کیم جونگ اون درباره وضع حاد غذایی کره شمالی هشدار داد

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، رهبر کره شمالی در نشست کمیته مرکزی حزب حاکم هشدار داد که به دلیل طوفان سال گذشته و خسارات وارده به تولید غلات، دسترسی مردم این کشور به مواد غذایی دچار مشکل شده است.

کیم جونگ اون درباره وضع حاد غذایی کره شمالی هشدار داد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ تجهیزات شبکه، کیم جونگ اون رهبر کره شاقتصادی در یک نشست رسمی درباره اثرات طوفان و تداوم همه گیری ویروس کرونا بر امنیت غذایی و شرایط اقتصادی این کشور صحبت کرد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، خبرگزاری رسمی کره شاقتصادی روز چهارشنبه (امروز) گزارشی درباره نشست روز سه شنبه (دیروز) کمیته مرکزی حزب کارگران کُره با حضور کیم جونگ اون رهبر کره شاقتصادی منتشر کرد.

طبق این گزارش، رهبر کره شاقتصادی شرایط کنونی در این کشور در زمینه دسترسی به مواد غذایی و امنیت غذایی را حاد خواند و بر لزوم تلاش دولت برای حل این مساله تاکید کرد.

خبرگزاری فرانسه با انتشار گزارشی در این باره نوشت: کیم جونگ اون رهبر کره شاقتصادی اذعان کرد که شرایط غذایی در کره شاقتصادی حاد است و این موضوع باعث به صدا در آمدن زنگ هشدار درباره کشوری شده که در دهه 1990 از یک قحطی ویرانگر آسیب دید و این قحطی صدها هزار نفر را کشت.

هشدار کیم جونگ اون درباره امنیت غذایی در کره شاقتصادی در شرایطی مطرح شده که این کشور طی سال گذشته با مسائل ناشی از همه گیری ویروس کرونا و وقوع سلسله طوفان ها و سیل ها در تابستان 2020 روبرو شده بود.

رهبر کره شاقتصادی البته در جلسه کمیته مرکزی حزب حاکم این کشور گفت، طی سال گذشته در قیاس با سال قبل از آن تولیدات صنعتی در کره شاقتصادی 25 درصد رشد داشته است اما کشور با چالش هایی روبرو شده است.

او گفت: شرایط (دسترسی و امنیت) غذایی مردم اکنون دارد حاد می شود چرا که بخش کشاورزی به دلیل آسیب وارده در نتیجه طوفان سال گذشته نتوانست برنامه خود برای تولید غلات را اجرا کند.

پیشتر در خبرها آمده بود که وقوع چند طوفان و سیل طی تابستان سال گذشته در کره شاقتصادی باعث نابودی هزاران منزل مسکونی و زمین های زراعی شد.

رهبر کزه شاقتصادی در کمیته مرکزی حزب حاکم، خواستار اتخاذ اقدامات به منظور کاهش دادن آثار این فجایع طبیعی شد و گفت، تضمین برداشت محصولات غذایی اولویت اصلی دولت است.

طبق گزارش خبرگزاری دولتی کره شاقتصادی، در نشست روز گذشته با حضور کیم جونگ اون درباره ماهیت ادامه دار همه گیری ویروس کرونا و تاثیر آن بر کشور هم صحبت شد.

اواخر مرداد ماه سال 1399، صلیب سرخ و کمیته مدیریت بحران کره شاقتصادی گفت به دنبال جاری شدن سیل بعد از هفته ها باران موسمی شدید و غیرطبیعی، دست کم 26 نفر در این کشور کشته و مفقود شدند.

طبق گزارش ها، دست کم 16 هزار و 680 خانه و 630 ساختمان عمومی بر اثر باران های سیل آسا تخریب شده یا زیر سیلاب رفتند، حدود 40 هزار هکتار زمین های کشاورزی و بسیاری از جاده ها، پل ها و مسیرهای ریلی دچار آسیب شدند (جزئیات بیشتر).

ص

منبع: خبرگزاری فارس

به "کیم جونگ اون درباره وضع حاد غذایی کره شمالی هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیم جونگ اون درباره وضع حاد غذایی کره شمالی هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید