واکنش ریاض به حملات یمن به عربستان

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، وزارت دفاع عربستان سعودی در اولین واکنش خود به حملات پهپادی و موشکی دیشب ارتش یمن و کمیته های مردمی گفت که هدف قرار گرفتن مخازن ایستگاه فراورده های نفتی جازان، هدف قرار گرفتن اقتصاد جهانی و امنیت صادرات نفتی است.

واکنش ریاض به حملات یمن به عربستان

به نقل از الاخباریه عربستان، وزارت دفاع سعودی در واکنش به حملات گسترده پهپادی و موشکی دیشب ارتش یمن و کمیته های مردمی به عمق خاک کشورش، به صدور یک بیانیه محکومیت آمیز اکتفا نموده است.

در این بیانیه که امروز صادر شده، آمده است: حمله حوثی ها به ایستگاه نفتی جازان، اقدامی تخریبی است که اقتصاد جهانی و امنیت صادرات نفتی هدف قرار گرفته است.

یک مقام مسؤول در وزارت نفت عربستان هم حملات یمن را اقدامی خرابکارانه خواند و ضمن تأیید وقوع آتش سوزی در ایستگاه توزیع فراورده های نفتی در جازان، مدعی شد که این آتش سوزی آسیب جانی نداشته است.

این مقام مسؤول که به نامش اشاره نشده به خبرگزاری دولتی عربستان (واس) گفته که حمله به تأسیسات حیاتی را که هدف از آن ضربه زدن به امنیت صادرات نفتی است، محکوم می کنیم.

از سوی دیگر، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن صبح امروز در یک نشست خبری با اشاره به حملات موشکی و پهپادی نیروهای یمنی به عمق خاک سعودی گفت که در این حمللات گسرده از 8 فروند موشک بالستیک و 18 پهپاد استفاده شده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن توضیح داد: ما دیشب با استفاده از 18 پهپاد و 8 فروند موشک بالستیک، شرکت نفتی آرامکو و مواضع نظامی سعودی را هدف قرار دادیم.

وی در ادامه اضافه کرد: در این حملات، تاسیسات نفتی آرامکو در راس تنوره، رابغ، ینبع، جازان و بعلاوه پایگاه هوایی ملک عبدالعزیز در الدمام (شرق عربستان) هدف قرار گرفته است.

یحیی سریع گفت که برای حمله به مواضع نظامی سعودی در نجران و عسیر (جنوب عربستان) هم از 6 فروند پهپاد استفاده شده است.

آدینه گذشته هم نیروهای یمنی با استفاده از 6 پهپاد تاسیسات نفتی آرامکو در ریاض مرکز عربستان سعودی را هدف حمله قرار داده بودند.

312 310

منبع: خبرآنلاین

به "واکنش ریاض به حملات یمن به عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش ریاض به حملات یمن به عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید