3 مدل طرز تهیه سس ماست و نعنا خوشمزه به روش رستورانی

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، آیا تا حالا سس ماست و نعنا را خودتان در خانه درست نموده اید؟ هم کار راحتی است و هم بسیار مقرون به صرفه تر از نمونه های کارخانه ای این سس، برایتان آب می خورد. ضمناً می توانید این را با سلیقه خودتان درست نموده و چاشنی های آن را کم تر یا زیادتر در نظر بگیرید. سس ماست انواع مختلفی دارد و ما در این مقاله از طرز تهیه 3 مدل سس ماست با نعناع و دیگر چاشنی ها را به شما آموزش خواهیم داد.

3 مدل طرز تهیه سس ماست و نعنا خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه سس ماست و نعنا

زمان آماده سازی سس ماست با نعناع: 5 دقیقه

کالری در هر بار سرو سس ماست و نعنا: 64 کیلوکالری

مواد لازم برای تهیه سس ماست و نعناع

ماست یونانی ساده: 1 لیوان دسته دار فرانسوی

سس مایونز: 1/4 لیوان دسته دار فرانسوی

سیر: 1 یا 2 حبه

نعناع: 1/4 لیوان دسته دار فرانسوی (خرد و ساطوری شده)

آبلیمو: 1 قاشق غذاخوری

نمک: 1/2 قاشق چای خوری (یا به اندازه دلخواه)

آب: 2 تا 4 قاشق غذاخوری

مراحل طرز تهیه سس ماست با نعناع

برای تهیه این سس ماست و نعنا کافی است مواد سس را آماده و با هم مخلوط کنید. سپس چاشنی ها و غلظت سس را اندازه کنید و آن را برای خوش طعم تر شدن غذاها یا به عنوان سس سالاد، مصرف کنید. این سس را می توانید به مدت 3 روز در یخچال و در ظروف دربسته نگهداری کنید. برای آموزش مراحل تهیه این سس ساده با ، روش زیر را دنبال کنید.

مرحله اول: مواد سس را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه سس ماست با نعناع، نعناع ها را بشویید و ساطوری و ریز خرد کنید. سیرها را هم پوست بگیرید و آنها را با قسمت ریز رنده، رنده کنید. در یک ظرف ماست یونانی را بریزید و نعناع خرد شده و سیرهای رنده شده را به آن اضافه کنید.

در صورت تمایل از جمله ماست یونانی را می توانید از مجموعه فروشگاه های زنجیره ای به صورت تلفنی، حضوری یا اینترنتی بخرید.

مرحله دوم: بقیه مواد را اضافه کنید

در این مرحله، آبلیمو، و نمک را اضافه کنید. مواد را هم بزنید و برای رقیق شدن سس، اندازهی آب به آن اضافه کنید. نمک سس را بچشید و در صورت دلخواه، اندازه آن را بیشتر کنید. سس شما آماده است.

می توانید آن را روی ، از جمله و حتی مرغ و گوشت کباب یا سرخ شده بهره ببرید. برای خرید ، و می توانید به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی از مجموعه فروشگاه های زنجیره ای اقدام کنید.

طرز تهیه سس ماست و نعنا و روغن زیتون

زمان آماده سازی سس ماست و نعنا: 5 دقیقه

کالری در هر بار سرو ماست و نعنا با روغن زیتون: 98 کیلو کالری

مواد لازم برای تهیه سس ماست و نعنا با روغن زیتون

ماست پرچرب: 1 لیوان دسته دار فرانسوی

پودر سیر: 1/4 قاشق چای خوری

پودر پیاز: 1/4 قاشق چای خوری

نعناع خشک: 1 قاشق چای خوری

نمک: 1/4 قاشق چای خوری

روغن زیتون: 1 قاشق چای خوری

آبلیمو: 1 قاشق چای خوری

چطور سس ماست با نعناع و روغن زیتون را تهیه کنیم؟

برای درست کردن این سس خوشمزه برای روی سالاد، گوشت های کبابی یا شاورما، باید همه مواد سس را با هم مخلوط کنید تا یکدست گردد. اگر تمایل دارید که طعم سس تان تندتر یا شورتر باشد، آبلیمو، سرکه، فلفل و نمک را بیشتر در نظر بگیرید. برای تهیه این سس خوشمزه، روش زیر را انجام دهید.

در اولین مرحله از طرز تهیه سس ماست و نعناع، در یک کاسه، ماست پرچرب را بریزید و به آن پودر سیر، پودر پیاز، نعناع خشک و نمک و روغن زیتون را اضافه کنید. آبلیمو را هم در آخر به مواد سس بیفزایید.

همه مواد را با همزن بزنید تا به رنگ کرمی در بیاید. اگر می خواهید سس ماست تان رقیق تر گردد، کمی آب به آن اضافه کنید. وقتی مواد یکدست شدند، سس شما آماده است و می توانید آن را سرو کنید.

، مثل نعناع خشک و را می توانید از مجموعه فروشگاه های زنجیره ای به صورت تلفنی یا اینترنتی سفارش دهید یا به روش حضوری این مواد را بخرید.

طرز تهیه سس ماست با نعنا و کچاپ

زمان آماده سازی سس ماست و نعنا: 5 دقیقه

مواد لازم برای تهیه سس ماست و نعنا با کچاپ

ماست چکیده: 1 لیوان دسته دار فرانسوی

سس تند: 1 قاشق چای خوری

سس کچاپ: 1 قاشق غذاخوری

نمک: نوک قاشق چای خوری

نعناع خشک: 1 قاشق چای خوری

فلفل: به اندازه دلخواه

چطور سس ماست و نعنا با کچاپ درست کنیم؟

این سس ماست از ترکیب ماست و نعنا با و درست می گردد و طعم آن به تندی می زند. سس ماست و کچاپ با نعناع، معمولا برای غذاهای فست فودی مناسب است و می توانید اندازه تندی آن را هم بیشتر یا کمتر کنید. روش زیر را برای درست کردن این سس خوشمزه، به کار بگیرید.

در یک کاسه، ماست، سس کچاپ، سس فلفل تند، نمک و فلفل را با نعناع خشک با هم ترکیب کنید تا یکدست گردد. سپس سس را در یخچال به مدت 1 تا 2 ساعت قرار دهید تا طعم های سس به خورد یکدیگر برود. این سس را برای روی غذاهای فست فودی بهره ببرید.

در صورت تمایل و را به صورت تلفنی، حضوری یا اینترنتی از مجموعه فروشگاه های زنجیره ای می توانید بخرید.

نکات طرز تهیه سس ماست با نعنا

*برای تهیه سس ماست با نعناع، می توانید از دیگر سبزیجات خشک یا تازه مثل شوید، جعفری، آویشن و سبزی های معطر دیگر در کنار نعناع بهره ببرید.

*به جای آبلیمو می توانید از در طرز تهیه سس ماست و نعنا بهره ببرید.

*به جای آبلیمو می توانید از پوست لیموی تازه رنده شده هم در سس به کار ببرید تا عطر قوی تری داشته باشد.

*در طرز تهیه سس با ماست موسیر و نعناع، از به جای ماست معمولی استفاده می گردد. در این سس، طعم غالب، موسیر خواهد بود. بعلاوه می توانید از ماست معمولی بهره ببرید ولی پودر موسیر را به ماست اضافه کنید تا طعم ماست موسیر بگیرد. را هم می توانید از بخرید، اینترنتی، تلفنی یا حضوری.

*اگر می خواهید سس ماست و نعناع شما طعم تند و فلفلی داشته باشد، به آن می توانید فلفل هالوپینو یا فلفل قرمز هم اضافه کنید. قبل از اضافه کردن هالوپینو به سس ماست، آن را در مخلوط کن یا غذاساز به خوبی پوره کنید.

*برای استفاده از سس ماست رژیمی، به مواد سس ماست، سس مایونز اضافه نکنید.

*هنگامی که مواد سس را مخلوط کردید، حدود یک ساعت سس را در یخچال قرار دهید تا مزه ها به خوبی با هم ترکیب شده و سس خوش طعم تر گردد.

سوالات متداول

در سس ماست و نعنا از چه ماستی استفاده می گردد؟

برای تهیه سس ماست و نعنا می توانید از همه ماست ها، به جز ماست های میوه ای، بهره ببرید. ماست یونانی، ماست معمولی، ماست چکیده، ماست پروبیوتیک، ماست موسیر، ماست خامه ای و …، انواع مختلف ماست هستند که در طرز تهیه سس ماست به کار می روند.

غلظت سس ماست چقدر باید باشد؟

غلظت سس ماست و نعناع به سلیقه شما بستگی دارد ولی هر چه سس با ماست غلیظ تری درست شده باشد، سس هم غلیظ تر خواهد شد. اگر می خواهید سس ماست و نعناع شما رقیق تر گردد، اندازه کمی آب، یا روغن زیتون یا چاشنی های رقیق کننده دیگر می توانید در آن به کار ببرید.

کاربرد سس ماست و نعنا در آشپزی چیست؟

سس ماست با نعناع، موارد مصرف گسترده ای دارد و می توان از آن برای طعم دار کردن انواع گوشت، مرغ، ماهی و غذاهای دریایی استفاده کرد. بعلاوه از این سس برای روی انواع سالاد سبزیجات یا سالادهای مدیترانه ای با حبوبات و برش های میوه مناسب است.

این سس را همراه با مرغ و،، ، و … بهره ببرید. بعلاوه می توانید برای تهیه یک سالم، از این سس ماست خانگی خوشمزه و سریع، بهره ببرید.

سس ماست و نعنا را چند روز می توان نگه داشت؟

سس ماست و نعناع را که در خانه تهیه می کنید، به خاطر اینکه در آن از مواد نگهدارنده استفاده نشده است، باید هر چه سریع تر مصرف کنید. سس ماست را نهایتا 3 تا 4 روز در یخچال و در ظروف در بسته یا بطری های شیشه ای می توانید نگهداری کنید. بیش از این، سس تغییر طعم می دهد و امکان فاسد شدن آن بیشتر می گردد.

منابع: pipingpotcurry/ 31daily

منبع: افق کوروش

به "3 مدل طرز تهیه سس ماست و نعنا خوشمزه به روش رستورانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 مدل طرز تهیه سس ماست و نعنا خوشمزه به روش رستورانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید