نفت به زودی 100 دلاری می شود

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، تهران (پانا) - بانک آمریکا پیش بینی کرد قیمت جهانی نفت تحت تاثیر سرد شدن هوا و جهش سرسام آور قیمت گاز، در زمستان به 100 دلار برسد و بحران اقتصادی جدیدی به راه بیاندازد.

نفت به زودی 100 دلاری می شود

به گزارش راشاتودی، بانک آمریکا پیش بینی کرد قیمت جهانی نفت خام تحت تأثیر سرد شدن هوا و جهش سرسام آور قیمت های گاز طبیعی، در زمستان به 100 دلار برسد و بحران اقتصادی نوی به راه بیاندازد.

رکورد زدن قیمت گاز طبیعی که به معادل هر بشکه نفت خام 200 دلاری رسیده است باعث به وجود آمدن احتمال چرخش جهانی به سوی نفت سوختی به جای گاز برای تولید الکتریسیته شده است.

تحلیل گران بانک آمریکا هشدار می دهند: در صورتی که چنین روندی آغاز شود خیلی زود قیمت های نفت خام رشد خواهند کرد و با وجود فشارهای تورمی بالا این می تواند آغازگر یک بحران اقتصادی نو در جهان باشد.

به علاوه انتظار می رود تقاضای انرژی به علت زمستانی سردتر از معمول بالا برود و قیمت ها را از این هم بالاتر ببرد. در همین زمان بازگشایی مسافرت های هوایی بین المللی می تواند تقاضای سوخت جت را بالا ببرد.

تحلیل گران بانک آمریکا در یادداشت خود نوشتند: اگر همه این عوامل با هم اتفاق بیافتند قیمت های نفت خام جهش خواهند کرد و دور دوم موج تورم جهانی را به وجود خواهند آورد؛ به عبارت دیگر ما تنها یک مرحله با طوفان بزرگ دیگر فاصله داریم.

منبع: خبرگزاری پانا

به "نفت به زودی 100 دلاری می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نفت به زودی 100 دلاری می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید