مسابقه انتخاب نام برای خودرو اختصاصی سدان

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، شرکت کرمان خودرو که به عنوان یکی از خودروسازان بزرگ، بخشی خصوصی ایران شناخته می گردد. این شرکت مدتی قبل از طراحی یک پلتفرم اختصاصی خبر داده بود. به همین دلیل روز پنجشنبه 3 شهریور 1401 این شرکت خودروسازی از سدان مفهومی خود که بر پایه پلتفرم اختصاصی PS-1 توسعه پیدا نموده، در نمایشگاه تحول صنعت خودرو پرده برداشت.

مسابقه انتخاب نام برای خودرو اختصاصی سدان

کانسپت ارائه شده و معرفی پلتفرم PS1 کرمان موتور یک اتفاق مهم در تاریخ صنعت کشور ما محسوب می گردد؛ چرا که این نخستین بار است یک خودروساز خصوصی، صاحب یک پلتفرم بومی، می گردد. به عبارتی دیگر اولین بار است که خودرویی ملی از یک خودروساز خصوصی قرار است به عرضه برسد.

طبق اطلاعات منتشر شده، 120 قطعه ساز داخلی در ساخت نخستین خودروی پلتفرم PS1 کرمان موتور همکاری می نمایند. تا اواخر سال باید منتظر نسخه نهایی سدان کرمان موتور باشیم.

این خودرو در ابتدا در قالب مدل بنزینی با مشخصات مشابه با جک جی 4 فراوری خواهد شد. در واقع نسخه بنزینی سدان اختصاص کرمان موتور به یک موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی مجهز خواهد بود که می تواند قدرتی برابر با 103 اسب بخار و گشتاور 146 نیوتن متر را به فراوری برساند.

طراحی نخستین سدان اختصاصی کرمان موتور با همکاری استودیوهای ایتالیایی اجرا شده و به گفته فیروزی امکان تجهیز پیشرانه آن در آینده به سیستم توربوشارژر نیز وجود دارد.

کرمان موتور برنامه فراوری 60 هزار دستگاهی این سدان در سال آینده را دارد. قدرت فراوری شده از پیشرانه این خودرو نیز به وسیله گیربکس CVT به چرخ های جلو منتقل خواهد شد.

ضمن این که عرضه نسخه توربوشارژ و و بعلاوه نسخه مجهز به گیربکس دستی این خودرو نیز در دستور کار کرمان موتور واقع شده است. کرمان موتور در آینده نزدیک نسخه تمام برقی این خودرو را نیز طی همکاری با مپنا به فراوری انبوه خواهد رساند.

***

اخبار روز خودرو را در بلاگ وبلاگ تجهیزات شبکه بخوانید.

***

جدیدترین آگهی های خودرو
منبع: بلاگ دیوار

به "مسابقه انتخاب نام برای خودرو اختصاصی سدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسابقه انتخاب نام برای خودرو اختصاصی سدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید