نتایج پژوهش 10 ساله گوگل درباره خواب های انسان

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، خبرنگاران- مهدی نقی پور؛ گوگل آنالیز نموده است که مردم جهان چگونه از کشورها، فرهنگ ها و زبان های مختلف خواب های خود را دراین وبسایت، جستجو می نمایند. گوگل در این پژوهش متوجه شده است که خیلی از رویا های مردم جهان تکراری است.

نتایج پژوهش 10 ساله گوگل درباره خواب های انسان

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، گوگل نتایج پرس و جو هایی مانند خواب تماشا چیست؟ چرا خواب می بینم؟، معنی خواب تماشا؟ و ... را به هفت زبان از سال 2009 تا 2019 مطالعه نموده است. این موتور جستجو این پژوهش را از بهترین زبان های گفتاری دنیا شروع نموده و مواردی را انتخاب نموده که داده های کافی برای آنالیز موضوع آن ها را در دسترس داشته است.

زبان های آنالیز شده در این پژوهش به وسیله گوگل عبارتند از عربی، انگلیسی، فرانسه، ژاپنی، پرتغالی، روسی و اسپانیایی

موضوعات عمومی خواب های مردم دنیا : مار و دندان

در این پژوهش مطرح شده است که موضوعاتی وجود دارند که مردم به طور مداوم در زبان های مختلف در پی آن می گردند: به عنوان مثال خواب تماشا مار ها و افتادن و شکستن دندان ها در خواب جزو موضوعاتی است که به طور پیوسته مردم دنیا درباره آن ها خواب می بینند.

به عنوان مثال مار ها در زبان عربی در سال 2015، گاز گرفتن مار به زبان انگلیسی در سال 2019، مار سبز به زبان فرانسه در سال 2019، مار سفید به زبان ژاپنی در سال 2015، مار مرجانی در زبان پرتغالی در سال 2019، یک مار و مار ها در زبان روسی و اسپانیایی در سال 2019 جستجوی بیشتری را در موتور جستجو درباره تعبیر خواب در زبان های ذکر شده داشته اند.

بعلاوه رویای افتادن دندان و شکستن دندان در همه زبان های پژوهش شده در سال 2019 افزایش نسبت به سال قبل از خود را نشان می دهد.

موضوعات منحصر به فرد بر اساس زبان های خاص

از سوی دیگر، موضوعات منحصر به فردی وجود دارد که فقط در جستجو های زبان های خاص ظاهر می شوند: رویای چیدن قارچ فقط به زبان روسی جستجو می گردد، رویای شتر در عربی، رویای سیر در پرتغالی، رویای ایگوانا در اسپانیایی، و رویای روباه در انگلیسی.

گوگل بعلاوه داده های جالبی را در خصوص کاوش موضوعات با بیشترین علاقه جستجو در طول سال های مختلف پیدا نموده است. در سال 2016، جستجوی مرتبط با بالاترین موضوع به زبان عربی، موضوع سفر بوده است.

دسته بندی دوازده گانه رویاهای انسان

با توجه به جستجو های گوگل چه فضا هایی را بیشتر در رویا می بینیم؟ پس از کاوش در موضوعات، گوگل چند دسته کلان از رویا ها را ایجاد نموده است تا ببینیم دنیا هایی که خواب ما را پر می نمایند چیستند و چگونه بر اساس زبان های مختلف در طول سال ها تغییر می نمایند.

گوکل پس از مطالعه همه موضوعات رویا ها بر اساس زبان و سال، آن ها را به 12 دسته، دسته بندی نموده است:

- حیوانات و حشرات (که در آن موضوعاتی مانند مارها، عنکبوت ها و سگ ها گروه بندی شده است)

- بدن انسان (با موضوعاتی مانند افتادن دندان، مو، ناخن)

- خانواده و روابط (با موضوعاتی مانند بچه دار شدن، ازدواج، برادر، شریک زندگی سابق)

- سقوط و پرواز (با موضوعاتی مانند پرواز و افتادن به خلاء)

- احساسات (با موضوعاتی مانند گریه، خنده، رویا های ترسناک)

- غذا (با موضوعاتی مانند برنج، توت فرنگی، نان)

- عناصر طبیعی (با موضوعاتی مانند آتش، آب، شن)

- رویداد های آب و هوا (با موضوعاتی مانند طوفان، گردباد، باران)

- سفر و حمل و نقل (با موضوعاتی مانند قطار، سفر، هواپیما)

- پول (با موضوعاتی مانند برنده شدن پول، الماس، جواهرات)

- ماوراء طبیعی (با موضوعاتی مانند زامبی، گرگینه)

- و سایر رویا ها.

با نگاهی به نتایج کلی، دسته هایی که بیشترین تعداد سوژه ها را دارند، معمولاً حیوانات و حشرات هستند، به ویژه برای انگلیسی، اسپانیایی و پرتغالی. معمولاً خانواده و روابط پس از آن قرار می گیرد.

بعلاوه کاوش در دسته های دیگر جالب است: گوگل در طول سال ها متوجه شده است که زبان ژاپنی با موضوعات مرتبط با احساسات رابطه بیشتری دارد و در زبان روسی موضوعات غذایی بیشتر در رویا ها دیده می گردد.

تغییر رویاها در بازه های زمانی مختلف

چگونه علاقه به معنای بعضی رویا ها در طول زمان تغییر می نماید؟ گوگل بعلاوه موضوع رویا ها را از این منظر آنالیز نموده است و روند ها را در طول سال ها مطالعه نموده است و انواع مختلفی از موضوعات را یافته است.

این پژوهش ذکر می نماید که موضوعاتی از رویا ها وجود دارد که علاقه جستجوی آن ها در طول زمان خطی بوده است، بدون هیچ گونه تغییر یا اوج: مانند خواب پرواز.

بعلاوه گوگل در این پژوهش متوجه موضوعاتی شده است که علاقه به جستجوی آن ها با در طول زمان با افزایش روبرو شده است، مانند خواب تماشا درباره آب یا خواب تماشا درباره فرار

بعلاوه موضوعاتی در رویا وجود دارد که با قله های قابل توجهی که با رویداد های واقعی همزمان شده اند همخوانی دارد. به عنوان مثال، علاقه به جستجو برای رویای تماشا آتشفشان در آوریل 2010، زمانی که فوران آتشفشان Eyjafjallajökull (ایسلند) شروع شد، به اوج خود رسید؛ و رویای سونامی در مارس 2011، مصادف با ماه وقوع سونامی در ژاپن، در جستجوی گوگل به اوج رسید.

رویا هایی که ما را به هم متصل می نمایند

جنبه دیگری که گوگل در این پژوهش به آن علاقه نشان داده است؛ کاوش در شبکه های رویا ها بود: چگونه موضوعات رویا ها - که مردم در پی معنای آن ها در گوگل هستند - زبان های مختلف را به هم متصل می نمایند؟ این موتور جستجو رویا هایی را که ما را در سال به هم متصل می نمایند، تعیین نموده است.

موضوعات رویا ها که زبان های بیشتری را به هم متصل می نمایند، موضوعاتی هستند که به طور مداوم در کاوش های گوگل ظاهر می شوند: مار ها و افتادن دندان ها. اما موضوعات دیگری نیز وجود دارند که اغلب زبان ها را به هم مرتبط می نمایند، مانند باردار بودن، سگ و ماهی.

موضوعاتی وجود دارد که در بیش از یک سال، یک زبان خاص را با زبان های دیگر مرتبط می نماید: مانند گریه کردن، که عربی را به انگلیسی و پرتغالی در سال 2018 و به اسپانیایی و فرانسوی در سال 2015 مرتبط می نماید.

گوگل بعلاوه ارتباطات منحصر به فردی را بین دو زبان پیدا نموده است: مانند رویاپردازی در خصوص وزغ که در سال های 2015 و 2017 پرتغالی و اسپانیایی را به هم پیوند زد.

منبع: فرارو

به "نتایج پژوهش 10 ساله گوگل درباره خواب های انسان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتایج پژوهش 10 ساله گوگل درباره خواب های انسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید