طرز تهیه سوپ زعفرانی؛ یک سوپ خوشمزه و مجلسی

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، سوپ زعفرانی یکی از خوشمزه ترین سوپ های ایرانی است که شما می توانید این سوپ خوشمزه و را برای مهمانی و مجالس خود بهره ببرید.

طرز تهیه سوپ زعفرانی؛ یک سوپ خوشمزه و مجلسی

رسپی اصلی سوپ زعفرانی برای شهر تبریز است. این سوپ با جو پرک یا جو پوست کنده تهیه می گردد که هر دو روش بسیار خوشمزه است و کافی یک بار این سوپ مجلسی را امتحان کنید. طعم زعفران در این سوپ باعث خوشرنگ تر شدن و طعم عالی می گردد.

مواد لازم برای تهیه سوپ زعفرانی

جو پرک یا بلغور جو: 1.5 پیمانه

سینه مرغ: 1 عدد

هویج: 1 عدد

پیاز:1 عدد

رب به دلخواه: 1 ق چای خوری

زردچوبه: 1 ق مربا خوری

آب مرغ: 1 پیمانه

جعفری: 3 ق غذا خوری

ذرت: 1/2 پیمانه

زعفران دم نموده غلیظ: 2 اللی 3 ق غذا خوری

نمک، فلفل سیاه: به میزان لازم

طرز تهیه سوپ زعفرانی

مرحله اول: پخت مرغ

ابتدا باید مرغ را بپزید برای این کار یک پیاز را پوست بگیرید و 4 قاچ کنید و به همراه سینه مرغ داخل قابلمه تفت دهید تا سبک و تغییر رنگ دهد.

بعد نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و روی مواد آب جوش بریزید. بگذارید تا مرغ پخته گردد و بعد مرغ را ریش ریش کنید و کنار قرار دهید. آب مرغ را صاف کنید و برای پخت سوپ بهره ببرید.

مرحله دوم: تفت دادن مواد

زعفران را با کمی قند بسابید و با چند قطعه یخ دم بگذارید تا خوشرنگ گردد. پیاز دستور را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید. به همراه کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا سبک گردد و بعد رب را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته گردد. آب مرغ صاف شده را نیز اضافه کنید.

مرحله سوم: افزودن سبزیجات

هویج را پوست بگیرید و رنده درشت بزنید. جو پرک را نیز با کمی آب خیس کنید و به همراه مرغ ریش ریش شده اضافه کنید و هم بزنید و بگذارید تا سوپ جا افتاده و غلیظ گردد. در نیم ساعت سرانجامی باید ذرت بخارپز شده را نیز اضافه کنید و نمک و فلفل سوپ را میزان کنید.

مرحله چهارم: تهیه سوپ زعفران

بعد از پخت سبزیجات باید زعفران دم نموده غلیظ را اضافه کنید و هم بزنید و در سرانجام جعفری ساطوری شده را اضافه کنید. بعد از جا افتادن و غلیظ شدن سوپ آن را داخل بشقاب کشیده و به همراه لیموترش سرو کنید.

منبع: همشهری

منبع: فرادید

به "طرز تهیه سوپ زعفرانی؛ یک سوپ خوشمزه و مجلسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سوپ زعفرانی؛ یک سوپ خوشمزه و مجلسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید