مهاجرت دقیقه نودی مستاجرها

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، بازار اجاره مسکن در آخرین روزهای تابستان و در آستانه پاییز شاهد مهاجرت دقیقه نودی بعضی از مستاجرها به سمت خانه های مقرون به صرفه تر است.

مهاجرت دقیقه نودی مستاجرها

تازه ترین آنالیز ها و تحقیقات میدانی دنیای اقتصاد از شرایط بازار اجاره مسکن در منطقه ها مختلف شهر تهران نشان می دهد، این مهاجرت عمدتا از واحدهای مسکونی بزرگ متراژ تر به واحدهای کوچک متراژ از یکسو و از منطقه ها میانه و حتی منطقه ها شمالی تهران به منطقه ها مقرون به صرفه تر مرکز(عمدتا از منطقه ها میانه به منطقه ها جنوبی) است.

تحقیقات میدانی نشان می دهد، تب میانه تابستان اجاره بها در روزهای پایانی این فصل فروکش نکرده و بعضی از مستاجرها که انتظار داشتند بتوانند در روزهای پایانی تابستان با دشواری کمتری در این بازار جابه جا شده یا قرارداد های خود را تمدید نمایند، به علت محقق نشدن این انتظار، در دقیقه 90 تصمیم به مهاجرت درون منطقه ای(جابه جایی به واحدهای کوچک تر و مقرون به صرفه تر) و عمدتا بین منطقه ای گرفته اند. در واقع در حالی که انتظار می رفت با نزدیک شدن به فصل پاییز مانند روال سال های قبل، دشواری شرایط جابه جایی در بازار اجاره به خصوص از نظر سطح اجاره بهای پیشنهادی، برای مستاجرها به طور نسبی کاهش یابد اما، این اتفاق عملا در روزهای اخیر رخ نداده است. این در حالی است که براساس اعلام مرکز آمار ایران، سرعت رشد ماهانه اجاره بهای مسکن براساس تغییرات شاخص اجاره بها افزایش یافته است. البته این آمار مربوط به مردادماه است اما این موضوع همچنان خود را در بازار نیز نشان می دهد و فعالان بازار اجاره از تشدید جابه جایی های مستاجران در دقیقه 90(قبل از آغاز پاییز و بازگشایی مدارس و دانشگاه ها)، تحت تاثیر این التهاب، خبر می دهند.

منبع: فرارو

به "مهاجرت دقیقه نودی مستاجرها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهاجرت دقیقه نودی مستاجرها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید