مهمان ممانعت نمایند.

احتمال افزایش آمار ابتلا در خوزستان

ابول نژادیان گفت: اگر مردم توصیه های بهداشتی را رعایت ننمایند هفته آینده با یک پیک بیماری روبرو خواهیم شد و روزانه 100 مبتلای جدید به ویروس کرونا خواهیم داشت ضمن آنکه آمار مرگ و میر افزایش می یابد.

وی اعلام نمود: مطابق یک آنالیز میدانی معین شده که 47 درصد مردم این بیماری را جدی نگرفته و آن را یک مساله زودگذر تلقی نموده اند، درحالی که این بیماری درصد مرگ و میر بالایی دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز شرح داد: کشور انگلیس پیش بینی نموده که در صورت عدم قرنطینگی بین 300 تا 500 هزار نفر از مردم این جمعیت بر اثر ابتلا به بیماری کرونا فوت خواهند کرد.

وی اضافه نمود: سازمان بهداشت جهانی هنگام شیوع این ویروس در کشور چین اعلام نمود که درصد مرگ و میرهای این ویروس 2.5 درصد است اما پس از شیوع این ویروس در کشورهای مختلف درصد کشندگی آن را سه و نیم درصد بیان کرد.

ابول نژادیان گفت: با احتساب جمعیت پنج میلیون نفری استان خوزستان اگر 70 درصد مردم به آن مبتلا شوند و از این تعداد سه و نیم درصد فوت نمایند تعداد مرگ و میرها به 50 تا 70 هزار نفر خواهد رسید.

وی ادامه داد: درحال حاضر 840 تخت برای درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا در خوزستان اختصاص یافته است.

به گفته وی تا به امروز 381 نفر در استان خوزستان به ویروس کرونا مبتلا شده اند و 51 نفر از این تعداد جان خود را از دست داده اند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران هر 2 ساعت یک نفر در خوزستان به کرونا مبتلا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هر 2 ساعت یک نفر در خوزستان به کرونا مبتلا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید