طرز تهیه جوجه کباب تندوری

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، جوجه کباب تندوری یکی از انواع کباب های خوشمزه و مخصوص بین المللی است، برای مشاهده این آموزش آشپزی بین المللی در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه جوجه کباب تندوری

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه به نقل ازچی شی

مواد لازم برای 2 نفر
سینه مرغ1 عدد کامل
ماست1 پیمانه
زعفران دم کرده3 قاشق غذاخوری
زنجبیل تازه1 تکه کوچک
پاپریکا2 قاشق چایخوری
روغن زیتون4 قاشق غذاخوری
پیاز1 عدد متوسط
فلفل سبز تند4 عدد
ادویه تندوری1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
فلفل قرمزبه مقدار کافی

دستور پخت جوجه کباب تندوری

مرحله اول

ابتدا پیاز را با رنده ریز رنده می کنیم و داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه زنجبیل را رنده می کنیم و به کاسه می افزاییم. حالا فلفل سیز را به صورت نگینی خرد می کنیم و اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله روغن زیتون را به همراه ماست و زعفران دم کرده به کاسه حاوی مواد می افزاییم و مواد را مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. در ادامه ادویه تندوری را به همراه پاپریکا، مقداری نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز به مواد اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا مواد را مخلوط می کنیم تا با ادویه ها ترکیب شوندف سپس گوشت مرغ را کمی درشت تر از جوجه کباب خرد می کنیم و روی هر قطعه گوشت ا یک کارد تیز چند برش ایجاد می کنیم، سپس به این سس اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله گوشت مرغ را به خوبی با سس ترکیب می کنیم، سپس روی درب کاسه را با سلفون می پوشانیم و حداقل به مدت 6 ساعت در یخچال قرار می دهیم تا گوشت مرغ استراحت کند و به خوبی طعم سس را بگیرد.

مرحله پنجم

پس از اینکه گوشت مرغ طعم دار شد، کاسه را از یخچال خارج می کنیم، سپس فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. در همین روی سینی فر را با فویل آلومینیومی به طور کامل می پوشانیم و فویل را چرب می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله تکه های گوشت مرغ را درون سینی فر می چینیم و در طبقه وسط فر قرار می دهیم تا جوجه ها کباب شوند. حدودا بین 25 تا 35 دقیقه برای پخت کامل جوجه ها زمان نیاز است، در سرانجام چند دقیقه گریل را روشن می کنیم تا روی جوجه ها رنگ بگیرد.

منبع: جام جم آنلاین

به "طرز تهیه جوجه کباب تندوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه جوجه کباب تندوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید