نسل دهم آیپد اپل با تغییرات طراحی چشمگیر در حال فراوری است

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، طبق گزارش منتشر شده از وب سایت تایوانی DigiTimes، آیپد نسل دهم اپل در حال فراوری است و تغییرات عمده ای در طراحی خواهد داشت.

نسل دهم آیپد اپل با تغییرات طراحی چشمگیر در حال فراوری است

در این گزارش جزئیات خاصی در خصوص طراحی نو آیپد نسل دهم ارائه نشده، اما نوترین شایعات حاکی از آن است که این تبلت نو مجهز به صفحه نمایش بزرگ تر 10.5 اینچی با حاشیه های بسیار نازک، درگاه USB-C و دوربین عقب بیرون زده خواهد بود. به طور کلی طراحی این آیپد نو از طراحی کلاسیک آیپد الگو گرفته که سال ها دست نخورده به جای مانده است. اپل در سال 2017 میزان صفحه نمایش را اندکی افزایش داد و از لحاظ سخت افزاری نیز این محصول را بهبود بخشید، اما ظاهر آن در مجموع ثابت مانده است. به نظر می رسد که این فرایند رو به تغییر است، زیرا طبق تصاویر منتشر شده، آیپد نو مانند آیفون های اخیر، آیپدها، مک بوک پرو 14 اینچی، 16 اینچی و مک بوک ایر 2022 از لبه های صاف بهره می برد.

انتظار داریم که همچنان در این آیپد نو دکمه هوم را ببینیم و این دکمه هم به عنوان حسگر اثرانگشت و هم کلید خانه فعالیت می نماید. اما ظاهراً طبق نوترین رندرهای به اشتراک گذاشته شده، دیگر خبری از جک 3.5 میلی متری صدا نخواهد بود و این یعنی کاربران آیپدهای معمولی نیز باید با این درگاه بسیار پرکاربرد وداع نمایند. MySmartPrice گزارش می دهد که یک دوربین بازطراحی شده در پشت آیپد نو وجود دارد که یادآور ماژول دوربین آیفون X است. ظاهراً دوربین بکار رفته روی پنل پشتی این محصول در کنار فلش LED قرار خواهد گرفت و بیضی شکل خواهد بود. احتمال می رود که یک سنسور 12 مگاپیکسلی جایگزین سنسور 8 مگاپیکسلی آیپد نسل نهم گردد.

علاوه بر بازطراحی مجدد، شایعه شده است که آیپد مالی اپل از تراشه پیشرفته تر A14 Bionic با قابلیت پشتیبانی از 5G بهره می برد. این تراشه که با فرآیند ساخت 5 نانومتری فراوری شد، 11.8 میلیارد ترانزیستور دارد و نخستین تراشه ای هم بود که از چنین لیتوگرافی بهره می برد. از دیگر دیوایس های مجهز به تراشه A14 می توان به نسل چهارم آیپد ایر و هر چهار مدل آیفون 12 اشاره نمود. نمایشگر این تبلت نو اپل احتمالاً 10.5 اینچی خواهد بود و از رزولوشن 2160 × 1620 پشتیبانی می نماید.

به گزارش DigiTimes، اپل میخواهد نسل دهم آیپد را در ماه سپتامبر عرضه کند، اما منابعی که در این گزارش ذکر شده اند می گویند که آن ها نگران محدودیت های موقت قطعی برق برنامه ریزی شده به وسیله دولت چین بر کارخانه های استان سیچوان در جنوب غربی این کشور هستند.

باید خاطر نشان کنیم که اپل نسل نهم آیپد را در رویداد سپتامبر 2021 در کنار آیفون 13، اپل واچ سری 7 و نسل ششم آی پد مینی رونمایی کرد. اوایل امروز شایعه شده بود که نسل دهم آیپد قرار است در رویداد ماه اکتبر معرفی گردد، بنابراین باید منتظر ماند و دید که این محصول نو چه در ماهی به کاربران معرفی خواهد شد.

آیپد نسل نهم مجهز به نمایشگر 10.2 اینچی است که از رزولوشن 2160 در 1620 پیکسل با تراکم پیکسلی 264ppi و حداکثر روشنایی 500 نیت پشتیبانی می نماید. از دیگر ویژگی های مهم این تبلت می توان به تراشه A13 Bionic، دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی، فناوری نو سنتر استیج اپل، حافظه داخلی 64 گیگابایتی و پشتیبانی از نسل اول اپل پنسل اشاره نمود. این محصول با قیمت 329 دلار به فروش رسید.

منبع: Macrumors

منبع: دیجیکالا مگ

به "نسل دهم آیپد اپل با تغییرات طراحی چشمگیر در حال فراوری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسل دهم آیپد اپل با تغییرات طراحی چشمگیر در حال فراوری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید