پمپئو تروریسم مالی را کوشش برای یاری به مردم ایران نامید!

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، ایرنا نوشت: وزیر خارجه آمریکا کوشش یکسال و نیم گذشته دولت ترامپ در اعمال تروریسم علیه ایران را یاری به مردم نامید.

پمپئو تروریسم مالی را کوشش برای یاری به مردم ایران نامید!

مایک پمپئو روز سه شنبه در بنیاد هریتیج در تشریح سیاست خارجی دولت ترامپ با یادآوری سخنرانی سال گذشته خود درباره 12 شرط علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: واشنگتن پست آن را نطق احمقانه نامید و نیویورک تایمز هم تیتر زد که از رفتار ایران انتقاد کرد.

وی اضافه نمود: در حالی که من در طرفداری از مردم ایران صحبت نموده بودم. این نخستین نطق من به عنوان وزیر خارجه بود و اصل آن یاری به مردم ایران بود و کوشش یکسال و نیم اخیر هم در این راستا بوده است.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: ایران متعرض است، چین از فساد و اخاذی برای پیشبرد اهدافش استفاده می نماید و نمی توانیم روی استراتژی های ناکام متکی شویم تا از کیم بخواهیم تسلیحات هسته ای را رها کند و افغانستان به صلح نمی رسد مگر اینکه همه طرف ها در میز مذاکره حضور داشته باشند.

پمپئو افزود: از زمانی که نطق به اصطلاح احمقانه را انجام دادم، گفتمان تغییر کرد و صدها شرکت اروپایی از ما تبعیت کردند. می گفتند که تحریم ها کارساز نبوده است، از ایران بپرسید که آیا کارساز بوده است یا خیر.

وی بار دیگر از ایران خواست تا در چارچوب برنامه جدید، وارد مذاکره گردد.

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به اینکه ائتلاف های خوبی ایجاد نموده ایم گفت بیش از 50 کشور خوان گوایدو را رئیس جمهوری ونزوئلا شناسایی کردند.

پمپئو به توافق جدید استراتژیک با ژاپن هم اشاره نمود و اضافه نمود با این توافق چین مجبور شد تا صندلی واقعی و نه نامحدود خود را پیدا کند.

وی با انتقاد از اینکه عملکرد سیاست خارجی ترامپ در رسانه ها منعکس نمی گردد، ادامه داد: آمریکا اکنون برای آزادی مذهبی در دنیا، راستا را معین می نماید.

وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که برای شرح سیاست دولت ترامپ به اروپا سفر نموده اید، آیا سیاست خارجی ترامپ نمایانگر تغییری در گذشته است و چگونه خود را با شرایط فعلی وفق می دهد، گفت: همیشه یادآور شده ام که دنیا غرب از 11 سپتامبر 2001 منابع زیادی را برای مبارزه با تروریسم استفاده نموده است ونباید برای مبارزه با تروریسم رادیکال اسلامی دست کشید.

پمپئو اضافه نمود: نه تنها بودجه نظامی افزایش یافته بلکه اقتصاد ما تقویت پیدا نموده است. باید به دنیا نشان داد که کشور نسبت به پیامدهای موجود اثر گذار است.

وی با بیان اینکه درباره چین بسیار درنگ نموده اند، ادامه داد: می خواهیم همه دنیا به خصوص اروپا این چالش را بفهمند. می دانیم که نمی توانیم در همه جا هرکاری انجام دهیم اما به مفهوم رها کردن میادین پیکار نیست بلکه باید منابع خود را با نیازهای جدید وفق دهیم.

وزیر خارجه آمریکا درباره چرایی اهمیت آزادی مذهبی هم اظهار کرد: ارتباط مستقیمی بین کرامت انسانی و احترام وجود دارد که یکی از آنها آزادی مذهبی است. کشورهای دارای آزادی مذهبی دیدگاه نزدیکتری به آمریکا دارند.

پمپئو مدعی شد 80 درصد مردم دنیا در جایی زندگی می نمایند که آزادی مذهبی وجود ندارد و گفت: باید کشورهای مختلف بدانند که آزادی مذهبی برای ما اولویت است و باید این سیاست خارجی خود را در گرداگرد دنیا به پیش ببریم.

وی اضافه نمود: ما هر موردی که احساس می کنیم نقض حقوق بشر اجرا شده است را مطرح می کنیم حتی درباره دوستان خود هم اینگونه عمل نموده ایم. مراقبت ما برای آزادی مذهبی در سراسر دنیا تقویت خواهد شد.

وزیر خارجه ترامپ درباره حقوق انکار ناپذیر بشر و کمیسیونی که به تازگی در وزارت خارجه آمریکا تشکیل شده است هم گفت: مردم در سراسر دنیا بازیگران را مشاهده می نمایند که رفتار خود را با گفتمان جعلی ارائه می دهند و وانمود می نمایند که کار درستی انجام داده اند.

پمپئو اضافه نمود: وقتی ونزوئلا به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد می آید، این کمیسیون فریاد می زند.

310311

منبع: خبرآنلاین

به "پمپئو تروریسم مالی را کوشش برای یاری به مردم ایران نامید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پمپئو تروریسم مالی را کوشش برای یاری به مردم ایران نامید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید