طرز تهیه سالاد سیب زمینی و هویج

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، اگر در پی درست کردن یک غذای حاضری خوشمزه و کامل هستید حتما دستور سالاد هویج و سیب زمینی را ببینید. یک سالاد ساده، خوشمزه و پرکالری. خواندن این دستور مدت زمان بسیار کمی احتیاج دارد؛ پس یادگیری این غذای خوشمزه را از دست ندید.

طرز تهیه سالاد سیب زمینی و هویج

از این سالاد بی نظیر می توانید به عنوان پیش غذا یا دسر نیز بهره ببرید. کسانی هم که اهل ورزش هستند و احتیاج به خوردن غذای پرکالری دارند می توانند این غذا رو در حجم زیاد درست نموده و در طول هفته استفاده نمایند. بر خلاف بسیاری از سالادها ما برای حفظ سلامتی، به جای سس مایونز از ماست استفاده می کنیم که اتفاقا طعم بسیار خوبی هم به سالاد می دهد.

مدت زمان تقریبی آماده سازی یک ساعت و نیم است.

مواد مورد احتیاج جهت تهیه سالاد هویج و سیب زمینی:

  • هویج: میانه سه عدد
  • سیب زمینی: سه عدد
  • پیاز: یک عدد میانه
  • جعفری ساطوری شده تازه: صد گرم
  • ماست: پنج قاشق غذاخوری
  • سس مایونز: سیر، یک قاشق غذاخوری
  • آب لیمو: سه قاشق غذا خوری
  • نمک، فلفل: به میزان لازم

طرز تهیه سالاد سیب زمینی و هویج:

  • در اولین مرحله به سراغ سیب زمینی و هویج هامون می رویم. ابتدا اون ها رو پوست می کنیم و در قابلمه ای مناسب ریخته وآب پز می کنیم. بعد از پخته شدن زمان می دهیم تا خنک شوند و با رنده ریز، آن ها را رنده می کنیم. در این مرحله برای سرعت بخشیدن به تهیه سالاد می توانید مواد را در میکسر نیز به صورت پوره تبدیل کنید.
  • در مرحله دوم پیاز را به صورت ریز خرد می کنیم. به جای پیاز از ترپیاز تازه هم می تونید بهره ببرید.
  • در سومین مرحله سیب زمینی، هویج و پیاز و جعفری ساطوری شده را به ظرف مناسبی منتقل می کنیم و همه مواد را با هم مخلوط می کنیم. حالا زمان تهیه سس فرا می رسد، ماست، سس سیر، نمک و فلفل سیاه و آب لیمو را همه با هم مخلوط می کنیم وکم کم به مواد پوره شده سالاد اضافه می کنیم. تا جایی که مواد کاملا یک دست و طعم دار شوند.

یکی از رموز خوشمزه تر کردن این سالاد میزان زمانی است که مواد درون یخچال می مانند. توصیه می کنیم حداقل یک ساعت مواد درون یخچال باشند و اگر وقت دارید، بهتر است سالاد سه چهار ساعت در یخچال بماند. این کار باعث می گردد تا مواد به خوبی با هم ترکیب شوند و اصطلاحا سس به خورد آن ها برود.

نحوه سرو کردن سالاد سیب زمینی و هویج:

سرو کردن این سالاد روش های بسیار متنوعی دارد. می توان از ظرف های تک نفره استفاده کرد، می توان در همان ظرفی که در سفره استفاده می کنید قرار داده و روی آن را صاف و تزیین کنید. بعلاوه می گردد درون قالب های ژله یا کیک را با نایلون یا همان پلاستیک کاور کرد و سالاد را در ظرف بریزد. اگر از این روش برای سرو سالاد استفاده می کنید حتما با یاری پشت قاشق به مواد سالاد فشار وارد کنید، تا مواد به خوبی به هم بچسبند و هنگام جداسازی از قالب دچار مشکل نشوید. به همین راحتی و با سپری کردن همین چندین مرحله آسان، شما می توانید طعم بی نظیر و تکرار نشدنی این سالاد را تجربه کنید.

تا آموزش غذاهای نوین بعدی شما روبه خدا می سپاریم،

ممنون از نگاه های پر مهرتون

آشپز: سمانه زارع

منبع: (simplyrecipes)

منبع: اُکالا

به "طرز تهیه سالاد سیب زمینی و هویج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سالاد سیب زمینی و هویج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید