نرخ بیکاری در استان زنجان پایین تر از میانگین کشوری است

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، احمد غریوی ظهر چهارشنبه در هفتمین جلسه شورای هماهنگی ادارات تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان افزود: نرخ بیکاری استان زنجان در سه ماهه اول سال 94 به 5 .8 درصد رسید که با توجه به نرخ 8 .10 درصدی کشور در شرایط مطلوبی واقع شده است.

نرخ بیکاری در استان زنجان پایین تر از میانگین کشوری است

وی با اشاره به جمعیت یک میلیون و 622 نفری استان زنجان در 8 شهرستان و 17 بخش و 21 شهر و 41 دهستان اضافه کرد: میزان واحدهای اشتغال بهره برداری شده در استان 712 واحد است.

غریوی نرخ بیکاری را در استان زنجان در سال گذشته را 9.2 درصد بیان نمود و اضافه کرد: این نرخ در سه ماهه اول سال 94 به 8.5 درصد رسید که با توجه به نرخ 8 .10 درصدی کشوری استان زنجان در شرایط مطلوبی قرار گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به سهم 4 .33 درصدی استان در اشتغال مربوط به بخش کشاورزی استان گفت: سهم اشتغال در بخش صنعت 6 .29 درصد و در بخش خدمات 37 درصد است و با توجه به اینکه سهم اشتغال در بخش خدمات در متوسط کشوری 47 درصد است استان برای ارتقای این سهم تصمیم به تشکیل کمیته ای با عنوان کمیته اتاق فکر و گردشگری و خدمات با حضور دستگاه های اجرایی در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گرفت تا تحولی در بخش اشتغال ایجاد شود.

غریوی جویندگان کار استان را 9 هزار و 139 نفر گفت و اضافه کرد: 15 مرکز کاریابی و 2 هزار و 700 تعاونی فعال در سطح استان مشغول به کار هستند که با این تعداد 44 هزار فرصت شغلی طی سال 93 ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه 90 درصد مردم زنجان تحت پوشش حوزه تعاون استان هستند گفت: تعداد کل افراد مقرری بگیر استان 3 هزار و 455 نفر است و همچنین درنتیجه فعالیت شورای هماهنگی و همکاری های بین بخشی در سال 93 هزار و 100 نفر از مقرری بگیران از تعداد کل کم شدند که با این اقدام 6 میلیارد تومان در صندوق بیمه بیکاری استان صرفه جویی شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه میانگین رسیدگی به دادخواست ها در سازمان 20 روز است اضافه کرد: تعداد دادخواست ها هزار و 360 مورد بود که نسبت به متوسط کشوری کمتر و مطلوب تر است.

غریوی از وجود 139 تشکل کارگری و کارفرمایی در استان خبر داد و گفت: سال گذشته کانون کارفرمایان در استان تشکیل شد و 194 کمیته فنی نظارت بر بهداشت کار با وظیفه نظارت در واحدهای تولیدی و صنعتی به عنوان بازوان نظارتی اداره کار در مسائل بهداشتی و ایمنی کار به مشغول فعالیت هستند.

وی بیان نمود: استان زنجان برای اولین بار در کشور پیروز به راه اندازی سامانه ای برای درخواست بازنشستگی قبل از موعد در مشاغل سخت و زیان آور شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان از تشکیل 81 خانه بهداشت کارگری در سطح استان خبر داد و گفت: این مراکز با وظیفه رسیدگی به مسائل بهداشتی در محیط های تولیدی و صنعتی فعال هستند که 19 هزار و 376 نفر از کارگران استان از این خدمات بهره مند شدند.

غریوی تعداد افراد تحت پوشش بیمه سلامت را 631 هزار و 712 نفر گفت و اضافه کرد: تعداد بیمه شدگان بیماری های خاص 672 نفر، بیمه شدگان صندوق کارکنان دولت 78 هزار و 524 نفر، صندوق بیمه سلامت همگانی 86 هزار و 273 نفر، صندوق روستایی 434 هزار و 669 نفر، صندوق سایر اقشار 3 هزار و 442 نفر و صندوق بیمه ایرانیان هزار و 804 نفر است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "نرخ بیکاری در استان زنجان پایین تر از میانگین کشوری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرخ بیکاری در استان زنجان پایین تر از میانگین کشوری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید