ساخت روزهای ابدی معجزه بود!، واکنش های منفی نشان دهنده موفقیت سریال است خبرنگاران

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، جواد شمقدری در نشست خبری سریال روزهای ابدی با بیان اینکه مشکلاتی بر سر راه ساخت این سریال وجود داشته است، فراوری آن را معجزه دانست.

ساخت روزهای ابدی معجزه بود!، واکنش های منفی نشان دهنده موفقیت سریال است خبرنگاران

به گزارش گروه فرهنگی وبلاگ تجهیزات شبکه، نشست خبری سریال روز های ابدی به خاطر شرایط کرونا بدون حضور وبلاگ تجهیزات شبکه برگزار گردید و البته مثل چند نشست اخیر، سؤالات به صورت آنلاین پرسیده می شد. در این نشست جواد شمقدری کارگردان، محسن علی اکبری تهیه نماینده، رحیم نوروزی، امین اسکندریان، کیمیا اکرمی بازیگران این مجموعه تلویزیونی حضور داشتند.

جواد شمقدری کارگردان سریال در ابتدای نشست به تعدد لوکیشن و ویژگی های شاخص روز های ابدی اشاره نمود و گفت: این پروژه بیش از 450 بازیگر داشت که بیش از 150 نفر از آنان بازیگر حرفه ای بودند. استفاده از این تعداد بازیگر، فیلم برداری در تعداد زیادی لوکیشن و در همین حال پرداختن به موضوعی که مربوط به تاریخ معاصر است، این پروژه را به کاری سخت و پیچیده تبدیل کرد. این سریال حدوداً 3 سال به طول انجامید؛ 460 جلسه فیلمبرداری داشتیم و با وجود مسائل اقتصادی، به لطف خدا این کار به پایان رسید.

درخواست ها برای ساخت فصل دوم روز های ابدی

او همچنین به ساخت فصل بعدی این سریال اشاره نمود و گفت: خیلی از مردم در تماس های تلفنی می پرسیدند ادامه سریال را می سازید؟ من آمادگی دارم که فصل بعدی را بسازم، اما ساخته شدن آن به نظر تصمیم گیرندگان رسانه ملی بستگی دارد.

شمقدری با اشاره به فضای تری دی سایت کبکانِ داستان، گفت: فضای خارجی سایت کبکان همگی تری دی است و همین تجربه گرانبهایی است. بسیاری از موقعیت های سایت کبکان را نمی توانید بگویید واقعی نیست و خیلی طبیعی درآمده بود. حتی سکانس های فرودگاه هم از نظر چند خلبان که آنالیز کردم دیدم که می گویند واقعی و قابل قبول درآمده است و ممکن است بعضی توقعات دیگری داشته باشند و امیدوارم در کار های بعدی جبران گردد.

شمقدری در ادامه عنوان داشت: اگر شرایط حمایتی بهتری بود هم از نظر اقتصادی و هم حمایتی خیلی بهتر می توانستیم کار کنیم. با وجود مسائلی که سر راهمان برای این کار بود به نظرم ساختن این کار یک معجزه بود. معتقدم که کار خوبی است، اما می توانست بهتر باشد. بخشی از واکنش های تند و منفی نشان دهنده این است که کار پیروز بوده است و عده ای هم از حرکت انقلاب ناراحت اند.

این کارگردان درباره کاهش تعداد قسمت های این سریال نیز گفت: مقطع 9 ماهه اول انقلاب که دولت بازرگان است و اتفاق های جدی اتفاق افتاده را در سریال آوردیم. جالب است این سریال تمام شد، اما هیچ کس جرأت نکرد حرفی بزند که چرا دانشجویان به سفارت آمریکا ریختند؟

وی اضافه نمود: شهرک سینمایی شلوغ شده است و هر بخشی برای یک کاری است و حتی می خواستم خیابان انقلاب را تصویربرداری کنم می گفتند اینجا نمی توانی و باید بروی آن طرف تر. طبیعی هم هست که چنین فضایی باشد.

با سریال هایی که می توان جلوی نفوذی ها را گرفت

احمد نجفی به عنوان بازیگر این مجموعه تلویزیونی اعتقاد دارد ساخت چنین کار هایی برای ارتقای اطلاعات و آگاهی مردم، مفید است، وی تأکید کرد: بسیاری از مردم الان مشتاق اند ببینند در سال های پس از وقوع انقلاب چه روی داده است. زمانی که سریالی به نشر آگاهی می پردازد، دانش و آگاهی مردم ما را ارتقاء می دهد. سرمایه گذاری در این سریال ها می تواند سودمند باشد. اگر چنین سریال هایی بیشتر ساخته می شد، شاید زودتر جلوی نفوذی ها گرفته می شد یا تعداد کسانی که جذب نفوذی ها می شدند، کمتر می شد.

اشاره به سریال امام حسین (ع)

رحیم نوروزی دیگر بازیگر این سریال با اشاره به مجموعه تلویزیونی امام حسین (ع) که قرار بود ساخته گردد، گفت: این سریال از سه ویژگی که کاملاً جنس متفاوتی نسبت به هم دارند، برخوردار بود: پژوهش، قصه گویی و فیلمسازی. بازخورد هایی که امروز داشتم، خوب و جالب بود. از طرفی دیگر، قرارداد من با آقای علی اکبری دلی است و کاغذی نیست و من یک یا علی سر سریال نردبام آسمان و سریال امام حسین (ع) گفتم درست است که این سریال ساخته نشد، اما من سر عهدم هستم.

وی شناساندن دوران بعد از انقلاب را کاری مهم در عرصه رسانه ای دانست و گفت: عده ای ازجمله خودم آن دوران را ندیده ایم. من آن موقع نوجوان بودم و شناخت دقیقی از آن دوران نداشتم؛ اما این دست کار ها می تواند به شناخت آن روزگار یاری کند. برایم جالب بود که نوجوان های 12 ساله با ما تماس می گرفتند و تشکر می کردند. امیدوارم که تاریخ بهتر از این ها رقم بخورد و روز های خوبی را در پیش داشته باشیم. هرچند ایام حاضر و این ماسک ها روزگار خوشی را نشانمان نمی دهد.

امین اسکندریان، بازیگر روز های ابدی هم این مجموعه را کاری سخت ازنظر روحی و جسمی توصیف کرد که با مدیریتی خوب به انجام رسید. کیمیا اکرمی هم با بیان اینکه شخصیتی که بازی نموده، با خودش متفاوت بوده، اما بازخورد ها نشان می دهد که توانسته از عهده نقش خود برآید، توضیح داد: تجربه کار تئاتر را داشتم و امیدوارم پس ازاین نقش های متفاوتی را بتوانم بازی کنم. بازخورد هایی که گرفتم نشان می دهد درمجموع، توانسته ام نقش محبوبه را باورپذیر از کار دربیاورم.

هر قسمت به مبلغ 680 میلیون تومان

محسن علی اکبری تهیه نماینده این مجموعه تلویزیونی تأکید کرد: برای هر قسمت از این سریال رقم 680 میلیون تومان دریافتی داشتیم. بحث ما اقتصادی نیست بلکه بحث کار های ارزشی است و از روزی که وارد سینما شدم کار های ارزشی اولویتم بود و هدفمند حرکت کردیم. الان هم اگر کار ارزشمندی نداشته باشم شاید سال ها بیکار بنشینم و هیچ تعجیلی برای کار کردن ندارم. درحالی که فیلم سینمایی با بودجه کم این روز ها با هزینه ای کمتر از 4 میلیارد تومان ساخته نمی گردد، اما اگر هر سه قسمت این سریال را به اندازه یک فیلم سینمایی حساب کنیم، باز ما با حدود 2 میلیارد تومان، کاری سینمایی ساخته ایم.

وی همچنین اضافه نمود: رسالت ما این است که به جوان ها میدان و اجازه دهیم دیده شوند. در مردان آنجلس خانم کرامتی و در مریم مقدس شبنم قلی خانی را معرفی کردیم و در این کار خانم اکرمی و آقای اسکندریان را معرفی کردیم. برای اولین بار 10 بازیگر خارجی داشتیم و ترکیبی از بازیگران را داشتیم که جواب داد و مخاطب توانست ارتباط خوبی با آن ها برقرار کند.

این تهیه نماینده اعلام نمود: درباره فصل دوم و سوم این سریال یادم است که از همان روز های اول تصویربرداری آقای شمقدری دغدغه اش را داشت و امیدوارم که دوستان نیز همکاری نمایند. باید قراردادی برای نگارش متن ها بسته گردد. دو دانگ شهرک غزالی به نام من است! (خنده) مسئله ای در شهرک نداشتیم و مشکل ما شرایط جوّی و لوکیشنی بود که سه سریال با هم تصویربرداری داشتند و همین کمی کار ما را مختل می کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ساخت روزهای ابدی معجزه بود!، واکنش های منفی نشان دهنده موفقیت سریال است خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت روزهای ابدی معجزه بود!، واکنش های منفی نشان دهنده موفقیت سریال است خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید